Hvilken MME kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

Isabella_mor

Må man overhovedet sende mælkepulver til kina??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

modesty

sulo skriver:

Nå piger så har jeg/vi brug for råd igen, ikke til mig selv denne gang.

I får historien: jeg har en fætter som bor i Kina og er gift med en sød kinesisk pige, de venter sig i slutningen af maj.

Hun har besluttet sig for at hun ikke vil amme, men hun vil ikke bruge nogle af de kinesiske mme, da det er noget skidt (pænt oversat), så de vil gerne have noget af det vi har i danmark.

Den opgave at finde ud af hvilket mærke og evt hvilken mængde, er min moster og jeg så blevet sat på, men min moster er helt på herrens mark på det punkt og det er jeg næsten også, vi bruger selv Nutramigen fra apoteket og det dur jo ikke.

Har kigget lidt på hylderne i supermarkederne, men er ikke blevet klogere, så her kommer så spørgsmålet, hvad bruger i mest af?

Har stillet et par mærker op i kan stemme på, andre forslag er selvfølgelig velkommen, også kommentare til hvad der evt er godt til prisen ovs

Går ud fra at det er en kulturel ting at hun ikke vil amme? En eller anden form for kropsforskrækkelse, eller at det er "finere" at bruge erstatning, ligesom det i nogle lande er meget populært med kejsersnit?

Nå, men jeg ville nok prøve at sende din bror nogle links til amme-sider, som han kan give videre til sin kæreste, og få hende til at læse op på hvorfor det kan være en rigtig god ting for både barn og mor. 

Det virker meget besværligt at skulle sende MME med posten, hvad hvis baby ikke kan tåle den første type, hvis der opstår forstoppelse o.s.v.? Og ikke om jeg ville udsætte min baby for det skidt de har i butikkerne.

Nå, men hvis hun bare ikke VIL amme - så ville jeg starte med noget af det mest mavevenlige. Babys immunforsvar bliver bl.a. opbygget via en sund mave-tarm-flora, og der findes skånsomme typer MME som f.eks Nutramigen, som er skabt specielt for at forhindre allergiske reaktioner, men som har den fordel at det også er nemt fordøjeligt og mildt mod maven. Det er dyrere end almindelig MME, men jeg ville betale den ekstra pris hvis det var mig.

Anmeld

22. marts 2014

sulo

MKBP skriver:

Jeg ammede, men brugt NAN i situationer, hvor det var nødvendigt, det var fint til min datter  

Ved godt det ikke er det debatten drejer sig om - og du undlader bare at svare hvis du synes - men kan ikke lade hver med at tænke på, hvis I skal sende jævnlige forsendelser afsted med MME, hva' så hvis de nu går tabt i posten, eller der går hul på pakken eller lign. så står din fætter der med et barn der bliver nød til at få noget af det lokale MME, som de, forståeligt, ikke vil bruge...- det er da ikke smart. Det nemmeste ville da i første omgang være at give amningen en chance, nu da alternativet er så omstændigt !! Bare en tanke !

Ønsker dem held og lykke med det hele :-)

//Mette

Jeg er selv for amning, var knust da jeg var nød til at give op efter kun 5½ uge med min søn.

Men jeg kan jo ikke bestemme om hun vil amme eller ej, har bedt hende om at overveje det igen, men som sagt ikke min beslutning.

Anmeld

22. marts 2014

sulo

Isabella_mor skriver:

Må man overhovedet sende mælkepulver til kina??? 

Det med om man må sende, told ovs, har de selv undersøgt, ved de før har sendt, marcipangrise og grødris derned til jul ovs

Anmeld

22. marts 2014

ønskebørn74

sulo skriver:

I får historien: jeg har en fætter som bor i Kina og er gift med en sød kinesisk pige, de venter sig i slutningen af maj.

Hun har besluttet sig for at hun ikke vil amme, men hun vil ikke bruge nogle af de kinesiske mme, da det er noget skidt (pænt oversat), så de vil gerne have noget af det vi har i danmark.

Den opgave at finde ud af hvilket mærke og evt hvilken mængde, er min moster og jeg så blevet sat på, men min moster er helt på herrens mark på det punkt og det er jeg næsten også, vi bruger selv Nutramigen fra apoteket og det dur jo ikke.

Har kigget lidt på hylderne i supermarkederne, men er ikke blevet klogere, så her kommer så spørgsmålet, hvad bruger i mest af?

