Potte eller toiletsæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2014

Tvebakken

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Vores datter kan bedst li potten hvis hun selv ska ud og ordne det sædet syntes hun er svært at komme op og ned af.. Men vi har begge dele for så kunne hun selv vælge det hun bedst ku li

Tak for svar - det er selvfølgelig også en mulighed med begge dele - men kan godt følge, at det måske er nemmere og mere trygt for dem med en potte, end at skulle kravle op på det store toilet (selvom der er sæde på..)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Tvebakken

StineW79 skriver:

Med thea begyndte vi med potten, og købte så en toiletsæde med stige, og fra den dag af mistede potten al intresse. 

Alberte på 20 mdr er begyndt gerne at ville sidde på toilettet, og faktisk så sidder hun bare på brættet, mens vi holder hende. Hun er ik så begejstret for potten. Tror vi ska ud og ha et nyt trappe toiletsæde. Vh stine

Tak for svar.

Kan så slet ikke få hende til at sidde på toilettet - heller ikke selvom vi holder - hun vil ned med det samme igen (og det kommer hun selvfølgelig, selvom hun selv har bedt om at komme op).

Men hun snakker om en potte, da de prøver det i dagplejen..

Anmeld

10. april 2014

L&V

Tvebakken skriver:

Tak for svar - det er selvfølgelig også en mulighed med begge dele - men kan godt følge, at det måske er nemmere og mere trygt for dem med en potte, end at skulle kravle op på det store toilet (selvom der er sæde på..)

Jeg syntes bare trinnet er så lille og hun vil jo gå forlæns op og skal så vende sig om for at få måsen på sædet og det er ikke nemt med bukserne om anklerne

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

Chris86 skriver:

Her er det toiletsæde.. Har aldrig ku se pointen i at sku lære at bruge potte først og så toilet efter.. Hvorfor ik bare toilet med det samme?

Måske fordi de ikke er trygge ved det store toilet? Ved det ikke..

Det er da det, jeg tænker.
Mine store brugte aldrig toiletsæde - de foretrak potten, da de var små - og gik så direkte til alm. toilet efterfølgende.

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg syntes bare trinnet er så lille og hun vil jo gå forlæns op og skal så vende sig om for at få måsen på sædet og det er ikke nemt med bukserne om anklerne

Nææ.. Det kan jeg da godt se.

Vi har aldrig haft sådan et sæde med stige til - men da de store var små havde vi både potte, og så sådan et alm. "formindskersæde" til toilettet - men det brugte de stort set ikke...

Anmeld

10. april 2014

Clisolka

Tvebakken skriver:

Tak for svar.

Hvor gammel er Isabella, og hvor længe har hun brugt toiletsæde?

Vores datter vil slet ikke sidde på toilettet - heller ikke, når vi holder hende. Men det er jo ikke sikkert, det er det samme, hvis der kommer et sæde på...

Hun er 3½ år gammel nu, så lidt ældre end din datter  Hun begyndte for nogle måneder siden at vise interesse, men det er ikke hver dag hun vil bruge det  Hun er ikke helt klar til at smide bleen endnu. Vi tager det stille og roligt, da hun blev storesøster i september, og for et par uger siden smed sutten helt. 

Hun vil meget gerne bruge toiletsædet, men potten er no go - den har hun aldrig interesseret sig for 

I starten ville hun heller ikke sidde på toilettet herhjemme, men det kom stille og roligt efter hun begyndte på det i børnehaven, og så de andre børn brugte det  

Anmeld

10. april 2014

LilleMie

Tvebakken skriver:

Mange tak for svar.

Kan godt se fidusen i det, du siger.
Tror faktisk aldrig rigtig de to store brugte toiletsædet - men gik direkte til alm. toilet efter potten...

Har vist i øvrigt aldrig oplevet at de selv har prøvet at tømme?! - Ellers er det i hvert fald kun sket een gang...

Ja det kan godt være det ender med at være en fejlinvestering med toiletsædet, men nu må vi se, hvad der sker over sommeren  

Ved heller ikke om, det er noget der sker ofte, at de tømmer potten selv, men det er bare en lille "frygt" jeg har 

Anmeld

10. april 2014

L&V

Tvebakken skriver:

Nææ.. Det kan jeg da godt se.

Vi har aldrig haft sådan et sæde med stige til - men da de store var små havde vi både potte, og så sådan et alm. "formindskersæde" til toilettet - men det brugte de stort set ikke...

ja sådan en har vi os den er heller ikke et hit.. Min datter klare det så fint med potten og hun ska nok lære toilettet senere så det holder vi os til.. Det er nemt for hende at være selvstændig.. Hun er 2½ og smed bleen på 3 dage

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

LilleMie skriver:

Ja det kan godt være det ender med at være en fejlinvestering med toiletsædet, men nu må vi se, hvad der sker over sommeren  

Ved heller ikke om, det er noget der sker ofte, at de tømmer potten selv, men det er bare en lille "frygt" jeg har 

He he - hvis det ender med at være en fejlinvestering - så er det jo nok en af de mindre af dem i forhold til børn - der kommer nok langt flere og større til...

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

Babymor1013 skriver:

Hun er 3½ år gammel nu, så lidt ældre end din datter  Hun begyndte for nogle måneder siden at vise interesse, men det er ikke hver dag hun vil bruge det  Hun er ikke helt klar til at smide bleen endnu. Vi tager det stille og roligt, da hun blev storesøster i september, og for et par uger siden smed sutten helt. 

Hun vil meget gerne bruge toiletsædet, men potten er no go - den har hun aldrig interesseret sig for 

I starten ville hun heller ikke sidde på toilettet herhjemme, men det kom stille og roligt efter hun begyndte på det i børnehaven, og så de andre børn brugte det  

Tak for svaret.

Min datter skal faktisk også være storesøster her til sommer - men det var tilfældet med den ældste også (der er også ca. 2 år imellem) - men hun smed nu bleen alligevel.

Kan faktisk huske, jeg gav hende ble på til søsters barnedåb, da hun jo så har været 2 år og 2 mdr. - den fandt vi så kasseret på toilettet meget kort efter - og den potte, vi havde stillet blev flittigt brugt - så der tog hun sagen i egne hænder,...

Tror på, de gør det, når de er parate - og ikke før, så man skal ikke presse dem. Omvendt kan man jo sagtens sørge for, at de har muligheden, hvis de føler for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.