Medicin mod kvalme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jupiter skriver:

Tak 

Det er også skide hårdt - men det vidste vi jo på forhånd 

Jeg kigger på min datter og minder mig selv om at det jo er hvad der kommer ud af det i sidste ende 

Ja det er også rigtigt 

Jeg har bare sagt til mig selv længe inden denne graviditet at "næste gang skal jeg bare gå på arbejde så længe som overhovedet muligt" og nu sidder jeg her i uge 7+1 og er ikke på arbejde  Tiden går bare SÅ langsomt hvis jeg ender med en sygemelding igen og økonomisk er det også bare mega nedtur at være sygemeldt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2014

Krussedulle

Mor11 skriver:

Er der nogen der ved noget om det? Er i uge 7 nu og kvalmen er blevet uudholdelig og kaster op flere gange dagligt. Det hjælper ikk synderligt at spise og jeg har ingen overskud til barn og mand. Ved slet ikk hvad jeg skal gøre med arbejde i morgen  Har bare lyst til at tude altså... 

Sidste graviditet startede ligesådan og det blev IKKE bedre efter uge 12. 

Jeg fik ondansetron!

Det hjalp, jeg havde hverken kvalme eller kastede op!

Ellers kastede jeg måske op 12 gang i døgnet!

Anmeld

22. april 2014

tweety2060

KEnder det alt for godt... Tæller nu 24. Uge og ingen bedring.
Har forsøgt alle husmandsrådene uden held. Akupunktur ligeledes på svangreklinikken. Og b vit men kastede også op af dem.
Både egen læge og svangreklinikken frarådede kvalmestillende medicin som primperan mm. Pga baby også ville få det... Trods jeg kaster op mellem 10-30 gange dagligt.
Er har vejen frem været sygemelding men ikke uden dårlig samvittighed.
Jeg må også opgive at være mor og kone. I hvert fald de næste par mdr.
God bedring

Anmeld

22. april 2014

tweety2060

DEsuden giver meget kvalmestillende medicin kvalme som bivirkning....

Anmeld

22. april 2014

Laulund87

Tog Primperan gennem hele graviditeten og jeg havde det stadig forfærdeligt og måtte indlægges. Men nogle hjælper det på

Anmeld

22. april 2014

Malene76

Må jeg anbefale at kontakte en kranio sekral massør som også arbejder med NADA. Min massør har lovet mig en graviditet uden gener hvis vi er så heldige at der er en baby mere til os derude. Jeg var røvsyg fra uge 6 til uge 16-17 stykket hvor jeg nærmest var konstant sengeliggende med kvalme, madlede, opkastninger, svimmelhed mm. I min sidste graviditet. 

Kh. Malene 

Anmeld

22. april 2014

fnuggi

jeg får emperal  samt bruger seaband og det tager toppen af det så det er til at holde ud 

Anmeld

22. april 2014

Jupiter

Mor11 skriver:

Ja det er også rigtigt 

Jeg har bare sagt til mig selv længe inden denne graviditet at "næste gang skal jeg bare gå på arbejde så længe som overhovedet muligt" og nu sidder jeg her i uge 7+1 og er ikke på arbejde  Tiden går bare SÅ langsomt hvis jeg ender med en sygemelding igen og økonomisk er det også bare mega nedtur at være sygemeldt. 

Jeg kunne ikke være mere enig!

Jeg er elev og snart udlært. Det ser ikke godt ud på CV'et med så meget sygdom - og slet ikke til sidst. For hvordan får man så lige et job?? 

Anmeld

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Krussedulle skriver:

Jeg fik ondansetron!

Det hjalp, jeg havde hverken kvalme eller kastede op!

Ellers kastede jeg måske op 12 gang i døgnet!

Har lige googlet, og det ser bedre ud, uden sløvhed som bivirkning. 

Har lige fået et sæt seabands af kæresten. Der står virkningen skal komme med det samme de tages på, men jeg mærker ingen forandring 

Anmeld

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jupiter skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig!

Jeg er elev og snart udlært. Det ser ikke godt ud på CV'et med så meget sygdom - og slet ikke til sidst. For hvordan får man så lige et job?? 

Ved de at du er gravid? Mit arbejde ved det, og kan derfor være åben omkring at det er graviditetsbetinget sygdom. Det hjælper lidt, for så ved de at det er reelt nok og det bliver ikke skrevet som alm sygdom. De får i øvrigt også refusion for mine sygedage. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.