2 års undersøgelse....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Caroline er ca. 89 lang og 13,5-14 kg tung. Har endnu ikke været til 2-års tjek, og kan godt mærke usikkerheden omkring hendes størrelse komme krybende - det er ellers lang tid siden jeg har tænkt over det. Men ifølge enletterebarndom.dk er hun ikke overvægtig, så det giver lidt ro.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

Susan1978

Emil målte 89 cm og vejede 13 kg.. så ganske fint.  

Anmeld

6. august 2009

Sweet1978

Danielle 88 cm og 12 kg. Fin aktiv intelligent pige, hun fik meget ros.

Jeg var glad for vi tog afsted for hun har længe været ked af at blive skiftet og jeg tænkte når creme, pudder mm. ikke virkede kunne det ikke skade at spørge længe hun  havde kun lige fået bleen af (og så rød var hun ikke, sart rosa og kun lige omkring skamlæberne) men hun var ikke i tvivl det var svamp. Irritation fra parfume, eller andre tilsætningstoffer, i bleer eller klude. Så vi viste frem hvad vi bruger hjemme, bortset fra vådeservietterne som vi kun bruger sjældent i nødstilfælde, kunne hun ikke placere årsagen. Men nu har jeg vendt det med dagplejen og hun fremviste samme klude som os, så det må være vådeservietterne selvom jeg ikke kan begribe at de få gange kan give et konstant problem. Men nå nå, ydermere skulle hun så vide hvad vi havde forsøgt og det var jo bare alm. zinksalve, det har jeg så nu forbud mod at bruge på Danielle, det vil på hendes hudtype kun forværre sagen. Og lægen viste bestemt hvad hun snakkede om for nu har vi brugt tjæresalve i ca. en uge og hun nyder igen at komme på pulsebordet og minder mig selv om at vi skal smøre, hvilket før med zinksalven kun fik hende til at græde højere end når jeg vaskede hende. Så problem løst, totalt no no til vådeservietter og zinksalve.

Anmeld

7. august 2009

Muffinmus

hmmm.
Jamen William er en lille lort der har fået sine mors gener desværre
.
Vejde godt 12 kg men målte kun 83 cm, så under gennemsnittet og vi skal se om han senere skal igennem hormonkur for ikke at blive for lav...hader mine gener nogle gange.
Målte ham liggende selv, det mål kan man så kun bruge på babyer fnadt jeg ud af...alle andre skal stå op af væggen og måles sådan...det tager nemlig lige 5 cm af længden...snydt

Anmeld

7. august 2009

Helle30

MariaE skriver:

hmmm.
Jamen William er en lille lort der har fået sine mors gener desværre
.
Vejde godt 12 kg men målte kun 83 cm, så under gennemsnittet og vi skal se om han senere skal igennem hormonkur for ikke at blive for lav...hader mine gener nogle gange.
Målte ham liggende selv, det mål kan man så kun bruge på babyer fnadt jeg ud af...alle andre skal stå op af væggen og måles sådan...det tager nemlig lige 5 cm af længden...snydt

Jeg er ikke ude på ballade Maria - jeg er bare lidt indigneret/infiltreret - whatever. - Men.. Hvornår er man for lav? Jeg var ualmindeligt ked af min højde (156cm) da je gik i gym. Kunne jo ikke se over de store lømler, når morgensangen blev kastet op på lærredet.
Min mor fik nok af mit klageri og gik til en kollega for at forhøre sig om hormonbehandling. Jeg fik lavet en røngten af min hånd, og mine knogleender var lukkede = jeg kunne ikke vokse i højden vha. væksthormon. Jeg ville bare være blevet fed. Dengang var jeg 16.
I dag er jeg egentlig ikke så ked af min højde. Jeg har fundet en mand, som heller ikke er så høj (+5 cm) . Ham er jeg rigrtig glad for, men han havde sgu nok ikke datet mig anden gang, hvis jeg havde fået væksthormon og var blevet en russisk håndboldspiller.
William er 83 cm. nu, så hvis man følger reglen, så bliver han til slut 166 cm. og det er da ok?

- Helle

Anmeld

7. august 2009

Anja

Elias var 90 cm og vejede knap 13 kg ved 2 årsundersøgelsen for godt 1 mdr siden.

