Når den store møder den lille for første gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2014

MomInTheMaking

LinLin skriver:

Vi optog det:

http://www.123hjemmeside.dk/davidogadam/36050366

Den dag (9/9-10) blev David sendt i bhv kl 7.15 (vi var på Skejby 7.45) og hentet igen kl 15.30, da vi lige var landet med lillebror (han blev født kl 10.05) - fantastisk planlægning, hvis jeg selv skal sige det )

Han var 4 år og 1 uge præcist!

Haha hvor er han sød. kunne næsten ikke finde ud af hvad han skulle stille op. De laver jo heller ikke ret meget sådan nogen små, men er så spændene alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

Happiness

Lukas kom op på hospitalet med farmand. Han løber hen og op og kigge. Jeg siger så "Se det er lillesøster!". Lukas kigger på mig med store øjne og siger "Det er IKKE lillesøster, det der er BABY!". 

Og da jeg viser ham at min mave nu er tom, kigger han hen på sin far og udbryder "Fars mave er også tom!".

Han er siden kommet med mange gode guldkorn omkring lillesøster. Især nede i vuggestuen får de sig mange gode grin  

Edit: Lukas var 2,7år, det var i slut februar i år

Anmeld

6. april 2014

MomInTheMaking

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Min store var 22 måneder da hun blev storesøster. Hun sov oppe ved mormor og papmorfar og de havde fået at vide at de ikke måtte fortælle hende at bebs var kommet. Næste eftermiddag blev lillebror og jeg instaleret her hjemme i sofaen og far hentede storesøster stadig uden et ord om at han var kommet, da de så kommer ind af teresse døren siger far "prøv og gå om til mor og se hvem der er kommet for at møde sin storesøster" også ku man se hun godt vidste han var kommet, hun løb om i sofaen til os, kravlede op og plantede et stort kys i panden på ham og dikterede at hun ville holde baby og det fik hun så lov til.. Det var den bedste oplevelse ever og ville ikke gøre det på anden vis.. Hun havde bare hygget oppe ved mormor uden at gå og tænke på at nu var der kommet en ny og hvordan var han nu, ville han ta os fra hende osv.. Der efter var hun hjemme i 1månede hvor vi lærte hinanden at kende, hårdt men guld værd

Lyder som en rigtig dejlig oplevelse. tror det er en god ide at lade være med at fortælle dem noget imens det foregår. Alt efter alderen selvfølgelig.

Anmeld

6. april 2014

MomInTheMaking

Happiness skriver:

Lukas kom op på hospitalet med farmand. Han løber hen og op og kigge. Jeg siger så "Se det er lillesøster!". Lukas kigger på mig med store øjne og siger "Det er IKKE lillesøster, det der er BABY!". 

Og da jeg viser ham at min mave nu er tom, kigger han hen på sin far og udbryder "Fars mave er også tom!".

Han er siden kommet med mange gode guldkorn omkring lillesøster. Især nede i vuggestuen får de sig mange gode grin  

Edit: Lukas var 2,7år, det var i slut februar i år

Haha sikke en sød knægt. det er altså heller ikke helt nemt at forstå alt sammen.

Anmeld

6. april 2014

L&V

Mom In The Making skriver:

Lyder som en rigtig dejlig oplevelse. tror det er en god ide at lade være med at fortælle dem noget imens det foregår. Alt efter alderen selvfølgelig.

Det var perfekt og har de bedste billeder derfra deres første møde:-) Da hun så havde set ham løftede hun så op i min trøje for hun sku lige se om maven så var væk:-)

Anmeld

6. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Haha .. Sikke en sjov pige du har. har hun fået sin hundehvalp efterfølgende?

Nej, det har hun ikke da vi først nu har købt hus. ( bor i lejlighed, det er forbudt her) men tror heller ikke hun får før vi har fået testet lillebror for allergi da han er super følsom med alt. Han kan ikke tåle parfume og forskellige fødevare. Han har også noget eksem og astma.

Anmeld

6. april 2014

Isabella_mor

LinLin skriver:

Vi optog det:

http://www.123hjemmeside.dk/davidogadam/36050366

Den dag (9/9-10) blev David sendt i bhv kl 7.15 (vi var på Skejby 7.45) og hentet igen kl 15.30, da vi lige var landet med lillebror (han blev født kl 10.05) - fantastisk planlægning, hvis jeg selv skal sige det )

Han var 4 år og 1 uge præcist!

Åhhhh jeg fik altså lige lidt tårre i øjnene af denne video hold da lige helt op hvor var det skønt at se. 

Anmeld

6. april 2014

LinLin

Isabella_mor skriver:

Åhhhh jeg fik altså lige lidt tårre i øjnene af denne video hold da lige helt op hvor var det skønt at se. 

Han var bare så sød og har bare elsket den lillebror fra første øjeblik!
(Altså nu synes han godt han kan være noget irriterende )

Håber Adam tager ligeså godt imod den næste

Anmeld

6. april 2014

Isabella_mor

LinLin skriver:

Han var bare så sød og har bare elsket den lillebror fra første øjeblik!
(Altså nu synes han godt han kan være noget irriterende )

Håber Adam tager ligeså godt imod den næste

Her virker villads slet slet ikke interesseret. Han siger at han ikke gider sige det, når vi spørger ham om han tror det er en dreng eller en pige osv. 

Anmeld

6. april 2014

Aabye

Blev inspireret af den tråd med hvordan man præsentere lille ny for sin hund.
Og blev lidt nysgerrig på hvordan det har forløbet sig, når den/de store har skulle møde den lille første gang. der må være nogen sjove og søde historier derude. Hvordan reagerede den store, hvad gjorde i for at forberede ham/hende. der er selvfølgelig forskel på hvor stor den 'store' var da den bette kom til verden.
Min datter vil nok selv være 4-5 år før hun får en søskende. Men alle historier er velkommen.

Min dengang 18 mdr gamle dreng mødte sin lillebror for første gang da han og hans far hentede os på sygehuset.. Vi lå 4 dage på neonatal, med alle mulige dimser koblet til (han havde en sammenklappet lunge da han blev født). Så vi synes ikke at storebror skulle se sin lillebror sådan..

Da Marcus så kom ind på vores stue, lå lillebror oppe i sin "vugge".. Og Marcus ville ikke rigtig hilse på ham til at starte med.. LIGE indtil den lille begyndte at klynke - da skyndte han sig over til vuggen, tog sin sut ud og stak den i munden på lillbror, samtidig med at han gav ham sin bamse.. 

Vi havde ikke gjort noget for at forberede ham på at der kom en lillebror. Han vidste godt at der var en baby i maven, men det er jo begrænset hvor meget sådan en størrelse forstår. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.