Gravid og hårfarve!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

melila

Sikke en debat man kan sætte i gang. Jeg respektere andres holdninger og ved der er rigtig mange meninger omkring lige det med hårfarve. Tak for jeres inputs!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Maja!

melila skriver:

Tak for din erfaring :-) Jeg tænker også alt med måde. Jeg har ikke tænkt mig at farve hår hver måned men måske 1 gang for at bunden ikke bliver grim og min egen naturlige hårfarve kommer frem. :-) Dog skal det ikke ramme hovedbunden. 

så længe man tænker sig om og gør det mildeste muligt, der er så mange ting man ikke må når man er gravid, men efter min jordmoder sagde som hun gjorde fik jeg det okay med at gøre det de to gange.. 

jeg ville os tænke at så længe du sørge for det ikke ramme hovedbunden, det er øko og du ikke gør det 6 gange under graviditeten at det er helt fint så ville jeg ikke have det dårligt med det  

Anmeld

14. april 2014

MetteS81

melila skriver:

Hej piger. 

Normalt har jeg altid fået lavet striber i staniol hos en frisør (da jeg er allergisk overfor farve) nu er jeg i tvivl om jeg tør tage chancen med det farvning eller om ikke andet bruge en øko frisør. Jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger ikke neglenak, har skiftet alt make up og cremer ud med noget der ikke er fyldt med div. Stoffer og parfume. Så kan jeg synde på hårfarvningen eller skal jeg overgi mig til den "lækre" stryns leverpostej farve, mange af vi danskere er beriget med 

Jeg er 2. gangs gravid og jeg har fået lavet lyse striber under begge mine graviditeter. Da jeg blev gravid med min første skiftede jeg den alm frisør ud med en øko/grøn frisør, og jeg har gået der siden. Jeg kan tydeligt mærke forskel! Før i tiden sved det altid lidt i hovedbunden og lugtede af ammoniak, og det gør det slet ikke nu...det dufter lidt af marcipan og svider slet ikke.

Jeg ved godt at det ikke anbefales at farve hår under graviditeten, men jeg kunne ikke holde ud både at blive tyk OG rende rundt med en grim udgroning, så det valg tog jeg. Og det var skønt!!! Følte mig meget bedre tilpas og det gør jeg også nu. Derudover er striber altid bedre end helfarvning! Og du kan bede dig frisør være ekstra opmærksom på ikke at ramme din hovedbund...

Jeg ved godt at mange siger, at man jo også sidder i dampene af kemikalier, men det er altså ikke så længe, og det er jo ikke fordi du skal farve hår hver måned...Så jeg er altså en af dem, der ikke er striks med det. Til gengæld tænker jeg istedet over hvad jeg ellers smører på kroppen, osv...    

Anmeld

14. april 2014

melila

Maja! skriver:

så længe man tænker sig om og gør det mildeste muligt, der er så mange ting man ikke må når man er gravid, men efter min jordmoder sagde som hun gjorde fik jeg det okay med at gøre det de to gange.. 

jeg ville os tænke at så længe du sørge for det ikke ramme hovedbunden, det er øko og du ikke gør det 6 gange under graviditeten at det er helt fint så ville jeg ikke have det dårligt med det  

Ja præcis. Jeg kan heller ikke se det helt store problem i det når jeg ikke slækker på andre ting. Så må jeg gerne tillade mig selv at synde pø det område så længe jeg gør det behersket og gør frisøren opmærksom på det

Anmeld

15. april 2014

Mor til Ella

melila skriver:

Jeg var ikke klar over at øko farve var lige så skadeligt. Så kan det jo være fuldstændig ligemeget med at bruge dyre domme på det. Jeg troede kun det var sandt fordi jeg ikke kan tåle normal hårfarve og engang (inden jeg blev gravid) lavede jeg en helfarvning med øko farve og der skete ingenting. Da jeg var 16 år fik jeg lavet en hel farve hos en alm. frisør og der sprækkede hele min hovedbund og jeg havde sårskorper rundt om hele hovedet. Gjorde det aldrig igen indtil en øko frisør overbeviste mig om at øko kunne jeg tåle. Og det gik (heldigvis) godt  Det kan være jeg bare har været heldig så.

