Spiral ? Hvilken ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.920 visninger
43 svar
7 synes godt om
14. april 2014

Anonym trådstarter

Hej kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer med spiral. 

Min læge fortalte der er to typer en han kalder alm hvor ens mens godt kan blive lidt værre, og som koster 350kr. Og så en med lidt hormon hvor ens mens stopper helt (tænker det kan da ikke være sundt) til 1050kr. 

Jeg er end ikke sikker på om jeg skal have spiral, men nu ville jeg lige høre jer på baby, er det noget i anbefaler og hvilken ville være bedst mener i????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Skouboe

Hormonspiralen, uden tvivl!

Anmeld

14. april 2014

Laulund87

Klart hormonspiral. Den anden giver tit blødningsforstyrrelser..

Anmeld

10. juni 2014

Vivian87

Bare lige til info - en hormonspiral stopper kun blødningen helt ved 1 ud af 20 kvinder. Men det er ikke skadeligt da det blot er din ægløsning der stoppes.

Jeg vil dog også lige advare, jeg har hormonspiral og jeg bløder 20 ud af 30 dage pga. den og har ondt. Har haft den i knap et år og skal ha den fjernet for det kan jeg slet ikke leve med

Anmeld

10. juni 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

Hej kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer med spiral. 

Min læge fortalte der er to typer en han kalder alm hvor ens mens godt kan blive lidt værre, og som koster 350kr. Og så en med lidt hormon hvor ens mens stopper helt (tænker det kan da ikke være sundt) til 1050kr. 

Jeg er end ikke sikker på om jeg skal have spiral, men nu ville jeg lige høre jer på baby, er det noget i anbefaler og hvilken ville være bedst mener i????

Jeg har været vild glad for min hormonspiral og skal helt sikkert have den igen når jeg har født

Anmeld

10. juni 2014

Bertris

Din læge snakker om kobber (ingen hormoner) som er den billige Kan give mens smerter og sværre blødninger. Overvejede kobber pga den var så meget billigere.

- Jeg fik tilgengæld hormon spiral, den dyre af dem. Min mens blev langt mildere og kom ca hver 6. uge, det var nu meget rart, også det at blødningen bare var mild. Ingen smerter eller problemer eller noget, den generede ikke og fungerede som den skulle. Hvis jeg kan overtale kæresten til hormon igen efter jeg har født denne gang så skal jeg helt klart have den da jeg ikke magter voldsommere blødning

Mener også der er mindre chance for graviditet ved hormon spiral imod kobber

Anmeld

10. juni 2014

Muffin_girl

Jeg har hormonspiralen, har haft den i 4 år. Er glad for den.

Anmeld

10. juni 2014

Kasand

Jeg har kobberspiral, den som din læge kalder den almindelige :-)

Den kostede 250 kr og jeg er SÅ glad for den. Ingen smerter, ingen blødningsforstyrrelser og bløder lige så lidt som jeg gjorde før jeg fik den :-)

Jeg valgte at undersøge tingene grundigt inden jeg besluttede mig så ved efterhånden alt hvad der er at vide om spiraler ;-) 

Personligt valgte jeg kobberspiralen, da jeg ikke så godt kan tåle det hormon der er i hormonspiralen (det er også det der er det styrende hormon i de fleste P-piller) og jeg ville ikke tage en chance til 1100 kr ;-) I forhold til at man kan stoppe med at bløde når man har hormonspiral så sker der intet ved det. Den stopper ægløsningen og når der ikke er ægløsning dannes der ikke slimhinde, der frigives ikke æg og kroppen skal derfor ikke rense ud. Den blødning man har på P-piller kaldes en kunstig blødning, da det fungerer efter samme princip. Hormonspiralen frigiver dog mindre mængde hormon og kun lokalt, modsat P-pillerne.

Kobberspiralen frigiver kobber som hæmmer æg og sædceller og dermed gør befrugtning umulig (eller dvs den er 98% sikker). Jeg var selv bekymret for sikkerheden, men statistikkerne viser flere graviditeter på trods af P-piller eller kondom end på trods af spiral (kobber og hormon) :-)

Håber du blev lidt klogere på hvad du skal vælge - vil klart råde dig til at prøve kobberspiralen først, for helt at undgå hormoner - men du skal gøre det der er rigtigt for dig :-)

Anmeld

14. juni 2014

Moar2011

Jeg har os kobberspiral, fik lagt den for en Lille måned siden.

Jeg døjer med utilpas og underlivssmerter af og til og det bekymrer mig ??????

Der var lidt de første par dage med smerter og utilpas , fred være med det da kroppen lige ska vende sig til det
Men det ubehage r vendt tilbage igår

Men indtil da har jeg været super glad for den, selv ved menstrution r jeg tilfreds (har haft det en gang)

Anmeld

14. juni 2014

Kasand

Storms-Mor skriver:

Jeg har os kobberspiral, fik lagt den for en Lille måned siden.

Jeg døjer med utilpas og underlivssmerter af og til og det bekymrer mig ??????

Der var lidt de første par dage med smerter og utilpas , fred være med det da kroppen lige ska vende sig til det
Men det ubehage r vendt tilbage igår

Men indtil da har jeg været super glad for den, selv ved menstrution r jeg tilfreds (har haft det en gang)

Det skal du ikke være bekymret over, det kan tage op til 3 måneder før kroppen har vænnet sig til spiralen, så det er helt normalt det du oplever.

Det skal selvfølgelig ikke blive ved eller blive værre, men lidt periodevis ubehag i løbet af de første 3 måneder er helt normalt. Og så skal du selvfølgelig til kontrol efter de 3 måneder er gået :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.