sulo skriver:
Nå piger så har jeg/vi brug for råd igen, ikke til mig selv denne gang.
I får historien: jeg har en fætter som bor i Kina og er gift med en sød kinesisk pige, de venter sig i slutningen af maj.
Hun har besluttet sig for at hun ikke vil amme, men hun vil ikke bruge nogle af de kinesiske mme, da det er noget skidt (pænt oversat), så de vil gerne have noget af det vi har i danmark.
Den opgave at finde ud af hvilket mærke og evt hvilken mængde, er min moster og jeg så blevet sat på, men min moster er helt på herrens mark på det punkt og det er jeg næsten også, vi bruger selv Nutramigen fra apoteket og det dur jo ikke.
Har kigget lidt på hylderne i supermarkederne, men er ikke blevet klogere, så her kommer så spørgsmålet, hvad bruger i mest af?
Har stillet et par mærker op i kan stemme på, andre forslag er selvfølgelig velkommen, også kommentare til hvad der evt er godt til prisen ovs
Går ud fra at det er en kulturel ting at hun ikke vil amme? En eller anden form for kropsforskrækkelse, eller at det er "finere" at bruge erstatning, ligesom det i nogle lande er meget populært med kejsersnit?
Nå, men jeg ville nok prøve at sende din bror nogle links til amme-sider, som han kan give videre til sin kæreste, og få hende til at læse op på hvorfor det kan være en rigtig god ting for både barn og mor.
Det virker meget besværligt at skulle sende MME med posten, hvad hvis baby ikke kan tåle den første type, hvis der opstår forstoppelse o.s.v.? Og ikke om jeg ville udsætte min baby for det skidt de har i butikkerne.
Nå, men hvis hun bare ikke VIL amme - så ville jeg starte med noget af det mest mavevenlige. Babys immunforsvar bliver bl.a. opbygget via en sund mave-tarm-flora, og der findes skånsomme typer MME som f.eks Nutramigen, som er skabt specielt for at forhindre allergiske reaktioner, men som har den fordel at det også er nemt fordøjeligt og mildt mod maven. Det er dyrere end almindelig MME, men jeg ville betale den ekstra pris hvis det var mig.