Gravid og hårfarve!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

Kay

Mor til Ella skriver:

TAK

så lidt  har aldrig fattet den sammenhæng... så sidst jeg var gravid fik jeg farvet striber af en gravid frisør... og hun kunne heller ik forklare mig hvorfor det blev frarådet, når nu hun godt måtte stå i dampene hele dagen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Ella skriver:

Ej, det er simpelthen utroligt

Mener du virkelig at fordi man måske farver striber i sit hår 2 gange så er det dybt ansvarsløst.

Prøv lige at overvej at vi er frisøre der står i et lokale min. 8 timer dagligt i dampe fra farve, afb, permanent væske, direkte kontakt med produkter som hårlak ting ting som er prop fyldt med parabener og parfume.

Og der er ingen der tager hensyn i nogen retning!

Så er det så skadeligt undre det mig virkelig at vi må stå i det i 8 mdr.

Der er mange anbefalinger, og man skal tænke sig om, men man behøver ikke at blive hysterisk, om det så er farve, cola light eller noget helt tredje.

Men når det så er sagt har du da fuldstændig ret i at øko farve ikke er bedre

Lige et praktisk sidespring : bliver frisører slet ikk skånet for noget? For det lyder da helt vildt. Som maler får man diverse lister over hvad man må og ikke må, så det lyder helt tosset at frisører bare skal have grabberne i hvad som helst som gravide  Jeg vil da næsten mene at frisørens kemikalier er stærkere end dem malere bliver udsat for. 

Anmeld

14. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

melila skriver:

Hej piger. 

Normalt har jeg altid fået lavet striber i staniol hos en frisør (da jeg er allergisk overfor farve) nu er jeg i tvivl om jeg tør tage chancen med det farvning eller om ikke andet bruge en øko frisør. Jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger ikke neglenak, har skiftet alt make up og cremer ud med noget der ikke er fyldt med div. Stoffer og parfume. Så kan jeg synde på hårfarvningen eller skal jeg overgi mig til den "lækre" stryns leverpostej farve, mange af vi danskere er beriget med 

Hvis jeg var dig ville jeg ringe og høre min jordmoder. 

Jeg har spurgt min jordmoder om brug af gellack (og andre småting), hvortil hun har svaret: "alting med måde".

Anmeld

14. april 2014

modesty

melila skriver:

Det er derfor jeg overvejer øko farve  Der er ikke så mange af de kemikalier i, som der er i nomalt hårfarve :-) Og det skulle selvf ikke røre huden. 

Der er også masser af giftstoffer i økologisk hårfarve, specielt den type der bleger.

Man siger jo at man gerne må farve håret så længe farven ikke rører hovedbunden. Jeg ville ikke selv gøre det, men det kan ikke sætte mit pis i kog at andre vælger det, så længe det kun er striber.

Anmeld

14. april 2014

modesty

Jeg har en veninde der lavede en helfarvning med alm. Hårfarve i hele håret. Det kunne aldrig falde mig ind.. men striber i hætte eller staniol hos en øko frisør kunne jeg godt overveje.. Jeg er også stoppet med kaffen :-) Det var ellers den faste morgenrutine og gud hvor jeg savner sushi :-)

Du må spise al den sushi du har lyst til, blot skal rovfisk som tun være i begrænsede mængder. 

Du må også gerne drikke kaffe, mener at SST siger 3 kopper om dagen.

Anmeld

14. april 2014

modesty

Det sandt.  Men jeg tør ikke. Der er så mange steder hvor restauranterne slækker på det. Sticks and sushi skulle nok være et sted man kunne gå hen, men det syntes jeg er alt for dyrt tilgengæld :-)

Nej, der er ikke mange restauranter der slækker m.h.t. nedfrysning, det er ulovligt at lade være og der er ingen fordel at hente ved ikke at gøre det (udover at det smager meget bedre - der er én restaurant i Kbh der ikke gør det, men jeg sladrer ikke om hvilken ;-)

Anmeld

14. april 2014

Mitlivsommooor

melila skriver:

Hej piger. 

