Medicin mod kvalme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.675 visninger
39 svar
8 synes godt om
21. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er der nogen der ved noget om det? Er i uge 7 nu og kvalmen er blevet uudholdelig og kaster op flere gange dagligt. Det hjælper ikk synderligt at spise og jeg har ingen overskud til barn og mand. Ved slet ikk hvad jeg skal gøre med arbejde i morgen  Har bare lyst til at tude altså... 

Sidste graviditet startede ligesådan og det blev IKKE bedre efter uge 12. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

AnneBJ

Puha jeg har ondt af dig! SÅdan havde jeg det fra uge 5 da jeg ventede min søn! Jeg prøvede akupunktur, som ikke hjalp, men jeg tror heller ikke det blev udført ordentligt! En anden gang vil jeg helt sikkert rette henvendelse til svangregangen og høre om de vil lave det istedet for egen læge. 
Jeg nåede også at få emperal eller primperan (kan ikke huske hvilken af dem) - det er kvalmestillende stikpiller. Jeg nåede at tage dem et par gange, men jeg blev virkelig, virkelig træt/døsig af dem, og meget nedtrykt. Så når jeg havde taget dem sov jeg bare, sådan en mærkelig tung søvn. Jeg stoppede ret hurtigt med at tage dem, og fulgte så godt med på mit studie som jeg kunne. Sørgede for at sove rigtig, rigtig meget, det hjlap ikke men så havde jeg det ikke skidt imens.

Når du også havde kvalme sidst, kender du sikkert at alle "de gode råd"... seabands, mandler, mange små måltider, mad inden du står ud af sengen osv... 

Medfølende kram herfra, det er overhovedet ikke sjovt!
Mit stoppede omkring uge 26/28 og jeg NØD resten af graviditeten. Endelig ikke mere kvalme, som ellers havde plaget mig døgnet rundt!

Anmeld

22. april 2014

Mathilde

Mor11 skriver:

Er der nogen der ved noget om det? Er i uge 7 nu og kvalmen er blevet uudholdelig og kaster op flere gange dagligt. Det hjælper ikk synderligt at spise og jeg har ingen overskud til barn og mand. Ved slet ikk hvad jeg skal gøre med arbejde i morgen  Har bare lyst til at tude altså... 

Sidste graviditet startede ligesådan og det blev IKKE bedre efter uge 12. 

I denne graviditet fik jeg emperal hos lægen pga. døgnkvalme. Det tog toppen af kvalmen, så dagen blev lidt nemmere at komme igennem.

Træls du skal have det sådan. Jeg var også helt opgivende og alt føltes håbløst

Det stoppede omkring uge 21. Døgnkvalmen stoppede dog omkring uge 13 mener jeg.

Anmeld

22. april 2014

Jupiter

Jeg fik også stikpiller hos lægen sidste gang, men har ikke ville tage dem denne gang.

Jeg lider præcis som dig, og jeg håber inderligt at det snart går over.

Det er super hårdt med en familie der ar brug for en samtidig 

Det eneste der tilnærmelsesvis kan tage toppen hos mig, er USUND mad! Som i burger, pitabrød, pizza, hotdogs osv. Men jeg har (heldigvis) ingen af delene i huset, og jeg vil kæmpe en brag kamp for ikke at falde i den grøft denne gang 

Anmeld

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jupiter skriver:

Jeg fik også stikpiller hos lægen sidste gang, men har ikke ville tage dem denne gang.

Jeg lider præcis som dig, og jeg håber inderligt at det snart går over.

Det er super hårdt med en familie der ar brug for en samtidig 

Det eneste der tilnærmelsesvis kan tage toppen hos mig, er USUND mad! Som i burger, pitabrød, pizza, hotdogs osv. Men jeg har (heldigvis) ingen af delene i huset, og jeg vil kæmpe en brag kamp for ikke at falde i den grøft denne gang 

Hvordan kan det være du ikke vil tage noget mod kvalmen denne gang? 

