Svært med ammestop :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2014

Tulle28

tarkoflen skriver:

Tjah du kan have ret i, at det jo er fjollet, men det er nok noget om, at jeg et eller andet sted føler at jeg skal forsvare, at jeg stadig ammer hende! Og så det faktum, at vi skal til bryllup sidst i maj, og der skal Thea jo passes. Mine forældre har dog sagt, at de gerne vil køre hende ud til festen, så jeg kan amme hende og så kan de køre hjem igen, men det synes jeg jo et eller andet sted også er lidt fjollet.

Hvordan er det gået med at stoppe natamningen? Den gruer jeg lidt for, og tror faktisk, det bliver den, jeg stopper med som det sidste.

Har du ikke været ude om aftenen siden, du fik barn? Jeg kan godt savne at jeg kunne smutte ud med veninderne bare en gang imellem uden at jeg skal have Thea med, selvom jeg langt oftest, bare gerne vil have hende med.

Tusind tak for dit svar, og tak for at du vil dele, at du også har en ammeglad baby

Hvis det bare er en enkelt aften du er væk, så kan du sagtens amme videre. Kan dine forældre ikke give en flaske eller vil hun ikke tage den? Jo, jeg har været væk om aftenen/natten, men det er faktisk først her efter hun er blevet større og det er gået fint. Hun har måske brokket sig lidt, men i og med min mand jo af gode grunde ikke kan amme, så har hun hurtigt accepteret.
Folk har sååå travlt med amning og jeg fortæller heller ikke Gud og hver mand at jeg ammer stadigvæk, jeg orker ikke at stå og skulle forklare og forsvare. Jeg gør det der er bedst for mig og mit barn og så længe vi begge synes det er hyggeligt, så skal andre ikke blande sig. Men dit barn er jo kun lige 1 år, så det synes jeg ikke du skal forsvare på nogen måde.

Natamningen var en hård nød at knække og jeg trak den længe, ikke fordi jeg synes det var specielt hyggeligt at blive vækket mange gange hver nat, men fordi min datter har bøvlet så meget med ørerne. Først da hun fik lagt dræn omkring jul tog vi kampen og det gav meget skrig og skrål Men de fatter hurtigt pointen og det tager sjældent meget mere end et par dage før de ikke vågner for at få mælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
tarkoflen skriver:

Det har jeg på sin vis, jeg vil gerne fortsætte lidt endnu, men vi skal til bryllup sidst i maj og det gør det jo lidt svært... Jeg overvejer dog, at stoppe med at amme til nat, men først i løbet af natten/morgenen.

Hvordan kunne du mærke, at Alberte var klar til at stoppe og hvilken amning havde l til sidst?

Tusind tak for dit svar

Hun plejde at få en lille tår til natten til sidst, og til sidst der var det nærmest som om at hun bare lige havde brug for at sidde med brystet i munden, for at falde til ro, frem for at spise. Hun har aldrig lært at bruge sut, så det var nærmest det hun brugte mig som. Så var det jeg tænkte at nå så må det vist være nok. 

Jeg var også begyndt på arbejde igen, hvor jeg havde aftensvagter, og de dage ku kærsten sagtens putte hende, så nåede frem til at det nok mest var for min skyld, frem for hendes. Men nu er hun 21 mdr'er og ih jeg savner det da stadig ind i mellem.. Vh stine

Anmeld

6. april 2014

tarkoflen

A&F skriver:

Har for det meste altid haft hende med mig, når jeg var ude om aftenen, eller ammet inden jeg tog ud, hvor manden så puttede hende

Sådan som i ammede måske kl 18, smuttede og så blev hun først puttet kl 19 eller ammede du inden hun skulle sove, og så smuttede du?

Anmeld

6. april 2014

tarkoflen

lineog4 skriver:

Jeg blev i soveværelset. Og hader også når hun græder, men kunne simpelthen ikke mere for hun vågnede tusind gange på en nat (en nat talte jeg 17) og spiste så og sige intet om dagen fordi hun fyldte op hele natten. Så vi måtte stoppe....

Men nej hvor havde jeg ondt i maven

Pyha nej det kan jeg godt forstå, at du ikke orkede! Så slemt er det heldigvis ikke her.

Hvordan gjorde l med at farmand puttede? Havde han gjort det inden, for M putter nærmest aldrig Thea, fordi hun bliver ammet og så puttet, men vi har for noget tid siden snakket om, at vi måske skulle ændre det, så hun blev ammet i stuen og så puttede M hende bagefter. Hun falder bare tit i søvn, og så er det jo lidt noget bøvl, at han skal tage hende op og bære hende i seng

Anmeld

6. april 2014

A&F

tarkoflen skriver:

Sådan som i ammede måske kl 18, smuttede og så blev hun først puttet kl 19 eller ammede du inden hun skulle sove, og så smuttede du?

