Når den store møder den lille for første gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2014

LinLin

Isabella_mor skriver:

Her virker villads slet slet ikke interesseret. Han siger at han ikke gider sige det, når vi spørger ham om han tror det er en dreng eller en pige osv. 

Adam er sikker på det er en dreng og han skal hedde William

David håber på en lillesøster, for han fik jo ikke den anden med hjem

Mon ikke det kommer med Villads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

Maja_4000

Følger lige med.. Om under 10 uger har vi fået lillebror

Planen her er, at Caroline (3,5 år) skal være hos mormor og morfar mens jeg får pks.. Når jeg er kommet til hægterne (har været oppe og gå ) henter far hende, og så kommer hun med far og møder lillebror for første gang.. Jeg vil have at det KUN skal være os 4 ved første møde..

Så må vi se hvordan bedsterne tager det

Anmeld

6. april 2014

Isabella_mor

LinLin skriver:

Adam er sikker på det er en dreng og han skal hedde William

David håber på en lillesøster, for han fik jo ikke den anden med hjem

Mon ikke det kommer med Villads

Ja det er rigtigt. Hvor er det egentlig kært at han ønsker sig en lillesøster  

jeg håber det kommer  

Anmeld

6. april 2014

Clisolka

Årrrrh jeg glemmer aldrig nogensinde det blik min datter havde, da hun så sin lillebror for første gang! Nej, hvor hun dog strålede

Oliver er fra september sidste år, og Isabella blev 3 år i oktober, så der er knap 3 år imellem dem.

De første par uger viste hun en smule jalousi, men det er gået over. Hun knuselsker sin lillebror, og han skal med overalt! Hun "forsvarer" stadig barnevognen, hvis nogle skal kigge ned - det samme gjorde hun tit i starten i børnehaven, når han lå i liften. Hun skal lige gøre opmærksom på, at det altså er hendes lillebror

Isabella har været meget interesseret i babyen der lå i mors mave - og hun har tit mærket på min mave, når han sparkede. Hun vil stadig være med til at skifte ham, give ham flaske osv - og selvfølgelig ligge og lege på aktivitetstæppet med ham

Det sidste billede af dem er taget tidligere i dag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. april 2014

Misser1989

Malthe var 2 år og 8 mdr. Da han blev storebror.
Vandet gik om morgen, så kørte ham ud til mormor og fortalte ham at lillebror nok ville komme ud i dag.
Vi tog på fødegangen da vi havde spist morgenmad sammen med Malthe og mormor. Kom tilbage efter en times tid, hvor vi legede og hyggede med ham, indtil han skulle med mormor, morfar og moster til Aalborg (min lillesøster skulle på sygehuset til en samtale). Kl 15:04 har jeg født. Og kl. 17:30 sidder vi igen hjemme i mormor og morfars stue. Da de kommer hjem fra Aalborg, er det første Malthe siger " er lillebror kommet ud nu?" Og så løber han ind for at se ham. Vi hygger med Mac D. Mad og bagefter hygger vi i sofaen, hvor Malthe holder og nusser lillebror. Derefter kører vi hjem. Og så var han hjemme ved os i 3 uger Han var super stolt over at været blevet storebror, og der har Ingen jalousi være overhovedet.

Anmeld

6. april 2014

E.J.mor.

Aisha skriver:

Nu var min datter 7 år da vi fik lillebror, hun kiggede på mig og sagde ' kan du fortælle mig igen hvorfor vi fik lillebror istedet for en hundehvalp ? Behøver jeg og sige at de er 2 enebørn idag. De er helt forskellige steder i livet. Lillebror er 3,6 år og storesøster over 10.

det bekymre mig faktisk det du skriver,for min datter bliver 6 år til sommer og hun ska ha en lillebror nårsomhelst,og hun siger hun er for stor til at lege med ham tænker os de ikke får glæde af hinanden så  eller hvordan tar du det ?

Anmeld

7. april 2014

Ciss

Vi fik Lillebror midt i svineinfluenzaperioden, så barselgangen var lukket for søsken. Rigtig surt, for jeg havde glædet mig sådan. Jeg lå der i tre dage, før jeg tog hjem. Min mand sluttede tidligt på arbejde den dag, så hentede han mig og Lillebror på sygehuset, og så kørte vi til vs'en for at hente Storesøster (knapt 2 år). Lillebror sad i sin autostol sammen med mig i bilen, og faren sprang ind for at hente Storesøster. Han fortalte hende på vejen ud, at nu skulle vi have Lillebror med hjem, og at han skulle få lov til at sidde ved siden af hende. Hun var så nysgerrig, og da vi kom hjem, veg hun omtrent ikke fra ham, før hun skulle i seng. Jeg bliver glad bare af at tænke på det. - Forresten er de nu 6 og 4 år, og de kan skændes så det høres, men de er også bedstevenner og savner hinanden, hvis den ene ikke er hjemme.

Anmeld

7. april 2014

MorDk

Lillsøster blev født 3 dage før Storebrors 2 års fødselsdag. Storebror blev passet hjemme og vi kom hjem med lillesøster om aftenen. Storebror sov i mors og fars seng og vågnede om natten fordi lillesøster klynkede lidt. Vi sad alle 4 i sengen og bare nød det. Han var meget glad og stolt men også meget jaloux i starten. Men han kunne jo heller ikke rigtig forstå det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.