Jeg vil bare så gerne kunne passe mit barn og arbejde som normalt. Er så træt af at min krop skal te sig sådan når jeg er gravid  Er hjemme idag og har sovet det meste af formiddagen, alligevel har jeg kastet op 3 gange og er bare dåååårlig  

hvad er der med det der emperal siden flere ikke får det? Jeg tænker jo lidt hvor hårdt ramt skal man være for at lægen vil udskrive det?

Anmeld

22. april 2014

Jupiter

Mor11 skriver:

Hvordan kan det være du ikke vil tage noget mod kvalmen denne gang? 

Jeg vil bare så gerne kunne passe mit barn og arbejde som normalt. Er så træt af at min krop skal te sig sådan når jeg er gravid  Er hjemme idag og har sovet det meste af formiddagen, alligevel har jeg kastet op 3 gange og er bare dåååårlig  

hvad er der med det der emperal siden flere ikke får det? Jeg tænker jo lidt hvor hårdt ramt skal man være for at lægen vil udskrive det?

Jamen jeg kan endnu mindre være til stede hvis jeg tager dem.

Så vil jeg hellere være syg og ligge på sofaen, end være helt væk og sove i sengen 

Jeg er også hjemme i dag, og jeg har så dårlig samvittighed overfor min datter. Jeg glæder mig til hun kommer hjem, men alligevel ikke 

Anmeld

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jupiter skriver:

Jamen jeg kan endnu mindre være til stede hvis jeg tager dem.

Så vil jeg hellere være syg og ligge på sofaen, end være helt væk og sove i sengen 

Jeg er også hjemme i dag, og jeg har så dårlig samvittighed overfor min datter. Jeg glæder mig til hun kommer hjem, men alligevel ikke 

Er det totalt sløvende? For så hjælper det da ikk på arbejdsevnen  

jeg har det som dig! Savner den lille trold, men kan dårligt overskue at komme ud og hente ham og jeg ved at når han er hjemme kan jeg ikke ligge stille på samme måde som jeg kan nu, og det er bare det eneste der virker. Min kæreste har jeg også dårlig samvittighed overfor, for han står jo bare med alt oprydning, madlavning og opvask alene.  

Anmeld

22. april 2014

Jupiter

Mor11 skriver:

Er det totalt sløvende? For så hjælper det da ikk på arbejdsevnen  

jeg har det som dig! Savner den lille trold, men kan dårligt overskue at komme ud og hente ham og jeg ved at når han er hjemme kan jeg ikke ligge stille på samme måde som jeg kan nu, og det er bare det eneste der virker. Min kæreste har jeg også dårlig samvittighed overfor, for han står jo bare med alt oprydning, madlavning og opvask alene.  

Ja på mig virker de som sovepiller, og jeg har kvalme igen når jeg vågner.

Derudover sover jeg så skidt om natten fordi jeg ikke er træt men bare dårlig.

Ja det er lige netop det! Her er manden på øvelse hele ugen, så når jeg henter hende, er der KUN mig! 

Og når han så kommer hjem, ligner huset et bombet lokum, så det er nok knap så sjovt for ham 

Anmeld

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jupiter skriver:

Ja på mig virker de som sovepiller, og jeg har kvalme igen når jeg vågner.

Derudover sover jeg så skidt om natten fordi jeg ikke er træt men bare dårlig.

Ja det er lige netop det! Her er manden på øvelse hele ugen, så når jeg henter hende, er der KUN mig! 

Og når han så kommer hjem, ligner huset et bombet lokum, så det er nok knap så sjovt for ham 

Pyyyh, nu googlede jeg det lige og under "normale/hyppige bivirkninger" står alt det der med sløvhed osv. 

Det er ikke lige det jeg har brug for. 

Stakkels dig at du ikk engang har hjælp fra manden i hverdagene  

Anmeld

22. april 2014

Jupiter

Mor11 skriver:

Pyyyh, nu googlede jeg det lige og under "normale/hyppige bivirkninger" står alt det der med sløvhed osv. 

Det er ikke lige det jeg har brug for. 

Stakkels dig at du ikk engang har hjælp fra manden i hverdagene  

Tak 

Det er også skide hårdt - men det vidste vi jo på forhånd 

Jeg kigger på min datter og minder mig selv om at det jo er hvad der kommer ud af det i sidste ende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.