Hurtig hjælp ang lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Så så rolig nu, vi kommer jo bare med gode råd  

Og så tog jeg det ganske roligt da jeg svarede dig først, det er først nu jeg bliver irriteret over måden man kan antage at det bare er sjov og glade dage at sidde sådan i saksen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Maria-s

Anonym skriver:

Spørg du ang familie lån, fordi du ikke tror vi vil kunne låne ved kommunen, eller for at undgå kommune lån? 

Nej umiddelbart har vi ikke nogen vi kan låne af privat. Det er jo mange penge. Desværre

Mht banken, nej jeg mener helt bestemt ikke de vil låne os noget når han er i rki, og kan man overhovedet låne "selv" når man er gift? Såvidt jeg ved hæfter begge ægtefæller jo for gælden der bliver optaget under ægteskabet. 

Det var for at undgår at skulle låne af kommunen

mht. Banken; jeg mener bare i kun hæfter begge to, hvis i begge har skrevet under. Også selvom i er gift. Men det kan da være jeg tager fejl? Men ellers så ring da og få en snak med dem. Det værste du/ I kan få er jo et nej  Jeg tænker bare; hvis du kan fremlægge en fornuftig tilbagebetalingsplan for dem, når du tager kontakt til dem, jamen så kan de jo se du godt kan betale tilbage og de derved er sikret deres lån?

Anmeld

24. april 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Men det kan vel sige sig selv at dette ikke er en ønskesituation, og at vi har gjort alt der stod i vores magt for at få det løst her hvor vi er? Håber ikke der er nogen der overvejer at sætte sig sådan i gæld, rykke sine børn, og i det hele taget udsætte sig for sådan et enormt pres og stress for at få det hele til at fungere, hvis det kunne løses meget nemmere, og blot ved at banke på ved naboerne! 

Jeg forstår ikke din reaktion? Kommer med gode råd og muligheder til dig, jeg har da ingen chance for at vide hvad i allerede har gjort? Som jeg har skrevet så tit herinde før, så behøves der altså ikke kun blive svaret på det konkrete spørgsmål ts kommer med, men synes da godt der kunne gives alternative løsninger. 

Anmeld

24. april 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Og så tog jeg det ganske roligt da jeg svarede dig først, det er først nu jeg bliver irriteret over måden man kan antage at det bare er sjov og glade dage at sidde sådan i saksen 

Hvor ser du at jeg antager at det er liv og glade dage? Synes du lige skal bruge 10 min på at køle ned inden du svarer tilbage 

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg forstår ikke din reaktion? Kommer med gode råd og muligheder til dig, jeg har da ingen chance for at vide hvad i allerede har gjort? Som jeg har skrevet så tit herinde før, så behøves der altså ikke kun blive svaret på det konkrete spørgsmål ts kommer med, men synes da godt der kunne gives alternative løsninger. 

Jeg synes jeg har forklaret flere gange at alt er prøvet både til dig og andre. 

Du må jo antage jeg synes det er sjovt, hvis du virkelig kan tro jeg ikke har forsøgt mig med nogen af de ting du nævner. Det er jo hvad enhver ville gøre som det første, når man opdager sådanne ting i boligen . 

Anmeld

24. april 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Du må jo antage jeg synes det er sjovt, hvis du virkelig kan tro jeg ikke har forsøgt mig med nogen af de ting du nævner. Det er jo hvad enhver ville gøre som det første, når man opdager sådanne ting i boligen . 

Det antog jeg bestemt ikke, kom faktisk bare med nogle velmente råd til dig, som du kan bruge eller lade være. At du antager noget om mig, og derudfra reagerer så negativt, synes jeg er dårlig stil. Lad os lukke den her. 

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Det var for at undgår at skulle låne af kommunen

mht. Banken; jeg mener bare i kun hæfter begge to, hvis i begge har skrevet under. Også selvom i er gift. Men det kan da være jeg tager fejl? Men ellers så ring da og få en snak med dem. Det værste du/ I kan få er jo et nej  Jeg tænker bare; hvis du kan fremlægge en fornuftig tilbagebetalingsplan for dem, når du tager kontakt til dem, jamen så kan de jo se du godt kan betale tilbage og de derved er sikret deres lån?

Vi har ikke særeje, så alt jeg eller min mand låner, hæfter vi hver især for hvis noget skulle gå galt. Nu var vi så også nede og få et papirhvor der står de ikke vil låne os. At spørge om de vil låne os behøves slet ikke, jeg er ikke helt naiv  

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det antog jeg bestemt ikke, kom faktisk bare med nogle velmente råd til dig, som du kan bruge eller lade være. At du antager noget om mig, og derudfra reagerer så negativt, synes jeg er dårlig stil. Lad os lukke den her. 

Ja lad os det  

Anmeld

24. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg tror virkelig ikke, nogen har haft til hensigt at genere dig ved at komme med bud på, hvad I evt. kan gøre. Folk har brugt tid på at svare dig, og du reagerer, som om du har betalt for deres rådgivning og er utilfreds med kvaliteten af den. 

Jeg kan godt se, I står i en møgsituation, men der kommer da intet godt ud af at lade frustrationerne gå ud over de forkerte, og du snerrer af diverse velmente råd allerede fra side 1. Rigtig dårlig stil. 

Anmeld

24. april 2014

Elgaard73

Jeg ved ikke om I kan låne af kommunen. Det kan kun kommunen svare på, så prøv at giv dem et ring.

Ellers er der vel ikke så mange andre muligheder, end at spare op til indskuddet. Men det burde I også kunne gøre forholdvis hurtigt. Hvis I har råd nu, til en huslejestigning på over 1500,- + afdrag og renter på et lån, så tænker jeg da at I har god luft i jeres økonomi, til at spare hurtigt op. 

Forøvrigt, vil jeg stærkt fraråde jer at tage et quicklån på de 26.000 kr. Jeres afdrag på sådan et, ville skulle være tårnhøjt hver måned, for at afvikle det. Ellers vil det blot blive forøget, med de vanvittige renter. Og 1500,- i ekstra husleje + tårnhøjt afdrag + baby/børn på vej...puha, kan jeres økonomi bære det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.