Har stillet et par mærker op i kan stemme på, andre forslag er selvfølgelig velkommen, også kommentare til hvad der evt er godt til prisen ovs

Blå allomin og hvis barnet har sart mave som min den ene så grøn allomin.. 

Modermælk.dk sender det og det er billigere.. 

Anmeld

22. marts 2014

sulo

modesty skriver:

Går ud fra at det er en kulturel ting at hun ikke vil amme? En eller anden form for kropsforskrækkelse, eller at det er "finere" at bruge erstatning, ligesom det i nogle lande er meget populært med kejsersnit?

Nå, men jeg ville nok prøve at sende din bror nogle links til amme-sider, som han kan give videre til sin kæreste, og få hende til at læse op på hvorfor det kan være en rigtig god ting for både barn og mor. 

Det virker meget besværligt at skulle sende MME med posten, hvad hvis baby ikke kan tåle den første type, hvis der opstår forstoppelse o.s.v.? Og ikke om jeg ville udsætte min baby for det skidt de har i butikkerne.

Nå, men hvis hun bare ikke VIL amme - så ville jeg starte med noget af det mest mavevenlige. Babys immunforsvar bliver bl.a. opbygget via en sund mave-tarm-flora, og der findes skånsomme typer MME som f.eks Nutramigen, som er skabt specielt for at forhindre allergiske reaktioner, men som har den fordel at det også er nemt fordøjeligt og mildt mod maven. Det er dyrere end almindelig MME, men jeg ville betale den ekstra pris hvis det var mig.

Jeg kender ikke baggrunden for hvorfor hun ikke vil amme, det er hendes egen beslutning hvad hun vil, jeg kan ikke bestemme det.

Nu er det også en fætter og ikke en bror.

Synes også det er omstændigt og ja det er en problematik hvis den lille har sart mave ovs, det er vi klar over, men når det er det de ønsker, så må vi undersøge hvad der er bedst og det er det vi prøver på nu.

Ja jeg ved godt at Nuramigen er skånsom og allergivenlig ovs, jeg bruger den jo selv, men ved jo også hvor dyr den er hvis man ikke har recept på den (som vi er så heldige at have).

Nu kender jeg lidt til deres budget og ved at der lige som i vores ikke er plads til en post på 2500 kr + og forsendelsen til det mærke, så vi må jo bare på jagt efter det næstbedste.

Anmeld

22. marts 2014

LMX

Først og fremmest så forstår jeg ikke hvorfor der skal kommenteres på hvorvidt damen ønsker at amme eller ej. Det er konstateret at det ønsker hun IKKE. BUM færdig. Og så forholder vi os til det egentlige spørgsmål.

Jeg foreslår ikke et bestemt mærke da jeg synes alle mærker har fordele. En god idé er at gi alm MME og så 1-2 flasker om dagen med et syrnet produkt.

F.eks Blå Allomin 1 som hovedMME og så grøn Allomin 1-2 gange om dagen.

Jeg får tilsendt talrige pakker fra lige præcis Kina og jeg har aldrig oplevet at pakkerne er defekte når de kommer frem.

Hvis det bliver pakket forsvarligt så skal det nok holde.

Jeg tænker mere på om det evt bliver stoppet i tolden da det jo er hvidt pulver 

Jeg synes ikke man skal gøre problemet større end det er. Jeg er sikker på at I finder en løsning så de kan gi deres kommende barn det bedste alternativ til amning.

Anmeld

22. marts 2014

sulo

Blå allomin og hvis barnet har sart mave som min den ene så grøn allomin.. 

Modermælk.dk sender det og det er billigere.. 

Tak for linket, ja det bliver noget billigere når man køber større mængder

Tror også jeg selv vil benytte mig af den, når vi selv må stoppe med Nutramigenen

Anmeld

22. marts 2014

ønskebørn74

sulo skriver:

For øvrigt har jeg set en udsendelse som handlede om tungmetaller i Kina og at mange derfor vælger amning fra.. Og mon ikke mme produceret fra deres køer har samme problem..

Anmeld

22. marts 2014

Isabella_mor

sulo skriver:

Det med om man må sende, told ovs, har de selv undersøgt, ved de før har sendt, marcipangrise og grødris derned til jul ovs

Okay. Ja jeg kender ikke reglerne, men hvis de har styr på det, så er det jo super  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.