jeg syntes det drejer sig om hvorvidt man har overskud, ikke om alder.
Selvfølgelig er der også nogle yderste grænser, nærmer manden sig de tres, så skal man måske være realistisk og sig stop, for så bliver overskuddet måske ikke ved med at være lige stort de næste tyve år.
Naturen har sat en udløbsgrænse for kvinder og medmindre man er en af dem der kommer for tidligt i overgangalder, syntes jeg man skal respektere dette. Jeg syntes ikke det er i orden når en 58 årig kvinde starter i hormonbehandling for få børn.
I min familie kommer vi som regel ret eller meget sent i overgangsalderen. Midt halvtredserne er nok hvad jeg kan regne med. At jeg så ikke selv kunne finde på at få børn så sent er en anden sag. Jeg er 32 og vil gerne have en til, nummer 4, om et års tid eller deromkring, og så er det slut. Ikke fordi jeg ikke elsker små børn, men der er bare så meget andet jeg også gerne vil med mit liv, og rigtigt meget jeg gerne vil når jeg ikke har små børn mere.
Jeg vil f.eks. gerne ud og arbejde for sygeplejersker uden grænser, men først når mine børn er store nok til at undvære mig hvis det værste skulle ske. Og hvis jeg er i begyndelsen af halvtredserne på det tidspunkt, så tror jeg heller ikke jeg skal trække den længere ;-)
Anmeld