Jer der fødte hurtigt 1. gang..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

Kay

Aabye skriver:

Jeg fødte min den først på 4 timer og 50 min fra første ve til knægten var ude.. 

Da jeg så blev gravid igen forberedte jeg mig på at det ville gå hurtigt.. Nr 2 fødsel tog 1 time og 20 min fra første ve til knægten her var ude... Jeg fik presseveer da vi var halvvejs på vej til sygehuset...

Jeg havde under begge fødsler overraskende meget overskud mellem veerne, så for mig var det ikke en voldsom oplevelse.. 

Skal jeg have en nr 3, så bliver det en hjemmefødsel.. 

puhh... min første fødsel var ca lige så "lang" som din...  frygter at vi ikke når på hospitalet med nr 2 men min mand vil ikke havde hjemmefødsel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Aabye

Kay skriver:

puhh... min første fødsel var ca lige så "lang" som din...  frygter at vi ikke når på hospitalet med nr 2 men min mand vil ikke havde hjemmefødsel...

Havde jeg givet efter for presseveerne, så havde jeg født 25 minutter før jeg gjorde.. Da jeg endelig kom på sygehuset, skulle en jordemoder tjekke mig, og en studerende, så jeg måtte ikke presse.. -.-' typisk altså.. 

Så jeg har sagt til min manse at han ikke har noget valg hvis vi ender ud i en graviditet nr 3.. Jeg næster at føde i en bil :p Jeg vil gerne have fagfolk omkring mig.. 

Anmeld

14. april 2014

Kay

Aabye skriver:

Havde jeg givet efter for presseveerne, så havde jeg født 25 minutter før jeg gjorde.. Da jeg endelig kom på sygehuset, skulle en jordemoder tjekke mig, og en studerende, så jeg måtte ikke presse.. -.-' typisk altså.. 

Så jeg har sagt til min manse at han ikke har noget valg hvis vi ender ud i en graviditet nr 3.. Jeg næster at føde i en bil :p Jeg vil gerne have fagfolk omkring mig.. 

Jeg frygter at føde i en bil... Og at vi ikke kan nå at få passet Elna...

Anmeld

14. april 2014

Aabye

Kay skriver:

Jeg frygter at føde i en bil... Og at vi ikke kan nå at få passet Elna...

Vi afsatte vores dagen inden jeg fødte... Min vand gik 12 timer inden fødslen.. Så vi afsatte vores den gang halvanden årige dreng ved hans mormor.. Så lige det var ikke et problem..

Anmeld

14. april 2014

Kay

Aabye skriver:

Vi afsatte vores dagen inden jeg fødte... Min vand gik 12 timer inden fødslen.. Så vi afsatte vores den gang halvanden årige dreng ved hans mormor.. Så lige det var ikke et problem..

Sidst gik mit vand først ved første presseve... Ingen forvarsel på fødsel

Anmeld

14. april 2014

-Milla-

Min første fødsel:
3 1/2 time fra vandet gik - pressefase 29 min.
Anden gang:
Fra vandet gik/begyndte at sive- 1 time 45 min - pressefase 2 min.

Oplevelserne.

Første gang gik det næsten for stærkt. Jeg fødte 11 dage før tid og havde ikke set det komme før vandet pludselig gik.
Jeg følte dengang, at jeg var i min egen bobbel, meget koncentreret og med veer der gjorde avs.
Det var meningen jeg skulle i badekar, men det nåede jeg aldrig og fik heller intet smertestillende.

Anden gang var jeg forberedt på og forventede det blev før tid igen og der havde jeg optakt/plukkeveer nogle nætter op til, som ikke blev til mere. Selve dagen, hvor jeg fødte troede jeg igen at det var drilleveer fordi de kom og gik hele dagen, men det gjorde ikke ondt og de var uregelmæssige.
Pludselig ved midnat begyndte vandet at sive og jeg ringede derfor til fg- egentlig ville de gerne have jeg så tiden og veerne an, da de ikke tiltog. Men jeg ville gerne komme ind og det viste sig at være fornuftigt.
Jeg oplevede denne gang, at være med mentalt og have overskud hele vejen, selv efter fødslen, da jeg gik derfra var jeg frisk.
Veerne blev aldrig ligeså slemme, som første gang og efter jeg havde været på modtagelsen i en times tid, nåede jeg kun lige ned på fødestuen og kort efter fødte jeg, 2-3 presseveer igen uden smertestillende.

Så jeg vil helt sikkert sige, at min anden gang, som også var 11 dage før termin, bar præg af mere mentalt overskud og erfaring - også selvom det gik stærkt.
Jeg er glad for at jeg fulgte min intuition og kom ind, da veerne ikke blev specielt slemme eller rigtigt regelmæssige. Det var fantastisk, at være med hele vejen mentalt selvom det gik hurtigere anden gang.

Anmeld

15. april 2014

misslea

Mathilde skriver:

Hvor hurtigt fødte I 1. gang og gik det meget hurtigere 2. gang?

Følte I jer mere med mentalt 2. gang hvor I måske har været forberedte på en hurtig fødsel?

