Når den store møder den lille for første gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.387 visninger
27 svar
30 synes godt om
6. april 2014

MomInTheMaking

Blev inspireret af den tråd med hvordan man præsentere lille ny for sin hund.
Og blev lidt nysgerrig på hvordan det har forløbet sig, når den/de store har skulle møde den lille første gang. der må være nogen sjove og søde historier derude. Hvordan reagerede den store, hvad gjorde i for at forberede ham/hende. der er selvfølgelig forskel på hvor stor den 'store' var da den bette kom til verden.
Min datter vil nok selv være 4-5 år før hun får en søskende. Men alle historier er velkommen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

L&V

Mom In The Making skriver:

Og blev lidt nysgerrig på hvordan det har forløbet sig, når den/de store har skulle møde den lille første gang. der må være nogen sjove og søde historier derude. Hvordan reagerede den store, hvad gjorde i for at forberede ham/hende. der er selvfølgelig forskel på hvor stor den 'store' var da den bette kom til verden.
Min datter vil nok selv være 4-5 år før hun får en søskende. Men alle historier er velkommen.

Min store var 22 måneder da hun blev storesøster. Hun sov oppe ved mormor og papmorfar og de havde fået at vide at de ikke måtte fortælle hende at bebs var kommet. Næste eftermiddag blev lillebror og jeg instaleret her hjemme i sofaen og far hentede storesøster stadig uden et ord om at han var kommet, da de så kommer ind af teresse døren siger far "prøv og gå om til mor og se hvem der er kommet for at møde sin storesøster" også ku man se hun godt vidste han var kommet, hun løb om i sofaen til os, kravlede op og plantede et stort kys i panden på ham og dikterede at hun ville holde baby og det fik hun så lov til.. Det var den bedste oplevelse ever og ville ikke gøre det på anden vis.. Hun havde bare hygget oppe ved mormor uden at gå og tænke på at nu var der kommet en ny og hvordan var han nu, ville han ta os fra hende osv.. Der efter var hun hjemme i 1månede hvor vi lærte hinanden at kende, hårdt men guld værd

Anmeld

6. april 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP

Her følger jeg lige med  Karla bliver storesøster om et par måneder, hvilket jeg da er spændt på ! Hun er 3 år og meget bevidst om at lillebror er i maven - hun kysser og krammer maven dagligt og spørg meget om alt muligt  Men er da spændt på at se hvad hun siger når han endelig kommer...

//Mette

Anmeld

6. april 2014

LinLin

Vi optog det:

http://www.123hjemmeside.dk/davidogadam/36050366

Den dag (9/9-10) blev David sendt i bhv kl 7.15 (vi var på Skejby 7.45) og hentet igen kl 15.30, da vi lige var landet med lillebror (han blev født kl 10.05) - fantastisk planlægning, hvis jeg selv skal sige det )

Han var 4 år og 1 uge præcist!

Anmeld

6. april 2014

SHERO

Min søn var lige blevet 4 år, han kom om på sygehuset sammen med,min mor, da vi skulle overnatte, han havde glædet sig SÅ meget. Min mor og ham havde købt en gave til lillesøster, han kyssede og sad sammen med mig og lillesøster i sengen (havde fået pks) jeg havde købt en gave til ham fra hand nye lillesøster, og han var over bevist om at lillesøster havde den med ud fra maven.

der ud over har min og min kærestes familie været rigtig gode til at gøre et stort nummer ud af at han var blevet storebror og ikke så meget over baby.

nu et lillesøster 10 uger og Elias er stadig over hende konstant med kysser og kram..

Anmeld

6. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Nu var min datter 7 år da vi fik lillebror, hun kiggede på mig og sagde ' kan du fortælle mig igen hvorfor vi fik lillebror istedet for en hundehvalp ? Behøver jeg og sige at de er 2 enebørn idag. De er helt forskellige steder i livet. Lillebror er 3,6 år og storesøster over 10.

Anmeld

6. april 2014

Monski

Anthon var 4 år og 1 måned og vi snakkede rigtig meget om hvordan det ville blive når lillebror kom.
Vi gjorde det også meget klart for alle at Anthon skulle være den aller første til at se Hjalte og det bare skulle være os 4.
Desværre kunne min svigermor ikke rigtig acceptere det og valgte at komme det kommer jeg aldrig til at tilgive hende og det ødelagde rigtig meget fordi Anthon ikke rigtig fik lov til at møde Hjalte uden alt for meget andet omkring ham.
Det er jeg stadig ret ked af

Anmeld

6. april 2014

MomInTheMaking

Monski skriver:

Anthon var 4 år og 1 måned og vi snakkede rigtig meget om hvordan det ville blive når lillebror kom.
Vi gjorde det også meget klart for alle at Anthon skulle være den aller første til at se Hjalte og det bare skulle være os 4.
Desværre kunne min svigermor ikke rigtig acceptere det og valgte at komme det kommer jeg aldrig til at tilgive hende og det ødelagde rigtig meget fordi Anthon ikke rigtig fik lov til at møde Hjalte uden alt for meget andet omkring ham.
Det er jeg stadig ret ked af

Svigermødre der ikke kan forstå grænser kender jeg alt til. Det kan være svært at tilgive. Desværre.

Anmeld

6. april 2014

MomInTheMaking

Aisha skriver:

Nu var min datter 7 år da vi fik lillebror, hun kiggede på mig og sagde ' kan du fortælle mig igen hvorfor vi fik lillebror istedet for en hundehvalp ? Behøver jeg og sige at de er 2 enebørn idag. De er helt forskellige steder i livet. Lillebror er 3,6 år og storesøster over 10.

Haha .. Sikke en sjov pige du har. har hun fået sin hundehvalp efterfølgende?

Anmeld

6. april 2014

MomInTheMaking

Tullen85 skriver:

Min søn var lige blevet 4 år, han kom om på sygehuset sammen med,min mor, da vi skulle overnatte, han havde glædet sig SÅ meget. Min mor og ham havde købt en gave til lillesøster, han kyssede og sad sammen med mig og lillesøster i sengen (havde fået pks) jeg havde købt en gave til ham fra hand nye lillesøster, og han var over bevist om at lillesøster havde den med ud fra maven.

der ud over har min og min kærestes familie været rigtig gode til at gøre et stort nummer ud af at han var blevet storebror og ikke så meget over baby.

nu et lillesøster 10 uger og Elias er stadig over hende konstant med kysser og kram..

Sikke en dejlig fortælling. Lyder til at det blev gjort på en rigtig god måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.