Jeg tror, at det er tidsspilde at spekulere i tal. Jeg er 42, vegetar, langdistanceløber, ikke-ryger, undgår sukker og drikker ikke. Folk i min slægt er seje og raske helt op i 90erne. Mine odds for at blive en livskraftig mor og måske endda bedstemor er lige så god eller bedre end en 25 årig der ryger, drikker, smovser i fedt, kuldydrater, hvidt sukker og det der er værre.
Alder betyder meget, men der er andre faktorer der kan give et langt eller kort liv, og man kan ikke helgardere sig. Vi sætter en masse regler op for hvor aldersgrænsen er for at få børn, men en ung mor eller far kan også få en blodprop i hjertet eller blive kørt ned af en bil. Det betyder dog ikke, at folk automatisk er uegnede som kommende forældre, fordi de nu og da går over gaden eller spiser fed mad.
Som 42 årig bliver jeg 52 når mit barn er 10. Ønsker jeg hvert fjerde minut, at jeg fik ham, da jeg var 25? Ja. Vil jeg hellere være barnløs end risikere at blive en gammel mor. Nej. Er indlæg a la " ingen burde få børn efter 40" en anelse...ufølsomt formuleret et sted hvor der er folk over 40 som aktivt forsøger at få børn? Tjah... 
Anmeld