Medicin mod kvalme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har spist et æble selvom jeg ikke havde lyst, der fik jeg det bedre bagefter, men det varede kun knapt en halv time, sp kom kvalmen igen.

Jeg har læst at nogle dråber citron sku tage kvalmen ret hurtigt, har selv haft mega kvalme og hovedpine idag og har nærmest ikke kunne overskue noget. Håber jeg er mere frisk imorgen så jeg kan få købt en citron og komme ud og se min veninde.

Tror også at en go nattesøvn og et stykke tørt brød eller kiks er godt inden du står op.

Jeg sover og sover og sover og prøver at spise ligeså snart jeg har det mindste overskud til det, har også kiks på natbordet. Men det hjælper kun meget kortvarigt. 

Puuh jeg spiste 2 æbler i forgårs, de kom retur efter 20min  Så æbler er udelukket. Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2014

Sunsmile

Mor11 skriver:

Jeg sover og sover og sover og prøver at spise ligeså snart jeg har det mindste overskud til det, har også kiks på natbordet. Men det hjælper kun meget kortvarigt. 

Puuh jeg spiste 2 æbler i forgårs, de kom retur efter 20min  Så æbler er udelukket. Hehe

Øv. Ja det lyder som om du gør hvad du kan. Så ka jeg bare sige god bedring. Jeg har har også bare ligget på sofaen hele dagen. Fik det bedre sent i går aftes, men så kom det igen imorges :-( nå men det bliver forhåbentlig snart bedre igen.

Anmeld

23. april 2014

Sunsmile

Mor11 skriver:

Jeg kom lige i tanke om at akupunktur også sku være rigtig godt mod graviditets kvalme og opkast.
Man kan få tilskud hvis man bliver henvist af sin læge. Sidder stærkt og overvejer om jeg skal prøve det.

Anmeld

23. april 2014

Mama2012

Mor11 skriver:

Oplevede du ikke sløvhed af pillerne som andre beskriver? 

Nej, det synes jeg ikke... Jeg var udmattet af opkast og manglende næring, så synes nærmer jeg fik det bedre af dem, da der begyndte at komme næring indenbords

Anmeld

23. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sunsmile skriver:

Jeg kom lige i tanke om at akupunktur også sku være rigtig godt mod graviditets kvalme og opkast.
Man kan få tilskud hvis man bliver henvist af sin læge. Sidder stærkt og overvejer om jeg skal prøve det.

Jeg har også tænkt på det. Er bare meget skeptisk.  Fik akupunktur under min fødsel som smertelindring og jeg synes sgu det var åndsvagt. Det virkede heller ikke. Og nu det her seaband/akupressur, det har altså heller ingen virkning.

Anmeld

23. april 2014

Sunsmile

Mor11 skriver:

Jeg har også tænkt på det. Er bare meget skeptisk.  Fik akupunktur under min fødsel som smertelindring og jeg synes sgu det var åndsvagt. Det virkede heller ikke. Og nu det her seaband/akupressur, det har altså heller ingen virkning.

Det kan jeg godt se at du har en grund til. Men der er forskel på hvem der giver akupunktur, og man ved desværre ikke altid hvor god vedkommendet man kommer hos er. Jeg har aldrig prøvet det, men min kæreste fik noget godt ud af det med hans tennisalbue.
Jeg kender en som jeg vil prøve at kontakte imorgen hvis kvalmen stadig står på.
Du kan evt prøve zone terapi, men ved ikke om det kan afhjælpe kvalme.

Anmeld

23. april 2014

Sunsmile

Mor11 skriver:

Det kan jeg godt se at du har en grund til. Men der er forskel på hvem der giver akupunktur, og man ved desværre ikke altid hvor god vedkommendet man kommer hos er. Jeg har aldrig prøvet det, men min kæreste fik noget godt ud af det med hans tennisalbue.
Jeg kender en som jeg vil prøve at kontakte imorgen hvis kvalmen stadig står på.
Du kan evt prøve zone terapi, men ved ikke om det kan afhjælpe kvalme.

Anmeld

24. april 2014

Sunsmile

Mor11 skriver:

http://evb.volien.com/4-naturlige-retsmidler-mod-k valme
http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Graviditet/Brevkas se/2009/0316100753_1.htm

Hvordan går det med dig?

Jeg har fået akupunktur idag, jeg fik det dårligere lige efter. Men jeg har det bedre her nogle timer senere. Fik også nogle specielle plastre til håndleddene, som måske virker.
Ellers har jeg fundet 2 artikler som måske kan hjælpe dig.

Anmeld

25. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sunsmile skriver:

http://evb.volien.com/4-naturlige-retsmidler-mod-k valme
http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Graviditet/Brevkas se/2009/0316100753_1.htm

Hvordan går det med dig?

Jeg har fået akupunktur idag, jeg fik det dårligere lige efter. Men jeg har det bedre her nogle timer senere. Fik også nogle specielle plastre til håndleddene, som måske virker.
Ellers har jeg fundet 2 artikler som måske kan hjælpe dig.

Tak, hvor er du sød 

Jeg synes det går lidt bedre, kaster ikk så meget op, men er stadig hjemme dog. Giver det lige weekenden over og så tror jeg at jeg prøver at tage på arbejde mandag. Er også ved at blive bims af at være hjemme. Måske det hjælper at komme ud og have fokus på noget andet lidt? Hvis ikke, må jeg forbi lægen og snakke akupunktur. Synes ikk alle de der råd om forskellige fødevarer virker. Har både ædt mandler, myntebolsjer, salte fisk, kiks, sodavandsis osv i denne uge uden synderlig virkning. 

Noget andet er at alle de ting kan jeg sagtens gøre herhjemme, men på mit arbejde kan jeg ikke komme til at gå og spise konstant og slet ikk is, haha.  

Anmeld

25. april 2014

Sunsmile

Tak, hvor er du sød 

Jeg synes det går lidt bedre, kaster ikk så meget op, men er stadig hjemme dog. Giver det lige weekenden over og så tror jeg at jeg prøver at tage på arbejde mandag. Er også ved at blive bims af at være hjemme. Måske det hjælper at komme ud og have fokus på noget andet lidt? Hvis ikke, må jeg forbi lægen og snakke akupunktur. Synes ikk alle de der råd om forskellige fødevarer virker. Har både ædt mandler, myntebolsjer, salte fisk, kiks, sodavandsis osv i denne uge uden synderlig virkning. 

Noget andet er at alle de ting kan jeg sagtens gøre herhjemme, men på mit arbejde kan jeg ikke komme til at gå og spise konstant og slet ikk is, haha.  

Velbekomme, jeg har købt ingefær idag, og fået snakket en masse med min mor. Så at få tankerne på noget andet er helt sikkert en god ting.
Sys også at ingefær har en god virkning.
Jeg skær el knækker et lille stykke af, og skræller det og skær det i mindre stykker og kommer i en kop, og hælder så kogende vand over og lader det stå et øjeblik og drikker det som te. Sys det har en speciel smag så jeg drak kun en halv kop mens det var lunt, men drikker så en tår i ny og næ når kvalmen er på vej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.