Anonym skriver:
Spørg du ang familie lån, fordi du ikke tror vi vil kunne låne ved kommunen, eller for at undgå kommune lån?
Nej umiddelbart har vi ikke nogen vi kan låne af privat. Det er jo mange penge. Desværre
Mht banken, nej jeg mener helt bestemt ikke de vil låne os noget når han er i rki, og kan man overhovedet låne "selv" når man er gift? Såvidt jeg ved hæfter begge ægtefæller jo for gælden der bliver optaget under ægteskabet.
Man kan sagtens have personlige lån, selv om man er gift, så du kan godt optage et lån, som din mand ikke hæfter for.
Selv om man er gift, hæfter man ikke for hinandens gæld ud over skattegæld (jeg kan ikke huske om det også gælder for anden gæld til det offentlige), så oprettes et lån kun i den ene ægtefælles navn, vil den anden aldrig komme til at hæfte for det.
Det samme gælder den modsatte vej, hvis nu du købte en bil, som din mand ikke blev registreret som medejer af, så ville han aldrig komme til at have ejerskab i den. Gæld og værdier bliver ikke fælleseje i et ægteskab uanset om det er stiftet/købt før eller efter ægteskabets indgåelse.
Anmeld