Svært med ammestop :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2014

tarkoflen

Tulle28 skriver:

Det lyder meget ligesom her Min mand var også hårdt presset da han skulle tage over - men han klarede den Tænke tænke... Jeg tror faktisk hun var et pænt stykke over 1 år første gang... Hun bruger heller ikke sut og ville ikke tage flaske.
Er brylluppet tæt på hvor du bor? Jeg tænker om det kunne være en mulighed at du putter hende om aftenen, nu hvor hun ikke vågner så tit?

Vi må nok se på at prøve et par løsninger.

Brylluppet er desværre ca 30 minutter i bil fra hvor vi bor, så det er en lidt dårlig løsning. Mine forældre har tilbudt at køre hende ud til os, så kan jeg amme i bilen og så tager de hende med hjem igen... Heller ikke optimalt, og slet ikke, hvis hun ikke vil sove...

Men måske vi skal teste løsningen med, at jeg ammer hende en times tid før hun skal sove og så putter far hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

modesty

Pyha det beroliger mig lidt, at det gik så nemt for dig, selvom han ikke selv sagde fra. Det jeg er nervøs for er jo at hun bliver forfærdelig ked af det.

Hvordan stoppede du om morgenen? Var det bare at lade være med at tilbyde brystet? Mit problem er nok lidt, at det oftest er om natten Thea får 2. gang og hun bliver meget ked af det/gal hvis vi tilbyder hende vand i stedet.

Er så misundelig på dem hvor baby bare selv siger fra!

Tusind tak for dit svar

Ja, om morgenen lod jeg bare være med at tilbyde, og der var ingen problemer.

Men decideret natamning stoppede jeg da han var 9 mdr. Det var lidt mere bøvlet, men stadig ret overkommeligt. Far tog den første nat, og der brokkede søn sig i 30-60 minutter så vidt jeg husker, inden han faldt i søvn igen. De to næste nætter tog jeg, og der brokkede han sig en anelse og moslede lidt rundt, men ikke noget særligt.

Jeg ville lade far tage de to første nætter/tidlig morgen uden amning. Det er nemmere at acceptere at babsen ikke er der, når den ikke er der. Du kan lægge dig ind og sove i stuen.

Anmeld

7. april 2014

modesty

tarkoflen skriver:

Du har ret, det er nok det bryllup vi skal til i maj, der presser mig og så synes jeg godt nok ikke der er mange, der ammer så længe, som der heldigvis er nogle søde piger herinde, der kan fortælle mig, at de gjorde

Var du slet ikke ude alene om aftenen før din datter var 18 måneder?

Jeg tillader mig lige at svare her. 

Jeg var ude MASSER af gange om aftenen mens jeg ammede min søn. Han blev puttet ved 20-tiden, så jeg ammede ham, lagde ham i seng og gik ud. Og så skulle han jo ikke ammes igen før næste morgen. 

De andre mødtes måske kl. 19, så jeg kunne ikke være med fra starten, men så stødte jeg jo bare til lidt senere.

M.h.t. bryllup og hvad andre tænker om din amning o.s.v. - så synes jeg at du skal blive ved lige så længe du har lyst til. Jeg synes ikke at du skal stoppe for andres skyld, jeg synes heller ikke at du skal fortsætte for din datters skyld, jeg synes at du skal gøre hvad DU helst vil.

Anmeld

7. april 2014

BinaMor

tarkoflen skriver:

Tak, jeg skal nok bare lige overbevise mig selv om, at det faktisk er helt ok!

Hvilken amning var den sidste du droppede?

min sidste ammede jeg i 13 måneder og det var mit valg at stoppe hende. jeg havde ammet nr 1 laaang tid (hun havde brug for trygheden, gad ikke sut hellere. og så oveni amningen af nr 1 blev jeg gravid med nr 2 så det endte med knap 4 år hvor min krop enten bar eller fodrede så det var mit eget (egoistiskie) valg at stoppe. havde jeg haft pause imellem tænker jeg at jeg var forsat.

der også ok at stoppe men jeg er overbevist om at modernatur har mere styr på den slags end vi har, hvis man går efter hvad der er bedst for babyerne. alt kommer af sig selv (i de fleste tilfælde)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.