Potte eller toiletsæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.350 visninger
34 svar
6 synes godt om
10. april 2014

Tvebakken

Hej,

Min datter fylder 2 lige om lidt - og ved godt, det er mega tidligt at snakke om at blive renlig - men erfaringen fra de 2 store er, at de faktisk smed bleen henover sommeren, det år de fyldte 2.

Jeg har på ingen måde forventning om, at den sidste gør det samme, men hun snakker selv meget om at komme på potte, som jeg har indtryk af, at de prøver en gang imellem hos dagplejemoren.

Sidst brugte vi potte - og havde faktisk også altid en i bilen, til de situationer, hvor de skulle tisse (og det er jo altid LIGE NU, når man lige har smidt bleen), når vi var ude at køre - men nu har jeg efterhånden hørt flere snakke om, at de foretrækker de der toiletsæder (gerne med stige til).

Så hvad har I brugt/vil bruge - og hvorfor?

På forhånd tak!
Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Clisolka

Tvebakken skriver:

Hej,

Min datter fylder 2 lige om lidt - og ved godt, det er mega tidligt at snakke om at blive renlig - men erfaringen fra de 2 store er, at de faktisk smed bleen henover sommeren, det år de fyldte 2.

Jeg har på ingen måde forventning om, at den sidste gør det samme, men hun snakker selv meget om at komme på potte, som jeg har indtryk af, at de prøver en gang imellem hos dagplejemoren.

Sidst brugte vi potte - og havde faktisk også altid en i bilen, til de situationer, hvor de skulle tisse (og det er jo altid LIGE NU, når man lige har smidt bleen), når vi var ude at køre - men nu har jeg efterhånden hørt flere snakke om, at de foretrækker de der toiletsæder (gerne med stige til).

På forhånd tak!
Julie

Vi bruger toiletsædet med stige til herhjemme. Potten siger ikke Isabella noget 

Anmeld

10. april 2014

LilleMie

Tvebakken skriver:

Hej,

På forhånd tak!
Julie

Til vores datter på 2 år og 2 måneder, købte vi for en måned siden et toiletsæde med stige, da hun viste stor interesse for at tisse på toilettet (vi ville egentlig først starte til sommer). Hun sad på det 2 gange og har siden ikke ville i nærheden af det. Jeg tror måske, at det var for voldsomt, at skulle kravle derop (plus jeg synes den var lidt vakkelvorn).

I dagplejen er de begyndt at sidde på potten et par gange om dagen (der er 3 jævnaldrene piger), vi har derfor købt en potte herhjem til også. Den var et hit lige i starten (og hun fik også tisset i den), men nu har hun også mistet interessen for den. I dagplejen vil hun dog stadig gerne sidde på potten, hvilket nok også skyldes, at de andre piger gør det.

Vi er ikke rigtig gået i gang med pottetræningen endnu, og lige nu får hun bare lov til at vænne sig til, at potten står på toilettet og så må hun sidde på den, så tit hun lyster. Men vi går først rigtig i gang om et par måneder.

Så selvom vi ikke havde planer om at bruge potte (synes de er lidt klamme at tømme og er bange for, at hun en dag selv kommer til at hjælpe med at tømme den ud over gulvet ), er vi kommet frem til, at potten nok er en blidere start, nu hvor nu er så lille ved opstart. Og så går vi nok over til toiletsædet senere, når det går godt med potten.

Anmeld

10. april 2014

L&V

Tvebakken skriver:

Hej,

På forhånd tak!
Julie

Vores datter kan bedst li potten hvis hun selv ska ud og ordne det sædet syntes hun er svært at komme op og ned af.. Men vi har begge dele for så kunne hun selv vælge det hun bedst ku li

Anmeld

10. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Med thea begyndte vi med potten, og købte så en toiletsæde med stige, og fra den dag af mistede potten al intresse. 

Alberte på 20 mdr er begyndt gerne at ville sidde på toilettet, og faktisk så sidder hun bare på brættet, mens vi holder hende. Hun er ik så begejstret for potten. Tror vi ska ud og ha et nyt trappe toiletsæde. Vh stine

Anmeld

10. april 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Tror ikke på nogen måde det for tidligt at tænke på, vi startede med potte fra vores søn var 4½ mdr, han kom på potten ved hvert ble skift. Han smed bleen om dagen da han blev 1½ år og om natten også da han blev 2.

