Gravid og hårfarve!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

melila

Jeg har en veninde der lavede en helfarvning med alm. Hårfarve i hele håret. Det kunne aldrig falde mig ind.. men striber i hætte eller staniol hos en øko frisør kunne jeg godt overveje.. Jeg er også stoppet med kaffen :-) Det var ellers den faste morgenrutine og gud hvor jeg savner sushi :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Mama2012

Man må gerne spise sushi - når bare restauranten overholder reglerne for nedfrysning og man ikke spiser mere end 100g rovfisk om måneden :-)

Anmeld

14. april 2014

melila

Mama2012 skriver:

Man må gerne spise sushi - når bare restauranten overholder reglerne for nedfrysning og man ikke spiser mere end 100g rovfisk om måneden :-)

Det sandt.  Men jeg tør ikke. Der er så mange steder hvor restauranterne slækker på det. Sticks and sushi skulle nok være et sted man kunne gå hen, men det syntes jeg er alt for dyrt tilgengæld :-)

Anmeld

14. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
melila skriver:

Jeg har en veninde der lavede en helfarvning med alm. Hårfarve i hele håret. Det kunne aldrig falde mig ind.. men striber i hætte eller staniol hos en øko frisør kunne jeg godt overveje.. Jeg er også stoppet med kaffen :-) Det var ellers den faste morgenrutine og gud hvor jeg savner sushi :-)

Du må gerne spise sushi og du må drikke op til 3 kopper kaffe/kofeinholdig drik om dagen  

Anmeld

14. april 2014

Mor til Ella

Mama2012 skriver:

Selv om farven ikke kommer i kontakt med huden frigives der stadig kamikalier i luften som du indeånder, når du sidder med farven i.... Og se findes der altså ikke 'sunde' hårfarver!!!

Personligt kunne det aldrig falde mig ind at farve hår under graviditeten (eller mens jeg ammer), jeg synes det er en mors ansvar, at passe bedst muligt på barnet i maven, der er utroligt skrøbeligt!

Ej, det er simpelthen utroligt

Mener du virkelig at fordi man måske farver striber i sit hår 2 gange så er det dybt ansvarsløst.

Prøv lige at overvej at vi er frisøre der står i et lokale min. 8 timer dagligt i dampe fra farve, afb, permanent væske, direkte kontakt med produkter som hårlak ting ting som er prop fyldt med parabener og parfume.

Og der er ingen der tager hensyn i nogen retning!

Så er det så skadeligt undre det mig virkelig at vi må stå i det i 8 mdr.

Der er mange anbefalinger, og man skal tænke sig om, men man behøver ikke at blive hysterisk, om det så er farve, cola light eller noget helt tredje.

Men når det så er sagt har du da fuldstændig ret i at øko farve ikke er bedre

Anmeld

14. april 2014

Mor til Ella

Kay skriver:

kan du så forklare mig... når de kemikalie lugte er så farlige... hvorfor er den så ikke på listen over de stoffer gravide ikke må arbejde med? frisøre, der er gravide må gerne farve hår... og de står da lige så meget i dampene og selvom de har hansker på får de tit hårfarve på huden.... 

TAK

Anmeld

14. april 2014

melila

Mor11 skriver:

Du må gerne spise sushi og du må drikke op til 3 kopper kaffe/kofeinholdig drik om dagen  

Må man gerne indtage så meget kofein? Det havde jeg ellers læst man helst skulle holde sig fra  Der kan man bare se, der blev jeg klogere

Anmeld

14. april 2014

melila

Mor til Ella skriver:

Mener du virkelig at fordi man måske farver striber i sit hår 2 gange så er det dybt ansvarsløst.

Prøv lige at overvej at vi er frisøre der står i et lokale min. 8 timer dagligt i dampe fra farve, afb, permanent væske, direkte kontakt med produkter som hårlak ting ting som er prop fyldt med parabener og parfume.

Der er mange anbefalinger, og man skal tænke sig om, men man behøver ikke at blive hysterisk, om det så er farve, cola light eller noget helt tredje.

Jeg var ikke klar over at øko farve var lige så skadeligt. Så kan det jo være fuldstændig ligemeget med at bruge dyre domme på det. Jeg troede kun det var sandt fordi jeg ikke kan tåle normal hårfarve og engang (inden jeg blev gravid) lavede jeg en helfarvning med øko farve og der skete ingenting. Da jeg var 16 år fik jeg lavet en hel farve hos en alm. frisør og der sprækkede hele min hovedbund og jeg havde sårskorper rundt om hele hovedet. Gjorde det aldrig igen indtil en øko frisør overbeviste mig om at øko kunne jeg tåle. Og det gik (heldigvis) godt  Det kan være jeg bare har været heldig så.

Anmeld

14. april 2014

Mama2012

Mor til Ella skriver:

Ok... Som jeg skrev før... Jeg har min mening, som er den jeg giver udtryk for

Andre har deres mening, som ikke nødvendigvis er mere eller mindre korrekt... 

Anmeld

14. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
melila skriver:

Må man gerne indtage så meget kofein? Det havde jeg ellers læst man helst skulle holde sig fra  Der kan man bare se, der blev jeg klogere

Jepsen, så genoptag du bare din morgenrutine hvis du savner den  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.