Hurtig hjælp ang lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2014

Anonym trådstarter

betski skriver:

Kender godt til problematikken  med høj husleje. Da jeg boede i Helsingør var samtlige lejligheder i den dyre ende. 

Kommunen har selvfølgelig regler for, hhvornår de låner til indskud, men synes da hel klart det er et forsøg værd. De der Quick lån er bare slet ikke sagen men man kan desværre nogle gange føle sig nedslaget til det. Man skal selvfølgelig også bare have penge nok til at afdrage med.

Pøj pøj med det

Jamen Quick lån er virkelig også bare sidste udvej  Det er ikke noget jeg på nogen måder har lyst til. 

Min mand ringer til hans sagsbehandler imorgen og hører ad , hun ved forhåbentlig om det er helt udelukket eller om vi har en mulighed for noget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2014

Maria-s

Nu spørger jeg måske helt dumt... Men I har ingen familie i evt kunne låne pengene af og så lave en afdragsordning?.... 

Og mht til banken. Ved ikke om det er muligt. Men hvis det nu kun er dig der hæfter for lånet, kan I så heller ikke låne pengene? (Aner på ingen måde hvordan det er iht når din mand står i RKI) men jeg tænker bare, hvis I kan fremvise et budget, der viser i kan betale pengene tilbage på fornuftig tid, så kunne der jo måske være en chance?

Anmeld

23. april 2014

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Nu spørger jeg måske helt dumt... Men I har ingen familie i evt kunne låne pengene af og så lave en afdragsordning?.... 

Og mht til banken. Ved ikke om det er muligt. Men hvis det nu kun er dig der hæfter for lånet, kan I så heller ikke låne pengene? (Aner på ingen måde hvordan det er iht når din mand står i RKI) men jeg tænker bare, hvis I kan fremvise et budget, der viser i kan betale pengene tilbage på fornuftig tid, så kunne der jo måske være en chance?

Spørg du ang familie lån, fordi du ikke tror vi vil kunne låne ved kommunen, eller for at undgå kommune lån? 

Nej umiddelbart har vi ikke nogen vi kan låne af privat. Det er jo mange penge. Desværre

Mht banken, nej jeg mener helt bestemt ikke de vil låne os noget når han er i rki, og kan man overhovedet låne "selv" når man er gift? Såvidt jeg ved hæfter begge ægtefæller jo for gælden der bliver optaget under ægteskabet. 

Anmeld

24. april 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Spørg du ang familie lån, fordi du ikke tror vi vil kunne låne ved kommunen, eller for at undgå kommune lån? 

Nej umiddelbart har vi ikke nogen vi kan låne af privat. Det er jo mange penge. Desværre

Mht banken, nej jeg mener helt bestemt ikke de vil låne os noget når han er i rki, og kan man overhovedet låne "selv" når man er gift? Såvidt jeg ved hæfter begge ægtefæller jo for gælden der bliver optaget under ægteskabet. 

Man kan sagtens have personlige lån, selv om man er gift, så du kan godt optage et lån, som din mand ikke hæfter for.

Selv om man er gift, hæfter man ikke for hinandens gæld ud over skattegæld (jeg kan ikke huske om det også gælder for anden gæld til det offentlige), så oprettes et lån kun i den ene ægtefælles navn, vil den anden aldrig komme til at hæfte for det.

Det samme gælder den modsatte vej, hvis nu du købte en bil, som din mand ikke blev registreret som medejer af, så ville han aldrig komme til at have ejerskab i den. Gæld og værdier bliver ikke fælleseje i et ægteskab uanset om det er stiftet/købt før eller efter ægteskabets indgåelse.

Anmeld

24. april 2014

Michael healer

Anonym skriver:

Vi bor i en 3 værelses lejlighed på 85 kvm. Vi er 2 voksne og snart 2 børn. 

Der er fugt, skimmelsvamp og utætheder. Boligselskabet vil ikke hjælpe, og via kommunen er det meget langtrukkent, samtidig med at hvis de beslutter at vil hjælpe, så vil det aldrig forsvinde alligevel da vi bor i en bygning med flere lejligheder væg til væg, og de alle er angrebet af svamp og fugt. 

Nu har vi fundet en lejlighed i noget nybyggeri kun 1 km væk. Den er på 1 ekstra værelse, men altså kun 5 kvm større, dvs 90 kvm. Indskuddet er 28000 huslejen er 9500, vores nuværende er på næsten 8000. 

Min mand er på kontanthjælp og under et forløb der, jeg er under uddannelse med elev løn (under 25 år) . 

Min mand har gæld fra tidligere og står i rki, jeg har ingen gæld nogen steder. Men banken vil jo af den grund sige nej. Hvor vil vi kunne få et indskudslån? Boligen er privat (mener jeg) det er et selskab der hedder "Freja" . 

