Maria-s skriver:
Ja jeg bliver altså lige nødt til, måske det er mine graviditetshormoner, at oprette denne tråd. For; er det virkelig ved at være en generel holdning at især hash bare er ok, så længe man ikke ryger det i nærheden af sine børn?
Uddybende undren:
Cigaretter:
Herhjemme har vi gang i debat omkring rygning (af cigaretter). Jeg bliver irriteret på min mand, når han npgen gange (pga af vejret) står og ryger i døråbningen i vores bryggers, fordi ALLE jakker mv. kommer til at lugte af røg (synes jeg, ikke ham). Jeg tænker rigtig meget på de skadelige partikler som cigaretrøg udskiller og jeg tænker rigtig meget over om det kan sætte sig især i vores søns tøj. Jeg synes han skal gå HELT ud og lukke døren, hvis han skal ryge. Og jeg krymper mig stadig, når han så kommer ind og lugter af røg og giver vores søn en krammer umiddelbart efter.
Det er nok også fordi det lige så meget prikker til min EGEN dårlige samvittighed. Jeg har selv røget (ikke under graviditet) men jeg begyndte igen on & off
efter jeg havde født vores søn. Jeg har aldrig røget inde, altid kun ude og som regel kun når han lige var puttet til lur eller når han var puttet til natten. MEN den dag i dag får jeg stadig røde øre, fordi jeg har læst en del omkring passiv rygning/ 3. hånds rygning. At jeg alligevel har haft skadelige partikler i mit tøj, på min hud, i mit hår, i min ånde, lang tid efter jeg har haft røget sådan en skide cigaret.
Selvfølgelig skal jeg også tage en slapper og give plads til min mand. Der er jo sket meget, bare siden vi selv var børn. Jeg er da vokset op med forældre der røg inde. Ved morgenbordet, når der var kort-aftner, i bilen mv. med os børn omkring dem. Ja nogen gange, når der var fx kort-aftner, så skulle man jo nærmest skære sig gennem røgen.
Men jeg ved bare at når vores lillesøster kommer til verdenen, her om ikke sååå længe, ja så vil jeg virkelig have det svært med at han ryger og så er i kontakt med hende umiddelbart efter. For hun er så ny, med så nyt et imunforsvar..... Jeg har det rigtig svært med bakterier og lignende når de er så bitte små, så spritter og skolder i én uendelighed. Efter et par måneder slapper jeg mere af, så tænker jeg de er blevet lidt mere "hærdet" 
Men er det mig der bare er sippet? Der skal jo også være plads til min mand. Og jeg er jo overhovedet heller ikke SELV nogen helgen, for jeg bruger jo PARFUME. Er det lige så skadeligt som partikler fra cigaretrøg?? Eller mere??
Jeg har virkelig brug for at få andres øjne på sagen også 
Nå så det der med HASH. Ikke noget vi bruger herhjemme. MEN jeg synes der efterhånden er en del debatter herinde, der netop omhandler hash. Og i henhold til ovenstående omkring partikler der sidder tilbage i tøj mv. så undre det mig bare, at så mange tilsyneladende syndes det er "no big deal" at der er mange (???) der godt kan finde på at ryge hash sådan i mere almindelighed og ikke kun en gang eller to om året til specielle lejligheder.
Jeg tænker bare: Hvis man overføre cigaret-røgs-partikler til sit barn/ sine børn, når man er ryger. Hvad overfører man så ikke når man ryger hash??
http://www.cancer.dk/rensluften/viden+om+passiv+rygning/gammel+roeg+tredjehaandsrygning/
OG: Jeg har ikke oprettet denne debat for at trampe på nogen. Jeg er som sagt selv x-ryger og tænker STADIG en gang imellem på at jeg nu godt kunne nyde sådan en sommeraften på terrassen med vin og smøger til langt ud på natten....
Men HÅBER jeg kan holde mig i skindet og ALDRIG ryger én eneste cigaret i mit liv igen 
Jeg tror ikke folks synes det er normalt, men mere at det er folks eget valg. det er ikke noget jeg vil blande mig i. Jeg ryger ikke hash og det gør min kæreste heller ikke. Jeg ryger ikke cigaretter. Det gør min kæreste - udenfor af samme årsager som du nævner.