Abemor skriver:
Er det kun mig, der er ved at være godt og grundigt træt af mediernes (- og faktisk også samfundet som helhed) udlægning af os som forældre? Jeg synes vi skal stå model til meget kritik efterhånden. Vi er curlingforældre, vi kan ikke sætte grænser, de er for forkælede, de er konstant i daginstitution, vi prioriterer job og fint hus over tid med børn, vi får dem for sent, de spiser for usundt, osv, osv, osv 
Ganske vist vi falder i "nogle fælder", som resultat af det samfund vi har opbygget og lever i, men mon ikke alle generationer har haft deres udfordringer?
De forældre jeg kender kæmper en kamp med fuldtidsarbejde, børn, hus, bil, osv, men de klarer det da super godt. De har skønne, glade børn, der trives og er social kompetente. Ja vi har mere travlt end familier med større børn eller familier helt uden, men det er jo en periode i end liv - og når så vi er hjemme, ja så står den på kvalitetstid, hygge, samværd, kys og kram.
Jeg vil gerne sende et kæmpe skulderklap til alle nutidens forældre - det fortjener vi 
Jeg hader generaliseringer. Nutidens forældre er vidt forskellige - nogle er superforældre, andre omsorgssvigter deres børn, og så er der alle os, der på hver vores måde gør omtrent vores bedste og slipper nogenlunde hæderligt fra det. Nutidens børn er lige så forskellige, og det, der gør mig til en ok mor for et af mine børn, ville gøre mig til en rædselsfuld og utilstrækkelig mor for andre.
For mange år siden fik man bare børn - og undtaget dem, der tævede ungerne eller ikke gav dem mad, så gik man ikke op i fra mediernes eller omverdenens side, hvordan folk forvaltede deres forældrerolle. Vi har gjort det til et projekt at få børn, vi har meget snævre opfattelser af, hvad der er rigtigt og forkert, og vi har tusind bøger, eksperter og metoder til at fortælle os, hvordan "man gør det rigtigt".
Jeg har mødt et utal af velfungerende, sårbare, velstimulerede, svigtede, forkælede og oversete børn og unge i mine 17 år som lærer, og jeg har mødt fantastiske og elendige forældre. Jeg har absolut intet grundlag for at erklære, at forældre i dag er enten superdygtige eller superdårlige - de findes i alle varianter, og det er noget pjat at stemple dem som værende på den ene eller den anden måde. Så nej, jeg vil ikke give et fælles skulderklap til alle nutidens forældre - lige så lidt, som jeg vil kritisere dem/os i fælles flok.
Dog synes jeg, det er tankevækkende, at en del forældre er så hurtigt oppe på barrikaderne, når man stiller spørgsmålstegn ved, om vi som samfund har indrettet os optimalt i forhold til børn og børnefamilier. Jeg delte forleden et indlæg, der problematiserede dette, og som på ingen måde var et angreb på forældre - tværtimod! - og nærmest pr. refleks stillede flere sig i forsvarsposition og nægtede overhovedet at forholde sig til, om vi som samfund kan gøre noget bedre. Jeg synes virkelig, det er trist, hvis vi når dertil, at vi mener, alt er ideelt og uforanderligt, og at det er nytteløst at tænke i andre baner - og at flere slet og ret fejltolker alt som kritik. Vi skal da for pokker blive ved at tænke "Hvad nu hvis...", hvis vi ikke skal stagnere i vanetænkning.