Potte eller toiletsæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2014

Tvebakken

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

ja sådan en har vi os den er heller ikke et hit.. Min datter klare det så fint med potten og hun ska nok lære toilettet senere så det holder vi os til.. Det er nemt for hende at være selvstændig.. Hun er 2½ og smed bleen på 3 dage

Åh ja, de selvstændige 2-årige.
Sådan en har vi også.
Hun fylder 2 i næste måned - og den mest brugte sætning den sidste tid herhjemme er: Mille gør det! (sagt med meget sur og fornærmet stemme, hvis vi f.eks. forsøger at give hende tøj på, tage det af - eller måske skære hendes mad ud.... Suk!)

Tror måske også det er den løsning, vi hælder mest til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

L&V

Tvebakken skriver:

Åh ja, de selvstændige 2-årige.
Sådan en har vi også.
Hun fylder 2 i næste måned - og den mest brugte sætning den sidste tid herhjemme er: Mille gør det! (sagt med meget sur og fornærmet stemme, hvis vi f.eks. forsøger at give hende tøj på, tage det af - eller måske skære hendes mad ud.... Suk!)

Tror måske også det er den løsning, vi hælder mest til.

He he ja ka selv, vil selv den kender vi alt for godt og nøj hvor bliver de sure når de så indser de ikke ka alligevel

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

He he ja ka selv, vil selv den kender vi alt for godt og nøj hvor bliver de sure når de så indser de ikke ka alligevel

Eller hvis man forsøger at hjælpe- det er jo lige før, det er overgreb!

- Altså i hvert fald i deres verden, til de indser, det måske var meget godt at få lidt hjælp..
Men for dælen, man skal være tålmodig...

- Og for dælen, hvor er det træls, når hun pludselig stolt kommer spankulerende ud af sit værelse med bar røv, og kun den opknappede body tilbage på...

Anmeld

10. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi startede med potte men han blev for langbenet og hans afføring kunne ikke være i den ret hurtig så vi har investeret de 200 kr i en til toilettet med et trin på og han elsker det

Han er blevet endnu mere glad for det at gå på toilettet efter vi skiftede...

Anmeld

10. april 2014

L&V

Tvebakken skriver:

Eller hvis man forsøger at hjælpe- det er jo lige før, det er overgreb!

- Altså i hvert fald i deres verden, til de indser, det måske var meget godt at få lidt hjælp..
Men for dælen, man skal være tålmodig...

- Og for dælen, hvor er det træls, når hun pludselig stolt kommer spankulerende ud af sit værelse med bar røv, og kun den opknappede body tilbage på...

Ha ha ha ja der må man lige vælge sine kampe..

Så er det da os bare igang med noget potte værk når hun kommer randende med bare mås og det hele

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

Wampires skriver:

Vi startede med potte men han blev for langbenet og hans afføring kunne ikke være i den ret hurtig så vi har investeret de 200 kr i en til toilettet med et trin på og han elsker det

Han er blevet endnu mere glad for det at gå på toilettet efter vi skiftede...

Det var selvfølglig også en pointe - tak for input.

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

Ha ha ha ja der må man lige vælge sine kampe..

Så er det da os bare igang med noget potte værk når hun kommer randende med bare mås og det hele

Jep - det var jo det, vi tænkte - det bliver unægteligt nemmere, når det ikke resulterer i våde pletter (dog sker det heldigvis ikke så tit).

Men ja, hun elsker at smide bleen - måske bare fordi hun kan?!

Anmeld

10. april 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Tvebakken skriver:

Hej,

Min datter fylder 2 lige om lidt - og ved godt, det er mega tidligt at snakke om at blive renlig - men erfaringen fra de 2 store er, at de faktisk smed bleen henover sommeren, det år de fyldte 2.

Jeg har på ingen måde forventning om, at den sidste gør det samme, men hun snakker selv meget om at komme på potte, som jeg har indtryk af, at de prøver en gang imellem hos dagplejemoren.

Sidst brugte vi potte - og havde faktisk også altid en i bilen, til de situationer, hvor de skulle tisse (og det er jo altid LIGE NU, når man lige har smidt bleen), når vi var ude at køre - men nu har jeg efterhånden hørt flere snakke om, at de foretrækker de der toiletsæder (gerne med stige til).

Så hvad har I brugt/vil bruge - og hvorfor?

På forhånd tak!
Julie

Karla startede ud med potte - købte en af de høje fra babybjörn brugt, da hun er ret lang og det skulle helst være rart at sidde der  Havde den vel stående på badeværelset fra hun var lidt over 2, hvor hun bare sad på den engang imellem, når hun havde lyst - vi læste tit en bog når hun sad der  Da det blev sommer (da var hun 2,5) skulle bleen af - havde jeg bestemt mig for  Og det tog vel et par uger, så havde hun fanget den og en måneds tid senere tog vi den af hende om natten  Undervejs fik vi et toiletbræt af en kollega og det ville hun hellere end potten - det var også det hun gjorde i dp'en !! Nu er hun 3 (fødselsdag den 26. feb) og hun bruger stadig en gang imellem brættet, men kan sagtens uden  Det er mest om natten, vi bruger det - der er hun helt tummelumsk og ret slatten 

//Mette 

Anmeld

10. april 2014

Aabye

Tvebakken skriver:

Hej,

Min datter fylder 2 lige om lidt - og ved godt, det er mega tidligt at snakke om at blive renlig - men erfaringen fra de 2 store er, at de faktisk smed bleen henover sommeren, det år de fyldte 2.

Jeg har på ingen måde forventning om, at den sidste gør det samme, men hun snakker selv meget om at komme på potte, som jeg har indtryk af, at de prøver en gang imellem hos dagplejemoren.

Sidst brugte vi potte - og havde faktisk også altid en i bilen, til de situationer, hvor de skulle tisse (og det er jo altid LIGE NU, når man lige har smidt bleen), når vi var ude at køre - men nu har jeg efterhånden hørt flere snakke om, at de foretrækker de der toiletsæder (gerne med stige til).

Så hvad har I brugt/vil bruge - og hvorfor?

På forhånd tak!
Julie

Vi har købt et sæde til toilettet med stige på.. Min dreng NÆGTER at sidde på en potte.. 
Han bliver 3 i morgen, og han tisser på toilettet HVER gang han kommer derud.. så her går det i den rigtige retning, og vi har været rigtig glade for sædet

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

MKBP skriver:

Karla startede ud med potte - købte en af de høje fra babybjörn brugt, da hun er ret lang og det skulle helst være rart at sidde der  Havde den vel stående på badeværelset fra hun var lidt over 2, hvor hun bare sad på den engang imellem, når hun havde lyst - vi læste tit en bog når hun sad der  Da det blev sommer (da var hun 2,5) skulle bleen af - havde jeg bestemt mig for  Og det tog vel et par uger, så havde hun fanget den og en måneds tid senere tog vi den af hende om natten  Undervejs fik vi et toiletbræt af en kollega og det ville hun hellere end potten - det var også det hun gjorde i dp'en !! Nu er hun 3 (fødselsdag den 26. feb) og hun bruger stadig en gang imellem brættet, men kan sagtens uden  Det er mest om natten, vi bruger det - der er hun helt tummelumsk og ret slatten 

//Mette 

Tak for svar- dejligt med nogen erfaringer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.