Hurtig hjælp ang lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.168 visninger
34 svar
16 synes godt om
23. april 2014

Anonym trådstarter

Vi bor i en 3 værelses lejlighed på 85 kvm. Vi er 2 voksne og snart 2 børn. 

Der er fugt, skimmelsvamp og utætheder. Boligselskabet vil ikke hjælpe, og via kommunen er det meget langtrukkent, samtidig med at hvis de beslutter at vil hjælpe, så vil det aldrig forsvinde alligevel da vi bor i en bygning med flere lejligheder væg til væg, og de alle er angrebet af svamp og fugt. 

Nu har vi fundet en lejlighed i noget nybyggeri kun 1 km væk. Den er på 1 ekstra værelse, men altså kun 5 kvm større, dvs 90 kvm. Indskuddet er 28000 huslejen er 9500, vores nuværende er på næsten 8000. 

Min mand er på kontanthjælp og under et forløb der, jeg er under uddannelse med elev løn (under 25 år) . 

Min mand har gæld fra tidligere og står i rki, jeg har ingen gæld nogen steder. Men banken vil jo af den grund sige nej. Hvor vil vi kunne få et indskudslån? Boligen er privat (mener jeg) det er et selskab der hedder "Freja" . 

Vil vi kunne få et indskudslån ved kommunen? Eller ville vi kunne få en engangsydelse i og med min mand er på kh? 

Eller? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2014

Patriark

Anonym skriver:

Der er fugt, skimmelsvamp og utætheder. Boligselskabet vil ikke hjælpe, og via kommunen er det meget langtrukkent, samtidig med at hvis de beslutter at vil hjælpe, så vil det aldrig forsvinde alligevel da vi bor i en bygning med flere lejligheder væg til væg, og de alle er angrebet af svamp og fugt. 

Nu har vi fundet en lejlighed i noget nybyggeri kun 1 km væk. Den er på 1 ekstra værelse, men altså kun 5 kvm større, dvs 90 kvm. Indskuddet er 28000 huslejen er 9500, vores nuværende er på næsten 8000. 

Min mand er på kontanthjælp og under et forløb der, jeg er under uddannelse med elev løn (under 25 år) . 

Min mand har gæld fra tidligere og står i rki, jeg har ingen gæld nogen steder. Men banken vil jo af den grund sige nej. Hvor vil vi kunne få et indskudslån? Boligen er privat (mener jeg) det er et selskab der hedder "Freja" . 

Vil vi kunne få et indskudslån ved kommunen? Eller ville vi kunne få en engangsydelse i og med min mand er på kh? 

Eller? 

Det korte svar- sandsynligvis nej.

Men det er forskelligt fra kommune til kommune. Under alle omstændigheder skal i flytte, det dur ikke at lade sine børn vokse op blandt svamp og fugt.

Måske i skulle flytte til en større by, hvor lejlighederne er billigere og chancen for job er større?!

Ellers må I til at spare op.

Anmeld

23. april 2014

Kamilla-m

Det var godt nok en dyr husleje når i ikke har arbejde..
Ved godt det ikke var spørgsmålet - men det er da en fuldstændig vanvittig pris .. Vores NYrenoveret hus på 180 km2, med 5 værelser + stue og walk in koster kun 4700!
Min tanke var at finde noget LANGT billigere, derved bliver indskudet også mindre..
Kommunen låner ikke til indskud vis det er ved privat. Og en enkel ydelse gives kun vis det er MEGET uforusidig.

Anmeld

23. april 2014

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Det korte svar- sandsynligvis nej.

Men det er forskelligt fra kommune til kommune. Under alle omstændigheder skal i flytte, det dur ikke at lade sine børn vokse op blandt svamp og fugt.

Måske i skulle flytte til en større by, hvor lejlighederne er billigere og chancen for job er større?!

Ellers må I til at spare op.

Hvorfor mener du ikke vi kan, pga kvm eller prisen eller antal personer eller? 

Flytte til en anden kommune når min mand er under et forløb her? Ej... Det ville nok være det dummeste. Min mand har nogle psykiske problemer, og han ER i job, under et forløb tilpasset ham. 

Jeg selv har jo min skole og er ansat i denne kommune..... Og at flytte til Kbh for måske at kunne få en bolig 1000-2000 billigere, ville derfor være helt hul i hovedet på alle leder og kanter. 

Og sparer op ja, men så kan vi jo så bare ikke komme væk nu og her, hvilket vi skal inden der kommer 2 spædbørn. Og under det altså ikke fordi vi bare vil have kommunen til hjælp, vi har altid betalt selv, og sparet op, men det er bare ikke muligt hvis vi skal væk herfra nu. 

