Jeg har ammet to af mine børn og kunne ikke amme det ene (dog ammede jeg i 3 mnd hvor vi supplerede efter hvert måltid så han fik noget at vokse af).
Så man kan sagtens ende som flaskemor med det ene barn og ammende mor med det andet - dog vil jeg age selvtilliden skal lige have et nøk op af med næste barn, for ens erfaring er jo man ikke kan. Så når det går lidt op af bakke (og det gør det en gang imellem med en baby også en der bliver ammet
) så er man tilbøjelig til at sige: hun får ikke nok at spise, amningen er nok ikke god nok.
Og så vil jeg sige mine råd er forskellige i forhold til om man er første gangs mor eller flergangs. For ja en første gangs mor kan springe i sengen, sætte alt fokus på nyfødt og amning. Men som flergangsmor giver det næsten mere stress at gøre det for så er man jo (i tankerne) en super dårlig mor for den store.
Mit råd ville være farmand hjemme de første 14 dage, en bunke af gode børnebøger i sofaen, en stort bord du kan nå mens du sidder godt hvor der er en masse god legetøj og spil (hvad I plejer at lave sammen). Og så står farmand for ALT praktisk. Gør alt for du kan nyde at være en fantastisk mor til to.... Og endda en der som en perfekt blæksprutte kan amme mens du spiller ludo 
Og hvem ved mæske får du verdens nemmeste baby der ammer på 30 min og sover og skider, ammer 30 min sover og skider.... For de findes også, jeg har haft en af dem som min den sidste - og så kunneJeg sagtens amme efter et dårligt ammeforløb.
held og lykke, vælg at tro på du er en fantastisk mor og hvis du vil amme, så kan du!
Anmeld