Amning kikese sidst, hvad så nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.311 visninger
35 svar
15 synes godt om
23. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej derude.

Sidste gang (for 1,5 år siden) fødte jeg en lille dreng i uge 32, så den første måned kunne jeg slet ikke ligge ham til, jeg malkede ud, men fik høvl fordi jeg overproducerede og stressede helt vildt, så efter 2 mdr. gik det helt i vasken!

Nu venter jeg mig igen og vil enormt gerne amme, det var et kæmpe nederlag for mig at gå over på flaske, og min dreng er  ofte syg og havde mange maveproblemer, og jeg er skide ked af det for jeg er sikker på noget at det kunne være undgået ved amning

Så hvordan kan jeg kommer over angsten for det går i vasken igen? få selvtillid nok til jeg tror på jeg kan?

Håber i vil komme med jeres besyv, jeg er anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt (er blevet kaldt diverse grimme ting, for at ønske at amme og ikke give flaske)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

M &.I

Anonym skriver:

Hej derude.

Sidste gang (for 1,5 år siden) fødte jeg en lille dreng i uge 32, så den første måned kunne jeg slet ikke ligge ham til, jeg malkede ud, men fik høvl fordi jeg overproducerede og stressede helt vildt, så efter 2 mdr. gik det helt i vasken!

Nu venter jeg mig igen og vil enormt gerne amme, det var et kæmpe nederlag for mig at gå over på flaske, og min dreng er  ofte syg og havde mange maveproblemer, og jeg er skide ked af det for jeg er sikker på noget at det kunne være undgået ved amning

Så hvordan kan jeg kommer over angsten for det går i vasken igen? få selvtillid nok til jeg tror på jeg kan?

Håber i vil komme med jeres besyv, jeg er anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt (er blevet kaldt diverse grimme ting, for at ønske at amme og ikke give flaske)

søde ingen skal trampe på dig, om du vil amme eller give flaske, bare barnet få noget at spise .. 

Anmeld

23. marts 2014

Anonym trådstarter

I&M skriver:

søde ingen skal trampe på dig, om du vil amme eller give flaske, bare barnet få noget at spise .. 

Nej men sådan er folk desværre nogle gange, jeg vil bare rigtig gerne denne gang

og jeg mangler nogle fif til at få selvtillid eller hvad man nu skal sige, troen på jeg godt kan

Anmeld

23. marts 2014

-Sigrid-

Anonym skriver:

Hej derude.

Er der en far, som kan tage en uge eller to's barsel lige efter fødslen?
Her arrangerede vi det sådan at jeg tissede når jeg skulle, og ellers lå jeg egentlig mest på sofaen med den bette i de første par uger. Både så hun kunne få tryghed, og så amningen var det eneste jeg skulle fokusere på (og slappe af med) - ud over bleskift 

Jeg ammede min datter til hun blev 8 måneder og begyndte at opdage at de der dutter var rigtig gode for nye tænder... Brugte tre dage hvor hun bed, og så var det nok 

Anmeld

23. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når man får en lille for tidligt født, er det bare helt, helt anderledes end at få et barn født til tiden. 

Man bliver nemmer stresset, fordi der er så mange andre ting der fylder i ens hovede. Man ska både malke ud, gi maden i sonden og selv komme sig over det chok det ka være at få så lille bitte en baby. Der er folk omkring en hele tiden, der kommer med forskellig holdning til ALT, og det er bare meget mere forvirrende det første lange stykke tid!

Det gælder om at tro på at self ska alt nok gå godt, og bestemme sig for ik at stresse over andres meninger. Tro på at du kan, og be om at i må være indlagt indtil amningen den bare køre.

