Gravid og hårfarve!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.882 visninger
41 svar
40 synes godt om
14. april 2014

melila

Hej piger. 

Normalt har jeg altid fået lavet striber i staniol hos en frisør (da jeg er allergisk overfor farve) nu er jeg i tvivl om jeg tør tage chancen med det farvning eller om ikke andet bruge en øko frisør. Jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger ikke neglenak, har skiftet alt make up og cremer ud med noget der ikke er fyldt med div. Stoffer og parfume. Så kan jeg synde på hårfarvningen eller skal jeg overgi mig til den "lækre" stryns leverpostej farve, mange af vi danskere er beriget med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

L&V

melila skriver:

Hej piger. 

Normalt har jeg altid fået lavet striber i staniol hos en frisør (da jeg er allergisk overfor farve) nu er jeg i tvivl om jeg tør tage chancen med det farvning eller om ikke andet bruge en øko frisør. Jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger ikke neglenak, har skiftet alt make up og cremer ud med noget der ikke er fyldt med div. Stoffer og parfume. Så kan jeg synde på hårfarvningen eller skal jeg overgi mig til den "lækre" stryns leverpostej farve, mange af vi danskere er beriget med 

Min personlige holdning er at man ikke farver hår i graviditeten også er jeg egentlig ligeglad med om det rammer hovedebunden eller ej.. I de 9 måneder må man leve med lidt udgroninger osv

Anmeld

14. april 2014

Mettefpigen

Der siges at så længe det ikke rør hovedbunden så er det okay... men jeg ville ikke gøre det og gjorde det heller ikke da jeg var gravid... jeg levede med den kedelige farve ;-)

Anmeld

14. april 2014

melila

Det er derfor jeg overvejer øko farve  Der er ikke så mange af de kemikalier i, som der er i nomalt hårfarve :-) Og det skulle selvf ikke røre huden. 

Anmeld

14. april 2014

L&V

Det er derfor jeg overvejer øko farve  Der er ikke så mange af de kemikalier i, som der er i nomalt hårfarve :-) Og det skulle selvf ikke røre huden. 

http://pudderdaaserne.dk/2011/04/23/den-n%C3%B8gne -sandhed-om-naturlige-harfarver/

http://eksem.astma-allergi.dk/kontakteksem/allergiskkontaktallergi/konserveringsmidler/andrekonserveringsmidler/haarfarve Prøv og læs det her

Anmeld

14. april 2014

Mama2012

Selv om farven ikke kommer i kontakt med huden frigives der stadig kamikalier i luften som du indeånder, når du sidder med farven i.... Og se findes der altså ikke 'sunde' hårfarver!!!

Personligt kunne det aldrig falde mig ind at farve hår under graviditeten (eller mens jeg ammer), jeg synes det er en mors ansvar, at passe bedst muligt på barnet i maven, der er utroligt skrøbeligt!

Anmeld

14. april 2014

Kay

Mama2012 skriver:

Selv om farven ikke kommer i kontakt med huden frigives der stadig kamikalier i luften som du indeånder, når du sidder med farven i.... Og se findes der altså ikke 'sunde' hårfarver!!!

Personligt kunne det aldrig falde mig ind at farve hår under graviditeten (eller mens jeg ammer), jeg synes det er en mors ansvar, at passe bedst muligt på barnet i maven, der er utroligt skrøbeligt!

kan du så forklare mig... når de kemikalie lugte er så farlige... hvorfor er den så ikke på listen over de stoffer gravide ikke må arbejde med? frisøre, der er gravide må gerne farve hår... og de står da lige så meget i dampene og selvom de har hansker på får de tit hårfarve på huden.... 

Anmeld

14. april 2014

melila

Nu kender jeg altså flere veninder og familie medlemmer der har farvet hår under en graviditet. Der er ikke sket noget. Der er meget der anbefales ikke at gøre og som i kan se ovenover syntes jeg nok, jeg er penittengryn med mange ting. Så stop med angrebne og så ville jeg egentlig bare høre erfaringer fra andre.! 

Anmeld

14. april 2014

Kay

jeg fik lavet striber 1 gang i midten af min graviditet med elna... jeg bruger ellers kun neutral, og minimalt mackup... kun neglelak på tærene (ellers er de godtnok for grimme i sandaler) men ligger det ikke selv... 

ja det anbefales man lader være... det anbefales også at man ik rygereller drikker kaffe det gør jeg heller ikke... men hvis vi skal følge alle råd skal vi spære os selv inde i9 måneder for trafikosen er heller ikke god jo... alt med måde

Anmeld

14. april 2014

Mama2012

Hey... Angriber ikke nogen - skriver, bare, hvad jeg PERSONLIGT mener... Det er op til den enkelte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.