Ca. en time inden jeg gik

Anmeld

6. april 2014

tarkoflen

Tulle28 skriver:

Hvis det bare er en enkelt aften du er væk, så kan du sagtens amme videre. Kan dine forældre ikke give en flaske eller vil hun ikke tage den? Jo, jeg har været væk om aftenen/natten, men det er faktisk først her efter hun er blevet større og det er gået fint. Hun har måske brokket sig lidt, men i og med min mand jo af gode grunde ikke kan amme, så har hun hurtigt accepteret.
Folk har sååå travlt med amning og jeg fortæller heller ikke Gud og hver mand at jeg ammer stadigvæk, jeg orker ikke at stå og skulle forklare og forsvare. Jeg gør det der er bedst for mig og mit barn og så længe vi begge synes det er hyggeligt, så skal andre ikke blande sig. Men dit barn er jo kun lige 1 år, så det synes jeg ikke du skal forsvare på nogen måde.

Natamningen var en hård nød at knække og jeg trak den længe, ikke fordi jeg synes det var specielt hyggeligt at blive vækket mange gange hver nat, men fordi min datter har bøvlet så meget med ørerne. Først da hun fik lagt dræn omkring jul tog vi kampen og det gav meget skrig og skrål Men de fatter hurtigt pointen og det tager sjældent meget mere end et par dage før de ikke vågner for at få mælk.

Det tænker jeg også jeg kan, det er mere om min kæreste kan putte hende han putter hende stort set aldrig, fordi hun bliver ammet og tit falder i søvn, når hun bliver ammet.

Hun nægter at tage flaske, så det er desværre ikke en mulighed.

Hvor gammel var hun, da du tog væk uden hende og manden skulle putte?

Thea vågner typisk kun en gang, meget sjældent to gange, men det har været når hun har været syg, så det er ikke så slemt, måske også derfor, jeg ikke ser det som et kæmpe problem.

Ja mange har travlt med, at man skal stoppe med at amme, og du har ret i at det ikke bør være noget jeg skal forsvare, blot noget jeg/vi har valgt

Anmeld

6. april 2014

lineog4

tarkoflen skriver:

Pyha nej det kan jeg godt forstå, at du ikke orkede! Så slemt er det heldigvis ikke her.

Hvordan gjorde l med at farmand puttede? Havde han gjort det inden, for M putter nærmest aldrig Thea, fordi hun bliver ammet og så puttet, men vi har for noget tid siden snakket om, at vi måske skulle ændre det, så hun blev ammet i stuen og så puttede M hende bagefter. Hun falder bare tit i søvn, og så er det jo lidt noget bøvl, at han skal tage hende op og bære hende i seng

Det var far der puttede om aftenen. Jeg ammede, han svøbte og vuggede (sindsyg dårlig ide forresten)... Så han var vant til det og gjorde bare det samme om natten.

Anmeld

6. april 2014

Tulle28

tarkoflen skriver:

Det tænker jeg også jeg kan, det er mere om min kæreste kan putte hende han putter hende stort set aldrig, fordi hun bliver ammet og tit falder i søvn, når hun bliver ammet.

Hun nægter at tage flaske, så det er desværre ikke en mulighed.

Hvor gammel var hun, da du tog væk uden hende og manden skulle putte?

Thea vågner typisk kun en gang, meget sjældent to gange, men det har været når hun har været syg, så det er ikke så slemt, måske også derfor, jeg ikke ser det som et kæmpe problem.

Ja mange har travlt med, at man skal stoppe med at amme, og du har ret i at det ikke bør være noget jeg skal forsvare, blot noget jeg/vi har valgt

Det lyder meget ligesom her Min mand var også hårdt presset da han skulle tage over - men han klarede den Tænke tænke... Jeg tror faktisk hun var et pænt stykke over 1 år første gang... Hun bruger heller ikke sut og ville ikke tage flaske.
Er brylluppet tæt på hvor du bor? Jeg tænker om det kunne være en mulighed at du putter hende om aftenen, nu hvor hun ikke vågner så tit?

Anmeld

6. april 2014

tarkoflen

StineW79 skriver:

Hun plejde at få en lille tår til natten til sidst, og til sidst der var det nærmest som om at hun bare lige havde brug for at sidde med brystet i munden, for at falde til ro, frem for at spise. Hun har aldrig lært at bruge sut, så det var nærmest det hun brugte mig som. Så var det jeg tænkte at nå så må det vist være nok. 

Jeg var også begyndt på arbejde igen, hvor jeg havde aftensvagter, og de dage ku kærsten sagtens putte hende, så nåede frem til at det nok mest var for min skyld, frem for hendes. Men nu er hun 21 mdr'er og ih jeg savner det da stadig ind i mellem.. Vh stine

Hi hi det var måske en meget god måde, at finde ud af på, at hun måske ikke havde det store behov

Men ihh hvor tror jeg også, at det bliver et afsagn for mig! Måske også for Thea, hvem ved

Anmeld

6. april 2014

tarkoflen

lineog4 skriver:

Det var far der puttede om aftenen. Jeg ammede, han svøbte og vuggede (sindsyg dårlig ide forresten)... Så han var vant til det og gjorde bare det samme om natten.

Ja man gør jo som man tænker er bedst, nok især med den første

Vi må give det et forsøg! Tusind tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.