Hvornår er man(d) for gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2014

esiuol22

Det er sjovt som aldersgrænsen rykkes med årende, da jeg fik den første som 20åri mente jeg, at det for mig skulle være inden jeg nåede de 25år den sidste skulle komme, nåede så lige at blive 31først  

Aldersforskellen på mine børn, har da givet et par grin med på vejen.

Syntes de i baby Sam var meget vedholdene i at barnevognen var stabil nok til søskende sæde, selvom jeg træk på det, hun stoppede dog salgsargumenterne da min 11åri søn kom hen for at se vognen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2014

klmf

Jeg har spiral, der holder indtil jeg er 36, og så vil husbonden have klippet strengene, så vi har det personligt at 35+ er for sent for os. Men kender flere 40+ der har fået børn og de er nærmest yngre i både krop og sind end os, så synes hver især skal afgøre hvor længe de vil blive ved. Men bliver kvinden meget mere end 44-45 står jeg af.... Manden lidt ældre, da det ikke er hans krop, der skal igennem graviditet og fødsel.

Anmeld

5. april 2014

tweety2060

Tror egentlig ikke jeg har den store baggrund for at svare.... Men min storebror var af 'ældre dato' (46) da han fik sit første barn og kan altså godt mærke han ikke har det store aktivitetsoverskud, både da baby var lille men også nu hvor drengen er ældre.....
MEn man er jo kun så gammel som man føler sig

Anmeld

5. april 2014

Isabella_mor

man skal vel ikke være så gammel at man skl til at vende barnet til døden som 10 årig, fordi man selv er old gammel..

jeg synes det er fint hvis man får sine børn inden man er fyldt 40-45... ihvertfald for en kvinde. især når man tænker på risici for sygdomme som bliver større jo ældre man er. 

som mand er det jo bare at aflevere en klat. i bund og grund, hvilket jo også kan være sværre med årene. 

Anmeld

5. april 2014

esiuol22

-Sigrid- skriver:

Haha forhåbsningsfuldt - I like it!
Hvis mine piger og børnene er lige så hurtige som mig bliver jeg oldemor når jeg er 51 

Vildt at tænke på så passer det med jeg lige når udløbsdatoen på 40år og bliver bedste samtidig, hvis jeg og den ælste følger den opskrift  

Anmeld

6. april 2014

liten-mamma

Rosa-Sofia skriver:

Til at få børn? Ja vi damer har jo mere eller mindre en naturlig udløbsdato, hvis man kan sige det sådan, men hvad er jeres mening om mændene?

Kan en mand være for gammel til at blive far og i givet fald hvornår?

Eller skal man bare få børn så længe man føler for det?

Max 40 år for både mænd og kvinder  

Selvom jeg også synes, at man er gammel hvis man som 35-årig får sin første, men det er måske fordi jeg selv er blevet mor i så ung en alder.

Er dog kun glad for at være blevet mor så tidligt, så har jeg energi og overskud i flere år frem og jeg deler mine bedste år med mit barn

Anmeld

6. april 2014

Carina:-)

esiuol22 skriver:

Det er sjovt som aldersgrænsen rykkes med årende, da jeg fik den første som 20åri mente jeg, at det for mig skulle være inden jeg nåede de 25år den sidste skulle komme, nåede så lige at blive 31først  

Aldersforskellen på mine børn, har da givet et par grin med på vejen.

Syntes de i baby Sam var meget vedholdene i at barnevognen var stabil nok til søskende sæde, selvom jeg træk på det, hun stoppede dog salgsargumenterne da min 11åri søn kom hen for at se vognen

Da jeg fik den yngste spurgte en sygeplejeske om det var far da min den ældste kom for at se sin lillebror på neo -

Han var 22 

Anmeld

6. april 2014

RosSofi

lineog4 skriver:

Jeg har også savner min far, han døde da jeg var 23 af kræft - forskellen er bare at han fik mig da han 27. 

Min mor havde sin far til hun blev 62 og det til trods for han var 35 da han fik hende.

Livet giver ingen garantier. Det er sandt der er større sandsynlighed for man har sin forældre længere jo yngre forældrene var da de fik en, men det er kun en sandsynlighed og ikke en garanti 

Det vigtigste er man gør det man synes er bedst og gør det uden dårlig samvittighed.

Ja det er jo rigtigt og man kalkulerer jo ikke og skal bestemt heller ikke kalkulere med en tidlig død. Men det er rigtigt hvad du skriver, folk kan få deres børn tidligt og dø meget unge, min morfar blev kun 33 og han blev far allerede da han var 22, og hans børn havde så kun deres far til de var 5 og 11 år. Og så er der jo folk, der får børn, når de er 45 og lever til de er 90 år.

Anmeld

6. april 2014

charthys

jeg syntes det drejer sig om hvorvidt man har overskud, ikke om alder.

Selvfølgelig er der også nogle yderste grænser, nærmer manden sig de tres, så skal man måske være realistisk og sig stop, for så bliver overskuddet måske ikke ved med at være lige stort de næste tyve år.

Naturen har sat en udløbsgrænse for kvinder og medmindre man er en af dem der kommer for tidligt i overgangalder, syntes jeg man skal respektere dette. Jeg syntes ikke det er i orden når en 58 årig kvinde starter i hormonbehandling for få børn.

I min familie kommer vi som regel ret eller meget sent i overgangsalderen. Midt halvtredserne er nok hvad jeg kan regne med. At jeg så ikke selv kunne finde på at få børn så sent er en anden sag. Jeg er 32 og vil gerne have en til, nummer 4, om et års tid eller deromkring, og så er det slut. Ikke fordi jeg ikke elsker små børn, men der er bare så meget andet jeg også gerne vil med mit liv, og rigtigt meget jeg gerne vil når jeg ikke har små børn mere.

Jeg vil f.eks. gerne ud og arbejde for sygeplejersker uden grænser, men først når mine børn er store nok til at undvære mig hvis det værste skulle ske. Og hvis jeg er i begyndelsen af halvtredserne på det tidspunkt, så tror jeg heller ikke jeg skal trække den længere ;-)

Anmeld

6. april 2014

Putomanen

Jeg synes ikke at man kan sætte en aldersgrænse for andre end en selv. Der kan være forskellige årsager til at få børn i forskellige aldre, og vi er alle forskellige personer.

Personligt begyndte vi at forsøge at få et barn da jeg var 26, min mand 33. Det er først lykkes nu efter 4 år, hvor jeg er 30 når barnet fødes og min mand fylder 38 lige efter. Hvis vi ønsker barn nr 2, vil vi ramme en gruppe, hvor flere vil mene, at vi er for gamle. Det kan godt gøre mig lidt trist, men sådan blev det for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.