melila skriver:
Hej piger.
Normalt har jeg altid fået lavet striber i staniol hos en frisør (da jeg er allergisk overfor farve) nu er jeg i tvivl om jeg tør tage chancen med det farvning eller om ikke andet bruge en øko frisør. Jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger ikke neglenak, har skiftet alt make up og cremer ud med noget der ikke er fyldt med div. Stoffer og parfume. Så kan jeg synde på hårfarvningen eller skal jeg overgi mig til den "lækre" stryns leverpostej farve, mange af vi danskere er beriget med 
Jeg er 2. gangs gravid og jeg har fået lavet lyse striber under begge mine graviditeter. Da jeg blev gravid med min første skiftede jeg den alm frisør ud med en øko/grøn frisør, og jeg har gået der siden. Jeg kan tydeligt mærke forskel! Før i tiden sved det altid lidt i hovedbunden og lugtede af ammoniak, og det gør det slet ikke nu...det dufter lidt af marcipan og svider slet ikke.
Jeg ved godt at det ikke anbefales at farve hår under graviditeten, men jeg kunne ikke holde ud både at blive tyk OG rende rundt med en grim udgroning, så det valg tog jeg. Og det var skønt!!! Følte mig meget bedre tilpas og det gør jeg også nu. Derudover er striber altid bedre end helfarvning! Og du kan bede dig frisør være ekstra opmærksom på ikke at ramme din hovedbund...
Jeg ved godt at mange siger, at man jo også sidder i dampene af kemikalier, men det er altså ikke så længe, og det er jo ikke fordi du skal farve hår hver måned...Så jeg er altså en af dem, der ikke er striks med det. Til gengæld tænker jeg istedet over hvad jeg ellers smører på kroppen, osv...
Anmeld