Potte eller toiletsæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2014

Tvebakken

Aabye skriver:

Vi har købt et sæde til toilettet med stige på.. Min dreng NÆGTER at sidde på en potte.. 
Han bliver 3 i morgen, og han tisser på toilettet HVER gang han kommer derud.. så her går det i den rigtige retning, og vi har været rigtig glade for sædet

Ok, tak for svar.

Tror du, det gør en forskel på, om der er stige på, eller de skal bruge en skammel til et bræt uden stige?

Kan han selv sætte stigen/brættet hen, så han kan komme op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Aabye

Tvebakken skriver:

Ok, tak for svar.

Tror du, det gør en forskel på, om der er stige på, eller de skal bruge en skammel til et bræt uden stige?

Kan han selv sætte stigen/brættet hen, så han kan komme op?

Vi har også et løst sæde, hvor han har en skammel til. Men han foretrækker den hvor stigen sidder på. 

Han kan ikke selv sætte den hen på toilettet, men vi har bare aftalt herhjemme at den bare sidder på toilettet, og så flytter vi den og sætter den på igen når vi andre skal bruge toilettet. Det er det nemmeste, for så er det altid frit tilgængeligt.. 

Anmeld

10. april 2014

MorDk

Vores datter på 1½ hun sidder bare på det alm. toiletbræt. Det går fint 

Anmeld

10. april 2014

mor88

Tvebakken skriver:

Hej,

Min datter fylder 2 lige om lidt - og ved godt, det er mega tidligt at snakke om at blive renlig - men erfaringen fra de 2 store er, at de faktisk smed bleen henover sommeren, det år de fyldte 2.

Jeg har på ingen måde forventning om, at den sidste gør det samme, men hun snakker selv meget om at komme på potte, som jeg har indtryk af, at de prøver en gang imellem hos dagplejemoren.

Sidst brugte vi potte - og havde faktisk også altid en i bilen, til de situationer, hvor de skulle tisse (og det er jo altid LIGE NU, når man lige har smidt bleen), når vi var ude at køre - men nu har jeg efterhånden hørt flere snakke om, at de foretrækker de der toiletsæder (gerne med stige til).

Så hvad har I brugt/vil bruge - og hvorfor?

På forhånd tak!
Julie

Vi har sådan en fra BabySam, der både er potte, toiletsæde og toiletsæde med stige

Det her: http://www.babysam.dk/toilet-traener-og-potte-3-in -1-babydan-deluxe

Anmeld

10. april 2014

LinLin

Tvebakken skriver:

Hej,

Min datter fylder 2 lige om lidt - og ved godt, det er mega tidligt at snakke om at blive renlig - men erfaringen fra de 2 store er, at de faktisk smed bleen henover sommeren, det år de fyldte 2.

Jeg har på ingen måde forventning om, at den sidste gør det samme, men hun snakker selv meget om at komme på potte, som jeg har indtryk af, at de prøver en gang imellem hos dagplejemoren.

Sidst brugte vi potte - og havde faktisk også altid en i bilen, til de situationer, hvor de skulle tisse (og det er jo altid LIGE NU, når man lige har smidt bleen), når vi var ude at køre - men nu har jeg efterhånden hørt flere snakke om, at de foretrækker de der toiletsæder (gerne med stige til).

Så hvad har I brugt/vil bruge - og hvorfor?

På forhånd tak!
Julie

Ikke noget
Adam har bare hevet sig op på det almindelige toilet!
Synes det er rart vi ikke skal slæbe noget med når vi skal hjemmefra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.