Jer der fødte hurtigt 1. gang..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.898 visninger
39 svar
7 synes godt om
14. april 2014

Mathilde

Hvor hurtigt fødte I 1. gang og gik det meget hurtigere 2. gang?

Følte I jer mere med mentalt 2. gang hvor I måske har været forberedte på en hurtig fødsel?

Håber I vil dele jeres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

cecilie1984

Mathilde skriver:

Følte I jer mere med mentalt 2. gang hvor I måske har været forberedte på en hurtig fødsel?

Hej

1 gang tog det hele 2.5 time og anden gang tog det 30 min fra start til slut.

Mit vand går også føder jeg åbentbart ret hurtigt derefter.

Om jeg var mere mentalt klar anden gang: Nej det gik så hurtigt at jeg ikke rigtig fattede noget før jeg lå med hende i armene i ambulancen på vej til sygehuset.

Der siges jo man som regl føder hurtigere 2 gang og i mit tilfælde passede det jo (og hvis vi skulle have nr 3 skulle jeg nok campere ved sygehuset)

Men jeg vil råde dig til at snakke med din jordmoder om dine følelser omkring det.

Anmeld

14. april 2014

Mathilde

cecilie1984 skriver:

Hej

1 gang tog det hele 2.5 time og anden gang tog det 30 min fra start til slut.

Mit vand går også føder jeg åbentbart ret hurtigt derefter.

Om jeg var mere mentalt klar anden gang: Nej det gik så hurtigt at jeg ikke rigtig fattede noget før jeg lå med hende i armene i ambulancen på vej til sygehuset.

Der siges jo man som regl føder hurtigere 2 gang og i mit tilfælde passede det jo (og hvis vi skulle have nr 3 skulle jeg nok campere ved sygehuset)

Men jeg vil råde dig til at snakke med din jordmoder om dine følelser omkring det.

Hold da op! Det er nogle hurtige fødsler du har bag dig!

Jeg har talt med hende om det og har også valgt at føde hjemme denne gang

Vi opdagede slet ikke at mit vand gik. Da jordemoderen kom og undersøgte mig i modtagelsen, var jeg klar til at presse og havde født ca. 20 min efter.

Følte mig helt i chok efterfølgende og fattede næsten ikke hvad der lige var sket

Anmeld

14. april 2014

Bak

Mathilde skriver:

Jeg følger lige med Jeg havde en hurtig fødsel første gang, har dog kun den ene oplevelse bag mig, så jeg kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål
Jeg havde småveer eller plukveer en dags tid (fra formiddag til sidst på eftermiddagen), så fik jeg mere regelmæssige veer i løbet af aftenen. Kom ind på fødegangen kl. 03:10, hvor jeg var 4 cm åben, så selve forberedelsen var egentlig ikke så hurtig, men lige pludselig gik det stærkt. Fra 4-10 cm på ca. 1 time og så 12 minutters pressefase, så var hun ude. Er spændt på, hvordan næste fødsel kommer til at gå.

Anmeld

14. april 2014

Aabye

Jeg fødte min den først på 4 timer og 50 min fra første ve til knægten var ude.. 

Da jeg så blev gravid igen forberedte jeg mig på at det ville gå hurtigt.. Nr 2 fødsel tog 1 time og 20 min fra første ve til knægten her var ude... Jeg fik presseveer da vi var halvvejs på vej til sygehuset...

Jeg havde under begge fødsler overraskende meget overskud mellem veerne, så for mig var det ikke en voldsom oplevelse.. 

Skal jeg have en nr 3, så bliver det en hjemmefødsel.. 

Anmeld

14. april 2014

NinaNymannMadsen

Mathilde skriver:

Første gang tog det 6 timer og 19 minutter.og anden gang tog det.2 timer og 27 minutter.
Var ikke mere klar anden gang da jeg ikk havde forventet det gik så stærkt.

Anmeld

14. april 2014

cecilie1984

Mathilde skriver:

Hold da op! Det er nogle hurtige fødsler du har bag dig!

Jeg har talt med hende om det og har også valgt at føde hjemme denne gang

Vi opdagede slet ikke at mit vand gik. Da jordemoderen kom og undersøgte mig i modtagelsen, var jeg klar til at presse og havde født ca. 20 min efter.

Følte mig helt i chok efterfølgende og fattede næsten ikke hvad der lige var sket

uh hvor kan jeg bare følge dig i det du skriver.

jeg gik desværre ned med en fødsels dep. nok også grundet jeg blev sendt hjem selvom jeg sagde jeg ikke var tryk ved at skulle hjem 2 gang pga den første hurtige fødsel. Det er også derfor min 2 datter er født i en ambulance på vej til sygehuset.

Jeg havde også hjemmefødsel på tale men valgte det fra. Men hvis jeg havde vidst dette eller skal have flere børn vil jeg føde hjemme.

Så tror det er et godt valg du har gjort dig med hjemmefødsel

Anmeld

14. april 2014

Kamulla

Årh mint og 2 1/2 time fra første ve til ahn var ude.. Nue r han 6 år og jeg er stadig single... Nogle siger at man så går tilbage til start... Altså det så ikke nødvendigvis skulle gå hurtigere næste gang... Men tror også jeg vælger pks næste gang.... Måske

Anmeld

14. april 2014

Mathilde

cecilie1984 skriver:

uh hvor kan jeg bare følge dig i det du skriver.

jeg gik desværre ned med en fødsels dep. nok også grundet jeg blev sendt hjem selvom jeg sagde jeg ikke var tryk ved at skulle hjem 2 gang pga den første hurtige fødsel. Det er også derfor min 2 datter er født i en ambulance på vej til sygehuset.

Jeg havde også hjemmefødsel på tale men valgte det fra. Men hvis jeg havde vidst dette eller skal have flere børn vil jeg føde hjemme.

Så tror det er et godt valg du har gjort dig med hjemmefødsel

Det lyder bestemt heller ikke hensigtsmæssigt at du bare blev sendt hjem

Synd du skulle gå ned med en fødselsdepression! som muligvis skyldes, at du ikke blev lyttet til...

Jeg tror også det er det rigtige valg mht. hjemmefødsel. Min egen jordemoder har endda skrevet i papirerne, at det ikke skal gå langsomt når jeg ringer det giver da lidt tryghed.

Anmeld

14. april 2014

_-Kathrine-_

Så er jeg så en af dem hvor det gik den anden vej
1. Fødsel tog 6 1/2 time hvor jeg aldrig havde pause fra veerne
2. Fødsel tog 12 timer, men der var jeg med hele vejen og havde overskud hele vejen igennem.
Så det behøves ikke altid være hurtigere 2. Gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.