Medicin mod kvalme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Malene76 skriver:

Må jeg anbefale at kontakte en kranio sekral massør som også arbejder med NADA. Min massør har lovet mig en graviditet uden gener hvis vi er så heldige at der er en baby mere til os derude. Jeg var røvsyg fra uge 6 til uge 16-17 stykket hvor jeg nærmest var konstant sengeliggende med kvalme, madlede, opkastninger, svimmelhed mm. I min sidste graviditet. 

Kh. Malene 

Fedt! Hvad er det og hvad har det der NADA af betydning?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2014

Malene76

Mor11 skriver:

Fedt! Hvad er det og hvad har det der NADA af betydning?  

NADA er en behandlingsform med nåle. Kombinationen af det og kranio sekral massage skulle kunne få din krops ubalance i balance igen i følge min massør. Det satser jeg på hun har ret i, så jeg ikke skal være så syg hvis der bliver en næste gang. Jeg er ikke vild med at tage piller i det omfang når de ikke kunne garantere mig at de var uskadelige. Så håber hun kan hjælpe næste gang. 

Anmeld

22. april 2014

Jupiter

Mor11 skriver:

Ved de at du er gravid? Mit arbejde ved det, og kan derfor være åben omkring at det er graviditetsbetinget sygdom. Det hjælper lidt, for så ved de at det er reelt nok og det bliver ikke skrevet som alm sygdom. De får i øvrigt også refusion for mine sygedage. 

Nej de ved det ikke. Jeg har ikke et fysisk hårdt arbejde.

Jeg vil gerne skjule det så længe jeg kan. Ellers er løbet kørt mht. jobs på denne side af graviditeten.

Jeg skal godt nok være heldig at drømmejobbet dukker op nu her - og det er jo lige vel optimistisk at tro på. 

Men jeg er optimistisk, så må det briste eller bære 

Anmeld

22. april 2014

Krussedulle

Mor11 skriver:

Har lige googlet, og det ser bedre ud, uden sløvhed som bivirkning. 

Har lige fået et sæt seabands af kæresten. Der står virkningen skal komme med det samme de tages på, men jeg mærker ingen forandring 

Seabands havde heller ingen effekt på mig. Men jeg led også af hypermesis!

Snak evt med din læge.

Jeg fik dem på sygehuset, da jeg blev indlagt pga dehydrering!

Anmeld

22. april 2014

Mama2012

Jeg føler med dig!!! Har selv haft det på samme måde de sidste mange uger og er endelig ved at få det bedre

Jeg fik noget medicin hos lægen, der hedder Emperal, som er mod døgnkvalme og hjælper VIRKELIG godt!!! Gik fra ekstrem madlede og opkast flere gange om dagen samt nedadgående vægt til nogenlunde normal hverdag ca et kvarter efter jeg tog den første pille

Nu er jeg trappet ud af dem og har det fantastisk!!! Som min læge sagde, kan kvalmen og madleden forstræke hinanden, så hellere forsøge at komme det til livs 

Anmeld

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mama2012 skriver:

Jeg føler med dig!!! Har selv haft det på samme måde de sidste mange uger og er endelig ved at få det bedre

Jeg fik noget medicin hos lægen, der hedder Emperal, som er mod døgnkvalme og hjælper VIRKELIG godt!!! Gik fra ekstrem madlede og opkast flere gange om dagen samt nedadgående vægt til nogenlunde normal hverdag ca et kvarter efter jeg tog den første pille

Nu er jeg trappet ud af dem og har det fantastisk!!! Som min læge sagde, kan kvalmen og madleden forstræke hinanden, så hellere forsøge at komme det til livs 

Oplevede du ikke sløvhed af pillerne som andre beskriver? 

Anmeld

22. april 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mor11 skriver:

Er der nogen der ved noget om det? Er i uge 7 nu og kvalmen er blevet uudholdelig og kaster op flere gange dagligt. Det hjælper ikk synderligt at spise og jeg har ingen overskud til barn og mand. Ved slet ikk hvad jeg skal gøre med arbejde i morgen  Har bare lyst til at tude altså... 

Sidste graviditet startede ligesådan og det blev IKKE bedre efter uge 12. 

jeg havde også en voldsom kvalme og fik nogle stikpiller af vagtlægen (jeg havde kastet galde op hele weekenden)... de virkede i løbet af 15-30 min. og så var jeg frisk resten af dagen... 

Anmeld

22. april 2014

Sujan

Jeg har i dag hørt om nogle dråber som skulle virke helt vildt godt mod kvalme.. Men er sådan lidt helse agtigt...
Prøv måske at Google det og ellers må jeg lige prøve at høre jordmoderen om hvad de hedder

Anmeld

22. april 2014

NasimG

Postafen som kan købes i håndkøb hjalp mig lidt og efter et styk tid er der ikke så sløvende som i starten.

Anmeld

22. april 2014

Sunsmile

Mor11 skriver:

Er der nogen der ved noget om det? Er i uge 7 nu og kvalmen er blevet uudholdelig og kaster op flere gange dagligt. Det hjælper ikk synderligt at spise og jeg har ingen overskud til barn og mand. Ved slet ikk hvad jeg skal gøre med arbejde i morgen  Har bare lyst til at tude altså... 

Sidste graviditet startede ligesådan og det blev IKKE bedre efter uge 12. 

Jeg har spist et æble selvom jeg ikke havde lyst, der fik jeg det bedre bagefter, men det varede kun knapt en halv time, sp kom kvalmen igen.

Jeg har læst at nogle dråber citron sku tage kvalmen ret hurtigt, har selv haft mega kvalme og hovedpine idag og har nærmest ikke kunne overskue noget. Håber jeg er mere frisk imorgen så jeg kan få købt en citron og komme ud og se min veninde.

Tror også at en go nattesøvn og et stykke tørt brød eller kiks er godt inden du står op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.