Jeg er selv kun 160cm, så han har højden fra sin far som er 197 cm høj

Anmeld

7. august 2009

Muffinmus

Helle30 skriver:

Jeg er ikke ude på ballade Maria - jeg er bare lidt indigneret/infiltreret - whatever. - Men.. Hvornår er man for lav? Jeg var ualmindeligt ked af min højde (156cm) da je gik i gym. Kunne jo ikke se over de store lømler, når morgensangen blev kastet op på lærredet.
Min mor fik nok af mit klageri og gik til en kollega for at forhøre sig om hormonbehandling. Jeg fik lavet en røngten af min hånd, og mine knogleender var lukkede = jeg kunne ikke vokse i højden vha. væksthormon. Jeg ville bare være blevet fed. Dengang var jeg 16.
I dag er jeg egentlig ikke så ked af min højde. Jeg har fundet en mand, som heller ikke er så høj (+5 cm) . Ham er jeg rigrtig glad for, men han havde sgu nok ikke datet mig anden gang, hvis jeg havde fået væksthormon og var blevet en russisk håndboldspiller.
William er 83 cm. nu, så hvis man følger reglen, så bliver han til slut 166 cm. og det er da ok?

- Helle

Hmm, det er vel som man ser det..
DEt er alt for lavt til en fyr synes jeg...ALT for lavt.
Jeg har samme højde som dig og jeg HADER det i hele verden.Jeg har så mange jobs jeg gerne ville have haft men ikke kunne få....desværre. og det gør sgu ondt.
Var igennem samme undersøgelse som dig da jeg var 12- selv der var det for sent.Mine knogler var ogdså vokset sammen, eneste tilbud var at brække mine ben og det sagde jeg nej tak til.
Så jeg vil da se hvad der er for og imod og er der kun få bivirkninger vil jeg hellre give mit barn den chanve at få en ok højde, end at være gnom resten af livet...det er jo meget værre for mænd at være lave så kan kun forestille mig hvordan han ville være ked af det.

Anmeld

7. august 2009

Millebasse

Bastian er 85 cm høj og vejer kun 10 kg., derfor har vi også idag været til børnelæge med ham, da han ligger for langt nede på vægtkurven..

Anmeld

7. august 2009

Helle30

MariaE skriver:

Hmm, det er vel som man ser det..
DEt er alt for lavt til en fyr synes jeg...ALT for lavt.
Jeg har samme højde som dig og jeg HADER det i hele verden.Jeg har så mange jobs jeg gerne ville have haft men ikke kunne få....desværre. og det gør sgu ondt.
Var igennem samme undersøgelse som dig da jeg var 12- selv der var det for sent.Mine knogler var ogdså vokset sammen, eneste tilbud var at brække mine ben og det sagde jeg nej tak til.
Så jeg vil da se hvad der er for og imod og er der kun få bivirkninger vil jeg hellre give mit barn den chanve at få en ok højde, end at være gnom resten af livet...det er jo meget værre for mænd at være lave så kan kun forestille mig hvordan han ville være ked af det.

Jeg forstår det så udmærket Maria. Jeg ville rigtig gerne være politibetjent ( det er jeg så- idag rigtig glad for, jeg ikke blev) Men  det var min højde bare ikke til.
Vores seneste lille prinsesse vokser ikke så hurtigt, og hendes arme og ben er kortere, end de burde være. Vores læge har tilbudt at få foretaget en slut-højde-screening (udfra knoglevæv) men det har vi afslået. Hun er kun 6 mdr. nu, og resten fungerer som det skal. Jeg vil ikke begynde at behandle noget, der måske retter sig. Der er ikke tale om downs.

- Helle - på vej til at lægge Sofie i seng og forsøge at give Louise den sidste flaske - som høstenke på 4. døgn

Anmeld

19. august 2009

Lise

Så kom vi endelig afsted med  Simon. Han er 87 cm og vejer 12,7 kg. Han har knækket vægtkurven opad, så det er dejligt! V går jo ikke og skraber hovederne mod loftet herhjemme

Men der var flade kurver på begge ørerne, så nu skal vi ha' ringet til ørelægen igen. Orker ikke en vinter mere med flyndende ører... øv!

Ellers var han fin!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.