Ingradienserne i øko farve er lige så allergi fremkaldende, men hvis det ikke er det du reagere på, er det jo bedre for dig

Men i forhold til graviditeten er det lige meget hvilken slags farve det er, da det hele er kemisk.

Jeg ville aldrig anbefale en gravid i salonen, jeg ville også fraråde det.

Men hvs kvinden vil farve er det jo op til hende, har selv farvet ca 2 gange i begge mine graviditeter.

Men nøjes med striber i stanniol, og en af gangene fik jeg bare ordnet skilning og kanter.

Og kun lyse/ afblegning da det oftest er farverne man reagere på.

Anmeld

15. april 2014

Mor til Ella

Mama2012 skriver:

Ok... Som jeg skrev før... Jeg har min mening, som er den jeg giver udtryk for

Andre har deres mening, som ikke nødvendigvis er mere eller mindre korrekt... 

Det er du helt ret i.

Sagde heller ikke din holdning er forkert

Mener da selv at man skal lade være hvis det er muligt for en.

Anmeld

15. april 2014

Mor til Ella

Kay skriver:

så lidt  har aldrig fattet den sammenhæng... så sidst jeg var gravid fik jeg farvet striber af en gravid frisør... og hun kunne heller ik forklare mig hvorfor det blev frarådet, når nu hun godt måtte stå i dampene hele dagen 

Nej, man kan godt undre sig lidt over det

Anmeld

15. april 2014

Mor til Ella

Mor11 skriver:

Lige et praktisk sidespring : bliver frisører slet ikk skånet for noget? For det lyder da helt vildt. Som maler får man diverse lister over hvad man må og ikke må, så det lyder helt tosset at frisører bare skal have grabberne i hvad som helst som gravide  Jeg vil da næsten mene at frisørens kemikalier er stærkere end dem malere bliver udsat for. 

Nej, der er ingen hensyn overhovedet

Vi har vores , men den skal vi jo altid bruge

Jeg ser ikke selv det store problem i det, men synes bare det er underligt særligt når der faktisk ikke er en eneste undersøgelse på området der har kunne give nogle tydelige svar.

Så indtil videre sniffer vi videre

Anmeld

15. april 2014

melila

Mor til Ella skriver:

Ingradienserne i øko farve er lige så allergi fremkaldende, men hvis det ikke er det du reagere på, er det jo bedre for dig

Men i forhold til graviditeten er det lige meget hvilken slags farve det er, da det hele er kemisk.

Jeg ville aldrig anbefale en gravid i salonen, jeg ville også fraråde det.

Men hvs kvinden vil farve er det jo op til hende, har selv farvet ca 2 gange i begge mine graviditeter.

Men nøjes med striber i stanniol, og en af gangene fik jeg bare ordnet skilning og kanter.

Og kun lyse/ afblegning da det oftest er farverne man reagere på.

Jeg har striber i håret også, både lyse og lidt karamel farvet :-) kan jeg ikke bare få lavet det, i det yderste af håret så? Det er måske lidt svært at svare på, men nu prøver jeg alligevel. Så skal jeg vel ikke sidde med det så længe?

Anmeld

15. april 2014

Mor til Ella

melila skriver:

Jeg har striber i håret også, både lyse og lidt karamel farvet :-) kan jeg ikke bare få lavet det, i det yderste af håret så? Det er måske lidt svært at svare på, men nu prøver jeg alligevel. Så skal jeg vel ikke sidde med det så længe?

Jeg ville kun få lavet lyse.

Hvor længe du skal sidde afhænger jo af hvor længe du er om at lysne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.