Normalt har jeg altid fået lavet striber i staniol hos en frisør (da jeg er allergisk overfor farve) nu er jeg i tvivl om jeg tør tage chancen med det farvning eller om ikke andet bruge en øko frisør. Jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger ikke neglenak, har skiftet alt make up og cremer ud med noget der ikke er fyldt med div. Stoffer og parfume. Så kan jeg synde på hårfarvningen eller skal jeg overgi mig til den "lækre" stryns leverpostej farve, mange af vi danskere er beriget med 

Jeg er af den holdning, at når man er gravid farver man ikke hår om det så er øko-farve eller ej. Det skal lige siges at jeg altid har været meget forfængelig ang. mit udseende og er heller ikke ligefrem fan af leverpostejs-farvet hår.

Men da jeg blev gravid, lod jeg hår være hår og har faktisk fået den flotteste mørkeblonde hårfarve, som jeg bestemt regner med at beholde efter min fødsel. 

Anmeld

14. april 2014

MR-82

Jeg ville bestemt lade være med at farve mit hår. Øko eller ej, det er med risiko for permanent allergi du gør det, og hvem ved hvordan det påvirker dit foster? de stoffer som man farver med passerer over i blodbanen til dig, og dermed også til det foster du bærer på. Fakta er, at farve, øko eller ej indeholder kemikalier,  som sundhedsstyrelsen anbefaler gravide at holde sig fra. Jeg ville aldrig gøre det. Det er en begrænset periode man er gravid, så hvorfor løbe risikoen? Hvad angår frisørerne og deres arbejdsmiljø er det forkasteligt der ikke er blevet gjort noget ved det endnu,  som ved malerne,  som en anden nævner. Man kender ikke langtidsvirkningerne for frisørerne, men man kan bl.a. se, at de får mindre børn, og der er øget risiko for misdannelser af kønsorganet ved drengebørn. Burde det ikke være nok til at prøve at undgå de kemikalier?  Desværre er Arbejdstilsynet og landets arbejdsmedicinske klinikker ikke enige om hvordan spørgsmålet skal tackles... Gør hvad du synes der er bedst for dig, det er der heldigvis ikke andre der kan bestemme

Anmeld

14. april 2014

Maja!

nu kommer jeg med mine erfaringer  

Da jeg var gravid med min datter fik jeg farvet hår 2 gang, begge gange var øko farve (uden ammoniak, parabener osv.). den ene gang var fordi jeg syntes mit hår så trist ud og den anden var fordi jeg gerne ville have pænt hår på min bryllupsdag!

min jordmoder sagde at hvis det bare var en enkelt gang eller 2 så syntes hun jeg skulle gøre det (hun fortalte os at hun selv havde fået farvet hår en gang under hendes graviditet)!

jeg syntes det er fair nok at man har forskellige holdninger, men inge grund til at komme med negative holdninger  

Jeg har ikke farvet mit hår under denne graviditet, men inden jeg blev gravid var jeg allerede igang med projekt få min egen hårfarve igen  

P.s min datter har det helt fint og fejler intet  

Anmeld

14. april 2014

melila

Maja! skriver:

nu kommer jeg med mine erfaringer  

Da jeg var gravid med min datter fik jeg farvet hår 2 gang, begge gange var øko farve (uden ammoniak, parabener osv.). den ene gang var fordi jeg syntes mit hår så trist ud og den anden var fordi jeg gerne ville have pænt hår på min bryllupsdag!

min jordmoder sagde at hvis det bare var en enkelt gang eller 2 så syntes hun jeg skulle gøre det (hun fortalte os at hun selv havde fået farvet hår en gang under hendes graviditet)!

jeg syntes det er fair nok at man har forskellige holdninger, men inge grund til at komme med negative holdninger  

Jeg har ikke farvet mit hår under denne graviditet, men inden jeg blev gravid var jeg allerede igang med projekt få min egen hårfarve igen  

P.s min datter har det helt fint og fejler intet  

Tak for din erfaring :-) Jeg tænker også alt med måde. Jeg har ikke tænkt mig at farve hår hver måned men måske 1 gang for at bunden ikke bliver grim og min egen naturlige hårfarve kommer frem. :-) Dog skal det ikke ramme hovedbunden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.