Du skriver bare lige alle de ord der er på min tunge men som ikke kan komme ud!
For ja, hvor ville jeg ønske at jeg kunne spole tiden tilbage, bare et minut mere sammen med ham, bare en dag mere med hans spark i maven, men samtidig - hold da fast hvor går tiden hurtigt! Jeg føler på ingen måde at det snart er 4 måneder siden, for tiden flyver forbi mig.
Men så er der de her dage, de dage hvor jeg kun ser højgravide kvinder, hvor jeg kun hører ordet graviditet, hvor jeg ser unge unge piger sige "Ups så blev jeg gravid" og hvor har jeg lyst til at råbe af dem allesammen, hvor har jeg lyst til at sige at der er ingen der må snakke om det for jeg kan ikke klare at høre på det, men jeg ved jo godt at det bare ikke er sådan verden hænger sammen.
Når jeg ser tilbage på de 7 år der er gået siden jeg begravede Lia så er de gået som et trylleslag og samtidig er det et helt liv siden jeg stod med hende levende og lykkelig i mine arme - ja ikke bare et helt liv, men det er et helt andet menneske der stod der. Det er paradoksalt, men jeg har lært at det vilkårene i mit liv og kan nu byde dem velkommen (ikke hjerteligt velkomne for ville hellere det var anderledes).
Og selvsagt er der dage hvor ordet gravid slet ikke skal siges i din nærhed, hvor alle og jeg mener alle har en stor gravid mave eller en barnevogn - især nu hvor solen og varmen titter frem så flashes det på livet løs, deres totale baby lykke smides lige op i ansigtet på en. Det er to år siden jeg var i Tivoli og for første gang opdagede jeg ikke havde set efter maver og babyer den dag (jeg havde set på flotte mænd
). Indtil da og til trods for 2 børn efter Lia var mit fokus ofte entydigt på babylykken.
Det er okay at være besværlig, underlig, hysterisk, sortseende osv. Jeg gav mig selv lov til og sagde det højt: det første år vil jeg have liv at være mærkelig - at det så har vist sig jeg nok vil være mærkelig resten af livet er en anden historie.
Og så vil jeg lige sige, jeg synes det er stort du skriver her. De få gange jeg åbnede den terminside jeg havde haft med Lia så brast min verden sammen. Jeg kunne sagtens babyer, jeg kunne en masse ting. Men jeg kunne ikke det som skulle have været og jeg kunne slet ikke medlidenheden....
nå men kram på en dag som jeg kan læse gør ondt
Anmeld