Vid med dig selv, at hva endten du ammer, eller gir gir flaske så er du stadig den bedste mor i hele verden, for lige præcis dit barn! Vh stine

Anmeld

23. marts 2014

M &.I

Anonym skriver:

Nej men sådan er folk desværre nogle gange, jeg vil bare rigtig gerne denne gang

og jeg mangler nogle fif til at få selvtillid eller hvad man nu skal sige, troen på jeg godt kan

jeg er helt sikker på du kan, lig dig på seng og tage det stille rolig, og DU skal også tage det rolig da baby kan mærke hvis du er nervøs og stresse

Anmeld

23. marts 2014

VIPpigen

Som Stine skriver. Så er der mange stress faktorer inde når du føder for tidligt.

jeg malkede selv ud de første 14 dage, og jeg overproducerede også. Jeg havde over en liter mm med hjem fra frost, fra neo den gang. Jeg fik papir på hvis jeg blev ved med at overproducere, så var der mulighed for at donere mælken, til neo afdelinger få steder i landet.

Men jeg er skide stædig, og fordi jeg producerede så meget mælk, så ville jeg bare amme, koste hvad det vil (man skal ikke gøre det for enhver pris, men for en selv)

Jeg syntes endnu ikke du skal bekymre dig om det, jeg forstår til fulde din bekymring, men den bekymring burde først komme når baby er kommet. Igen, føder du for tidligt igen, hedder den igen neo, igen malkemaskiner, igen en sonde, igen sygeplejersker og læger... Og sker det, SÅ FØLG DIN MAVEFORNEMMELSE, også selvom du overproducere denne gang...

føder du til tiden, så er der mere ro på, men stadig en ældre søskende...

lige nu ville jeg slappe af, og nyde graviditeten... (Det gør jeg, venter selv nummer 2, og min datter er født 35+2)

Anmeld

23. marts 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej derude.

Jeg synes da du skal give amningen et forsøg. Det kan være det bliver bedre denne gang hvis du føder til tiden. Dit kommende barn vil jo nok kunne blive lagt til med det samme, derved får fu jo også et helt andet forhold til at skulle amme end du gjorde første gang. 

Det at du havde er for tidligt født  barn er jo med til at øge stressniveauet. Så med et barn født på det rette tidspunkt, gør det jo lettere at slappe af omkring amningen. Tal med din jordemoder om det.  

Anmeld

23. marts 2014

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Er der en far, som kan tage en uge eller to's barsel lige efter fødslen?
Her arrangerede vi det sådan at jeg tissede når jeg skulle, og ellers lå jeg egentlig mest på sofaen med den bette i de første par uger. Både så hun kunne få tryghed, og så amningen var det eneste jeg skulle fokusere på (og slappe af med) - ud over bleskift 

Jeg ammede min datter til hun blev 8 måneder og begyndte at opdage at de der dutter var rigtig gode for nye tænder... Brugte tre dage hvor hun bed, og så var det nok 

Ja det er der

Men jeg har også den "store" at tage hensyn til, og jeg tror han vil blive meget ked af det hvis jeg bare slænger mig et par uger

Av for filan! det skal de altså lade vær med

Anmeld

23. marts 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Når man får en lille for tidligt født, er det bare helt, helt anderledes end at få et barn født til tiden. 

Man bliver nemmer stresset, fordi der er så mange andre ting der fylder i ens hovede. Man ska både malke ud, gi maden i sonden og selv komme sig over det chok det ka være at få så lille bitte en baby. Der er folk omkring en hele tiden, der kommer med forskellig holdning til ALT, og det er bare meget mere forvirrende det første lange stykke tid!

Det gælder om at tro på at self ska alt nok gå godt, og bestemme sig for ik at stresse over andres meninger. Tro på at du kan, og be om at i må være indlagt indtil amningen den bare køre.

Vid med dig selv, at hva endten du ammer, eller gir gir flaske så er du stadig den bedste mor i hele verden, for lige præcis dit barn! Vh stine

Min logik ved det godt, men jeg var så ked af det sidst og jeg ikke engang kunne bærer mit eget barn i 40 uger - altså hvor dårlig en mor kan man lige være.

og da amningen så også koksede var jeg ved at knække helt sammen, så¨det er bare blevet sådan et must do denne gang.

også selvom jeg er i højrisiko for at føde for tidligt igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.