Dårlig Nf 1:138

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2014

Soleil

tine1985 skriver:

Jeg fik præcis samme tal som dig til nf i sommers pg sidder lige nu og ammer en perfekt lille dreng

Ved vores førstefødte fik vi også en høj risikovurdering og hun er ligeledes helt igennem perfekt, sund og rask

Åh det gør mig varm om hjertet at høre 

Jeg er også lidt mere forhåbningsfuld i dag så jeg er sikker eller næsten sikker på, at det nok skal gå 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2014

tine1985

Soleil skriver:

Åh det gør mig varm om hjertet at høre 

Jeg er også lidt mere forhåbningsfuld i dag så jeg er sikker eller næsten sikker på, at det nok skal gå 

Er glad for at jeg kan berolige dig lidt! Men kan sagtens forstå at det er en hård besked at få. Og det bliver helt sikkert nogle lange dage at vente på biosien, og endnu længere når biopsien er taget og i skal vente på svar. Husker det SÅ tydeligt fra mig selv!

Men jeg har siden første gang læst om så ufattelig mange tilfælde hvor det er gået godt, til trods for høj risikovurdering, at vi faktisk fravalgte biosien ved denne graviditet og i stedet fik en ekstra, tidlig misdannelsesscanning i uge 14. 

Så i min bog er høj risikovurdering på ingen måde = dårligt resultat!

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med din graviditet fortsat, som jeg er sikker på nok skal ende ud i en sund og rask lille baby om ca 28 uger Og så vil jeg klart råde dig til at tage ud og nyde det gode vejr og forkæle dig selv med gode oplevelser de næste dage, i stedet for at sidde derhjemme og lade de dårlige tanker fylde for meget, for så tror jeg tiden vil nå at gå i stå mange gange inden du får svar på prøven

Anmeld

27. marts 2014

Soleil

tine1985 skriver:

Er glad for at jeg kan berolige dig lidt! Men kan sagtens forstå at det er en hård besked at få. Og det bliver helt sikkert nogle lange dage at vente på biosien, og endnu længere når biopsien er taget og i skal vente på svar. Husker det SÅ tydeligt fra mig selv!

Men jeg har siden første gang læst om så ufattelig mange tilfælde hvor det er gået godt, til trods for høj risikovurdering, at vi faktisk fravalgte biosien ved denne graviditet og i stedet fik en ekstra, tidlig misdannelsesscanning i uge 14. 

Så i min bog er høj risikovurdering på ingen måde = dårligt resultat!

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med din graviditet fortsat, som jeg er sikker på nok skal ende ud i en sund og rask lille baby om ca 28 uger Og så vil jeg klart råde dig til at tage ud og nyde det gode vejr og forkæle dig selv med gode oplevelser de næste dage, i stedet for at sidde derhjemme og lade de dårlige tanker fylde for meget, for så tror jeg tiden vil nå at gå i stå mange gange inden du får svar på prøven

Hvor er du sød tak Ja tænk "allerede" om 28 uger 

jeg kan godt se hvad du mener. Der er kun gået et døgn og tiden snegler sig bare afsted. Heldigvis har jeg en 2 årig der kan holde mig igang når han kommer hjem fra vuggestue 

Anmeld

27. marts 2014

FruK

Jeg forstår dig så godt! Det er hårdt at gå og vente på. Og det bliver absolut ikke nemmere, når du har fået taget prøven og skal vente på svaret.

Men husk at der stadig er minimal risiko for, at der er noget galt. De fleste får et positivt svar efter biopsien.

Jeg aborterede forrige år og blev gravid lige efter igen. Og fik ligesom dig et dårligt tal til NF. Jeg fik 1:93.
De mente i øvrigt, at det måske kunne skyldes at blodprøven var påvirket af den første graviditet.

Jeg fik lavet biopsien, fik svar pr. brev to dage efter - at vi skulle have en sund og rask pige.

Er sikker på, at du også får en god besked - ventetiden er bare et helvede!

Anmeld

27. marts 2014

Lilje82

Stort kram til dig.

Tror jeg ved hvordan du har det. Jeg var igennem det samme for 2 uger siden, og de første svar var positive og ingen downs syndrom eller trisomi 13 eller 18.
Men resultatet af de sidste prøver, var ikke helt så positive, og vores baby har en kromosomfejl, som vi i øjeblikket stadig går og venter på, at få svar på, omkring hvad det vil have af betydning for den lille.

Anmeld

27. marts 2014

Soleil

Lilje82 skriver:

Stort kram til dig.

Tror jeg ved hvordan du har det. Jeg var igennem det samme for 2 uger siden, og de første svar var positive og ingen downs syndrom eller trisomi 13 eller 18.
Men resultatet af de sidste prøver, var ikke helt så positive, og vores baby har en kromosomfejl, som vi i øjeblikket stadig går og venter på, at få svar på, omkring hvad det vil have af betydning for den lille.

Åh nej det er jeg virkelig ked af at høre Men er der ikke noget med at man godt kan have en kromosom fejl uden det har betydning for barnet? 

Håber virkelig på at jeres lille baby er sund og rask og krydser alt hvad jeg har for jer 

Skriv gerne en opdatering når du ved mere!

Der er mange ting der går igennem hovedet i disse abort, hvad nu hvis osv. Men jeg er heldigvis afklaret i forhold til hvis den skulle have downs. Men det er godt nok stadigt svært og følelserne sidder konstant uden på tøjet  

Anmeld

27. marts 2014

Lilje82

Soleil skriver:

Åh nej det er jeg virkelig ked af at høre Men er der ikke noget med at man godt kan have en kromosom fejl uden det har betydning for barnet? 

Håber virkelig på at jeres lille baby er sund og rask og krydser alt hvad jeg har for jer 

Skriv gerne en opdatering når du ved mere!

Der er mange ting der går igennem hovedet i disse abort, hvad nu hvis osv. Men jeg er heldigvis afklaret i forhold til hvis den skulle have downs. Men det er godt nok stadigt svært og følelserne sidder konstant uden på tøjet  

Følelserne sidder nemlig ude på tøjet, også selvom man er afklaret med, hvad man vil i tilfælde af osv.... Men man vil jo aller helst sin baby og at den er sund og rask.

Jo man kan sagtens have kromosomfejl uden, at det behøver have en betydning. Men ventetiden er skrækkelig. Så føler så meget med dig, det er en hård tid at komme igennem.

Anmeld

27. marts 2014

Soleil

Lilje82 skriver:

Følelserne sidder nemlig ude på tøjet, også selvom man er afklaret med, hvad man vil i tilfælde af osv.... Men man vil jo aller helst sin baby og at den er sund og rask.

Jo man kan sagtens have kromosomfejl uden, at det behøver have en betydning. Men ventetiden er skrækkelig. Så føler så meget med dig, det er en hård tid at komme igennem.

Du får ihvertfald også en KÆMPE krammer herfra 

Anmeld

27. marts 2014

Lilje82

Soleil skriver:

Du får ihvertfald også en KÆMPE krammer herfra 

Tak

Anmeld

27. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ih det er da også længe du skal vente. Men husk nu at det jo betyder hvis du føder 138 børn så vil en af dem have downs syndrom. Så der kan sagtens gemme sig et sundt og raskt barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.