Hvilken MME kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

sulo

ønskebørn74 skriver:

For øvrigt har jeg set en udsendelse som handlede om tungmetaller i Kina og at mange derfor vælger amning fra.. Og mon ikke mme produceret fra deres køer har samme problem..

synes også jeg har hørt noget i den retning og så er det forståeligt hvorfor de vælger det fra.

Ved også at hun har fået lov til at arbejde hjemmefra det meste af tiden, så hun er ikke udenfor ret meget, det er også bevidst pga luftfoureningen.

Det er meget brugt i Kina har jeg ladet mig fortælle og det er mere reglen end undtagelsen at de passer meget på deres gravide kvinder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

tweety2060

Har ikke læst andres svar og er ikke ekspert... Men er barnet disponeret for allergi, astma el lign? For så ville jeg mene det bedste ville være et hypoallergen mælkeprodukt fx profylac, nutramigen el lign. Hvis ikke så burde alm produkter som nan, allumin, og lign være ok... MEn hvis det kun er kvaliteten og ikke penge så ville jeg gå efter de hypoallergene.. pøj pøj med projektet

Anmeld

22. marts 2014

Isabella_mor

sulo skriver:

Det med om man må sende, told ovs, har de selv undersøgt, ved de før har sendt, marcipangrise og grødris derned til jul ovs

Sjovt og lidt sært at sende ris TIL kina. 

Anmeld

22. marts 2014

Levi&LilysMor

Efter jeg havde ammet min søn i 6 måneder valgte jeg at trappe ned og give ham flaske og der startede vi med nan og det gik super for ham  Så det er det eneste jeg kender 

Anmeld

22. marts 2014

Kløver

Det kommer lidt an på behovet
Nan ha er rigtig god til de helt små med sart mave, ellers er nan super godt, og har vi selv brugt, bliver maven hård, kan man supplere med allomin syrnet, vi gav feks en af flaskerne som allomin, og resten som nan og supplere op og ned til maven havde et fornuftigt leje og justerede til, indtil det ikke var nødvendigt mere.

Har prøvet andre mærker, som bla hipp, arlas osv og synes de skummede utrolig meget, og gav eekstra luft i maven

Men vil klart anbefale nan, den har været rigtig god her

Anmeld

22. marts 2014

StudPsyk

Nu nævner jeg det med amning igen, men det er ikke for at være ammemafia eller dømme hende for at fravælge det. Men jeg nævner det, fordi det er i Kina. Og faktum er, at op mod 100% asiatere er laktoseintolerante, hvorfor der er en meget stor risiko for at hendes barn ikke kan tåle modermælkserstatningen her fra Danmark (som har laktose i). og så siger man også, at jo mindre laktosefyldteprodukter de få som spæd, jo mindre risiko er der for at de  senere udvikler laktoseallergi, hvis ikke de har det fra start. Jeg er selv sammen med en Koreaner, så det er altså ikke bare lige noget jeg finder på.

Den information ville jeg helt klart give videre til hende med henblik på at give den amning en chance, for hvis hun giver et barn med laktoseintolerance dansk MME (med mindre det er en allergivenlig udgave), så vil barnet døje med mavesmerter, anormal afføring osv. 

Anmeld

22. marts 2014

LinLin

Den første var ammebarn, men fik flaske fra han fik tænder som 6 mdr og var begyndt på grød mm... Der brugte vi nan...

Nummer to blev flaskebarn fra han var tre uger og det var allomin vi brugte... Det var det min mand kom hjem med og det var fint...

Har ikke mærket forskel på drengene mht maveproblemer o.l.

Anmeld

22. marts 2014

Mum33

modesty skriver:

Går ud fra at det er en kulturel ting at hun ikke vil amme? En eller anden form for kropsforskrækkelse, eller at det er "finere" at bruge erstatning, ligesom det i nogle lande er meget populært med kejsersnit?

Nå, men jeg ville nok prøve at sende din bror nogle links til amme-sider, som han kan give videre til sin kæreste, og få hende til at læse op på hvorfor det kan være en rigtig god ting for både barn og mor. 

Det virker meget besværligt at skulle sende MME med posten, hvad hvis baby ikke kan tåle den første type, hvis der opstår forstoppelse o.s.v.? Og ikke om jeg ville udsætte min baby for det skidt de har i butikkerne.

Nå, men hvis hun bare ikke VIL amme - så ville jeg starte med noget af det mest mavevenlige. Babys immunforsvar bliver bl.a. opbygget via en sund mave-tarm-flora, og der findes skånsomme typer MME som f.eks Nutramigen, som er skabt specielt for at forhindre allergiske reaktioner, men som har den fordel at det også er nemt fordøjeligt og mildt mod maven. Det er dyrere end almindelig MME, men jeg ville betale den ekstra pris hvis det var mig.

Sende links? Er du vimmer jeg var blevet provokeret, hvis jeg havde taget et valg, og så en eller anden bedrevidende person sendte mig links til hjemmesider, der påstod noget andet hvorfor hæve sig over andre folk og deres beslutninger ? 

man må gå ud fra, at hun har taget det valg der er bedst for hende og hendes barn 

Anmeld

22. marts 2014

modesty

Abemor skriver:

Sende links? Er du vimmer jeg var blevet provokeret, hvis jeg havde taget et valg, og så en eller anden bedrevidende person sendte mig links til hjemmesider, der påstod noget andet hvorfor hæve sig over andre folk og deres beslutninger ? 

man må gå ud fra, at hun har taget det valg der er bedst for hende og hendes barn 

Øhm, okay.

Anmeld

22. marts 2014

tarkoflen

Nu har vi kun brugt det til at putte i grød, fra Thea var 6 måneder gammel, men vi var ret glade for Arlas baby & me og de kommer i metaldåser og tænker det ville være smart at bruge, når nu det skal sendes? Det må alt andet lige være noget mere holdbart end poserne?

Held og lykke med at finde det bedste til den lille familie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.