Håber I vil dele jeres erfaringer

Jeg sidder i nøjagtig samme situation som dig 

Min første fødsel gik super hurtigt og nemt.... Vandet gik, jeg fik regelmæssige veer med det samme, og jeg havde født 3 timer efter....

nu er jeg 38+1 og har planlagt at føde hjemme, netop fordi det gik så hurtigt sidst....!! Kan næsten ikke forestille mig, at det kan gå hurtigere, men omvendt har jeg hørt om mange, hvor det tager under en time 

Så min jordemor har skrevet i journalen, at jeg ringer så snart der er optakt til noget, og så skal den vagthavende hjemmefødselsjordemor afsted med det samme 

Er virkelig spændt på, om det nu også kommer til at gå hurtigere... Men nu er jeg/vi da forberedt 

Anmeld

15. april 2014

Mathilde

_-Kathrine-_ skriver:

Så er jeg så en af dem hvor det gik den anden vej
1. Fødsel tog 6 1/2 time hvor jeg aldrig havde pause fra veerne
2. Fødsel tog 12 timer, men der var jeg med hele vejen og havde overskud hele vejen igennem.
Så det behøves ikke altid være hurtigere 2. Gang

Det lyder bestemt også mere behageligt (hvis man kan sige det om en fødsel) 2. gang.

Det kan godt gå for stærkt!

Anmeld

15. april 2014

Mathilde

-Milla- skriver:

Min første fødsel:
3 1/2 time fra vandet gik - pressefase 29 min.
Anden gang:
Fra vandet gik/begyndte at sive- 1 time 45 min - pressefase 2 min.

Oplevelserne.

Første gang gik det næsten for stærkt. Jeg fødte 11 dage før tid og havde ikke set det komme før vandet pludselig gik.
Jeg følte dengang, at jeg var i min egen bobbel, meget koncentreret og med veer der gjorde avs.
Det var meningen jeg skulle i badekar, men det nåede jeg aldrig og fik heller intet smertestillende.

Anden gang var jeg forberedt på og forventede det blev før tid igen og der havde jeg optakt/plukkeveer nogle nætter op til, som ikke blev til mere. Selve dagen, hvor jeg fødte troede jeg igen at det var drilleveer fordi de kom og gik hele dagen, men det gjorde ikke ondt og de var uregelmæssige.
Pludselig ved midnat begyndte vandet at sive og jeg ringede derfor til fg- egentlig ville de gerne have jeg så tiden og veerne an, da de ikke tiltog. Men jeg ville gerne komme ind og det viste sig at være fornuftigt.
Jeg oplevede denne gang, at være med mentalt og have overskud hele vejen, selv efter fødslen, da jeg gik derfra var jeg frisk.
Veerne blev aldrig ligeså slemme, som første gang og efter jeg havde været på modtagelsen i en times tid, nåede jeg kun lige ned på fødestuen og kort efter fødte jeg, 2-3 presseveer igen uden smertestillende.

Så jeg vil helt sikkert sige, at min anden gang, som også var 11 dage før termin, bar præg af mere mentalt overskud og erfaring - også selvom det gik stærkt.
Jeg er glad for at jeg fulgte min intuition og kom ind, da veerne ikke blev specielt slemme eller rigtigt regelmæssige. Det var fantastisk, at være med hele vejen mentalt selvom det gik hurtigere anden gang.

Dejligt at høre, at det godt kan gå stærkt og man samtidig kan være med mentalt og have overskud undervejs

Det var nemlig det værste for mig. Det at blive undersøgt efter ankomst til fg og så få at vide, at nu skulle jeg presse Jeg gik helt i panik, for rent mentalt var jeg slet ikke nået dertil....

Anmeld

15. april 2014

Mathilde

misslea skriver:

Jeg sidder i nøjagtig samme situation som dig 

Min første fødsel gik super hurtigt og nemt.... Vandet gik, jeg fik regelmæssige veer med det samme, og jeg havde født 3 timer efter....

nu er jeg 38+1 og har planlagt at føde hjemme, netop fordi det gik så hurtigt sidst....!! Kan næsten ikke forestille mig, at det kan gå hurtigere, men omvendt har jeg hørt om mange, hvor det tager under en time 

Så min jordemor har skrevet i journalen, at jeg ringer så snart der er optakt til noget, og så skal den vagthavende hjemmefødselsjordemor afsted med det samme 

Er virkelig spændt på, om det nu også kommer til at gå hurtigere... Men nu er jeg/vi da forberedt 

Ja det er altså vildt at nogen føder så ekstremt hurtigt!

Min jm fortalte om en der skulle føde hjemme, som også var hurtigføder. Hun havde ringet til jordemoderen efter bare en enkelt ve...jm bad hende dog om lige at få en ve mere. Det fik hun så 5 min efter og derefter løb jm ud i en taxa og var hos kvinden ca. 15 min efter og der havde hun født det er altså voldsomt!

Jeg frygter mest, at min datter er hjemme og det pludselig går stærkt... Og at min kæreste måske ikke kan nå hjem, da han ikke arbejder lige om hjørnet...

Hvornår fødte du sidste gang? Det kan jo ske lige om lidt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.