Vil vi kunne få et indskudslån ved kommunen? Eller ville vi kunne få en engangsydelse i og med min mand er på kh? 

Eller? 

Hej

Prøv at kontakte http://www.lejerneslo.dk/ , tror ikke det er okay at jeres boligselskab ikke vil gøre noget.

Jeg har kendskab til nogle der blev midlertidigt genhuset i anden lejlighed, mens den bolig med skimmelsvamp blev renset, dette tror jeg de skal gøre, men er ikke sikker, men det ved LLO.

Anmeld

24. april 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Vi bor i en 3 værelses lejlighed på 85 kvm. Vi er 2 voksne og snart 2 børn. 

Der er fugt, skimmelsvamp og utætheder. Boligselskabet vil ikke hjælpe, og via kommunen er det meget langtrukkent, samtidig med at hvis de beslutter at vil hjælpe, så vil det aldrig forsvinde alligevel da vi bor i en bygning med flere lejligheder væg til væg, og de alle er angrebet af svamp og fugt. 

Nu har vi fundet en lejlighed i noget nybyggeri kun 1 km væk. Den er på 1 ekstra værelse, men altså kun 5 kvm større, dvs 90 kvm. Indskuddet er 28000 huslejen er 9500, vores nuværende er på næsten 8000. 

Min mand er på kontanthjælp og under et forløb der, jeg er under uddannelse med elev løn (under 25 år) . 

Min mand har gæld fra tidligere og står i rki, jeg har ingen gæld nogen steder. Men banken vil jo af den grund sige nej. Hvor vil vi kunne få et indskudslån? Boligen er privat (mener jeg) det er et selskab der hedder "Freja" . 

Vil vi kunne få et indskudslån ved kommunen? Eller ville vi kunne få en engangsydelse i og med min mand er på kh? 

Eller? 

Jeg vil også anbefale at i ringer til LO, og hører hvilke muligheder i har ang skimmelsvampen. Det kan da ikke være rigtigt at i skal bo med to små børn et sted der er sundhedsfarligt?  Kan i ikke stemme dørklokker i foreningen, så i sammen med andre kan køre en fælles sag?

Jeg kan se at i gerne vil flytte hen et sted med en huslejestigning på 1500 kr. Min umiddelbare tanke ang kvicklån er om i har råd til den ekstra udgift på 1500 og så ydelsen + rente til lånet også? Vil anbefale at køre en sag igennem LO istedet, og spare de 1500 kr op hver måned istedet, så i har til indskud senere. Ved godt det er rigtig surt, når i gerne vil flytte ligenu, men det er bedre end at gøre ingenting  

Mht lån gennem kommunen, vil jeg mene at i godt kan få det når i søger bolig gennem boligforeningen Freja. Det er kun hvis det er hos private personer, f.eks. gennem boligportalen, at det ikke er muligt. Men det er kun kommunen der kan svare jer på det, prøv at lave en ansøgning til dem

Anmeld

24. april 2014

Sandratoft

Prøv at tjekke den her sige ud, der står lidt om hvem der har ansvaret ved skimmelsvamp

http://www.skimmel.dk

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Hele boligen vil skulle renses , det er en ting. Vores naboer er ikke interesseret, nogle er ældre som ikke vil til at gå gennem en kamp og har det fint som det er nu, en anden går bare ikke "op" i det, og er ikke interesseret i at flytte i en periode. Vi har selvfølgelig prøvet det hele, og det var ikke det mit spørgsmål gik ud på. Jeg rykker ikke teltpælene og stifter gæld hvis der var andre muligheder 

Anmeld

24. april 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Hele boligen vil skulle renses , det er en ting. Vores naboer er ikke interesseret, nogle er ældre som ikke vil til at gå gennem en kamp og har det fint som det er nu, en anden går bare ikke "op" i det, og er ikke interesseret i at flytte i en periode. Vi har selvfølgelig prøvet det hele, og det var ikke det mit spørgsmål gik ud på. Jeg rykker ikke teltpælene og stifter gæld hvis der var andre muligheder 

Så så rolig nu, vi kommer jo bare med gode råd  

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Så så rolig nu, vi kommer jo bare med gode råd  

Men det kan vel sige sig selv at dette ikke er en ønskesituation, og at vi har gjort alt der stod i vores magt for at få det løst her hvor vi er? Håber ikke der er nogen der overvejer at sætte sig sådan i gæld, rykke sine børn, og i det hele taget udsætte sig for sådan et enormt pres og stress for at få det hele til at fungere, hvis det kunne løses meget nemmere, og blot ved at banke på ved naboerne! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.