Anmeld

23. april 2014

Anonym trådstarter

MortilMogL skriver:

Det var godt nok en dyr husleje når i ikke har arbejde..
Ved godt det ikke var spørgsmålet - men det er da en fuldstændig vanvittig pris .. Vores NYrenoveret hus på 180 km2, med 5 værelser + stue og walk in koster kun 4700!
Min tanke var at finde noget LANGT billigere, derved bliver indskudet også mindre..
Kommunen låner ikke til indskud vis det er ved privat. Og en enkel ydelse gives kun vis det er MEGET uforusidig.

Det ER så dyrt her, er klar over det er billiger andre steder, men det er ikke muligt at flytte kommune. Det er sådan set ligegyldigt hvor i byen vi flytter hen, huslejen her i omegnen  er i det prisleje. Medmindre vi selvfølgelig skal ud i sommerhus områderne, men så kan ingen af os komme afsted på job og skole.. 

Anmeld

23. april 2014

LouiseEm

Man kan IKKE få indskudslån til privat bolig. Det skal være til boligselskab.

Jeg synes også jeres husleje er helt hen i vejret når i er i den situation i er i. Hvorfor ikke finde en fin lejlighed i et boligselskab? Så kan i sikkert få både indskudslån. Man finder, ihvertfald i Holstebro hvor jeg bor, en 4-værelses til 6000,- pr måned.

Anmeld

23. april 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Man kan IKKE få indskudslån til privat bolig. Det skal være til boligselskab.

Jeg synes også jeres husleje er helt hen i vejret når i er i den situation i er i. Hvorfor ikke finde en fin lejlighed i et boligselskab? Så kan i sikkert få både indskudslån. Man finder, ihvertfald i Holstebro hvor jeg bor, en 4-værelses til 6000,- pr måned.

Undskyld, men skal man virkelig skrive alt ned her for bare at kunne få et svar uden en masse? 

Til Info  så er vi selvfølgelig aktivt søgende i alle bolig selskaber i kommunen. Og det har vi været i over 1 år nu. De eneste vi får tilbudt er i byens ghetto og der skal vi ikke hen uanset hvad! Der er priserne så heller ikke billigere .. 

Og som sagt, det er bare priserne her i byen,. Så man kan sige, i forhold til prisen burde det ikke være et problem, kommunen er jo nok klar over at priserne er sådan er i kommunen 

Jeg tænkte nok man ikke kunne til privat, hvad med enkeltydelse? Eller er eneste mulighed at håbe på jeg kan låne "forbrugs" eller "Quick" lån selvom min mand er i rki? 

Anmeld

23. april 2014

Fam. Madsen

Anonym skriver:

Eller? 

Jeg tænker lidt at hvis det er en privat udlejer, så høre om i kan lave en afdrags ordning med dem, det har jeg hørt flere der har gjort ved private udlejer �� 

håber i finder noget hurtige mulig og held og lykke med bolig jagten ��

Anmeld

23. april 2014

betski

Anonym skriver:

Undskyld, men skal man virkelig skrive alt ned her for bare at kunne få et svar uden en masse? 

Til Info  så er vi selvfølgelig aktivt søgende i alle bolig selskaber i kommunen. Og det har vi været i over 1 år nu. De eneste vi får tilbudt er i byens ghetto og der skal vi ikke hen uanset hvad! Der er priserne så heller ikke billigere .. 

Og som sagt, det er bare priserne her i byen,. Så man kan sige, i forhold til prisen burde det ikke være et problem, kommunen er jo nok klar over at priserne er sådan er i kommunen 

Jeg tænkte nok man ikke kunne til privat, hvad med enkeltydelse? Eller er eneste mulighed at håbe på jeg kan låne "forbrugs" eller "Quick" lån selvom min mand er i rki? 

Kender godt til problematikken  med høj husleje. Da jeg boede i Helsingør var samtlige lejligheder i den dyre ende. 

Kommunen har selvfølgelig regler for, hhvornår de låner til indskud, men synes da hel klart det er et forsøg værd. De der Quick lån er bare slet ikke sagen men man kan desværre nogle gange føle sig nedslaget til det. Man skal selvfølgelig også bare have penge nok til at afdrage med.

Pøj pøj med det

Anmeld

23. april 2014

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

Jeg tænker lidt at hvis det er en privat udlejer, så høre om i kan lave en afdrags ordning med dem, det har jeg hørt flere der har gjort ved private udlejer �� 

håber i finder noget hurtige mulig og held og lykke med bolig jagten ��

Det tænkte jeg også, men det er bare et "stort" selskab, så tvivler stærkt på det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.