Vi brugte potten fra start, men gik over til toilet sæde omkring 1½ års alderen, da han selv begyndte at kunne komme op på den. Lidt inden han fyldte to havde han lært at komme op på voksen toilet uden Børne sæde, men med en skammel, så vi fjernede Børne sædet helt. Han er kun faldet lidt ned i toilettet én gang, da han fik over balance, så det faktisk ok.

Tror det med renlighed kommer meget an på barnet og forældrenes indsats, barnet kommer jo ikke bare vandrende med sin ble i hånden og siger at nu vil han eller hun ikke bruge ble mere, det jo noget man skal arbejde med :-)

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

skovrup skriver:

Tror ikke på nogen måde det for tidligt at tænke på, vi startede med potte fra vores søn var 4½ mdr, han kom på potten ved hvert ble skift. Han smed bleen om dagen da han blev 1½ år og om natten også da han blev 2.

Vi brugte potten fra start, men gik over til toilet sæde omkring 1½ års alderen, da han selv begyndte at kunne komme op på den. Lidt inden han fyldte to havde han lært at komme op på voksen toilet uden Børne sæde, men med en skammel, så vi fjernede Børne sædet helt. Han er kun faldet lidt ned i toilettet én gang, da han fik over balance, så det faktisk ok.

Tror det med renlighed kommer meget an på barnet og forældrenes indsats, barnet kommer jo ikke bare vandrende med sin ble i hånden og siger at nu vil han eller hun ikke bruge ble mere, det jo noget man skal arbejde med :-)

Tak for svar...

He he - kan ikke lade være med at tænke på din sidste kommentar med, at barnet jo ikke bare kommer rendende med bleen i hånden - for jo - det gør vores datter faktisk..

Eller ind imellem smider hun den i skraldespanden - og andre gange ligger den bare, hvor hun har taget den af.
Det er åbenbart det helt store hit at smide tøj og ble så snart man ser sit snit til det.

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

Babymor1013 skriver:

Vi bruger toiletsædet med stige til herhjemme. Potten siger ikke Isabella noget 

Tak for svar.

Hvor gammel er Isabella, og hvor længe har hun brugt toiletsæde?

Vores datter vil slet ikke sidde på toilettet - heller ikke, når vi holder hende. Men det er jo ikke sikkert, det er det samme, hvis der kommer et sæde på...

Anmeld

10. april 2014

Chris86

Her er det toiletsæde.. Har aldrig ku se pointen i at sku lære at bruge potte først og så toilet efter.. Hvorfor ik bare toilet med det samme?

Anmeld

10. april 2014

Tvebakken

LilleMie skriver:

Til vores datter på 2 år og 2 måneder, købte vi for en måned siden et toiletsæde med stige, da hun viste stor interesse for at tisse på toilettet (vi ville egentlig først starte til sommer). Hun sad på det 2 gange og har siden ikke ville i nærheden af det. Jeg tror måske, at det var for voldsomt, at skulle kravle derop (plus jeg synes den var lidt vakkelvorn).

I dagplejen er de begyndt at sidde på potten et par gange om dagen (der er 3 jævnaldrene piger), vi har derfor købt en potte herhjem til også. Den var et hit lige i starten (og hun fik også tisset i den), men nu har hun også mistet interessen for den. I dagplejen vil hun dog stadig gerne sidde på potten, hvilket nok også skyldes, at de andre piger gør det.

Vi er ikke rigtig gået i gang med pottetræningen endnu, og lige nu får hun bare lov til at vænne sig til, at potten står på toilettet og så må hun sidde på den, så tit hun lyster. Men vi går først rigtig i gang om et par måneder.

Så selvom vi ikke havde planer om at bruge potte (synes de er lidt klamme at tømme og er bange for, at hun en dag selv kommer til at hjælpe med at tømme den ud over gulvet ), er vi kommet frem til, at potten nok er en blidere start, nu hvor nu er så lille ved opstart. Og så går vi nok over til toiletsædet senere, når det går godt med potten.

Mange tak for svar.

Kan godt se fidusen i det, du siger.
Tror faktisk aldrig rigtig de to store brugte toiletsædet - men gik direkte til alm. toilet efter potten...

Har vist i øvrigt aldrig oplevet at de selv har prøvet at tømme?! - Ellers er det i hvert fald kun sket een gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.