Dele værelse eller eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

LBK

Papillon skriver:

Jeg kom til at tænke på emnet, og tænkte det måske kunne være sjovt at tage op herinde

Hvad er jeres holdning i forhold til børneværelse - er det en absolut nødvendighed, at børnene har hver deres værelse fra start af? Eller er det fint at dele værelse, og i så fald hvor længe?

I må meget gerne uddybe, hvorfor I mener, som I gør

selvom vi havde muligheden for at give dem hver deres værelse besluttede vi at de skulle dele værelse sammen. Det er i nogle få perioder drillet lidt mht den lilles søvn (når hun fx har ændret lidt i sine søvnvaner), men ellers er det GULD værd. De nyder hinandens nærvær om aftenen og giver den store tryghed.

De er nu henholdsvis 1 og 3 år. To piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

A&F

Min datter og kommende søn får eget værelse. Min datter har været vant til eget værelse , og hun sover fint om natten, så det vil jeg ikke ændre på. Men nu er det også fordi at vi har muligheden for at give dem eget værelse, hvis der var pladsmangel , skulle de dele 

Anmeld

7. marts 2014

Lykke:)

Papillon skriver:

Jeg kom til at tænke på emnet, og tænkte det måske kunne være sjovt at tage op herinde

Hvad er jeres holdning i forhold til børneværelse - er det en absolut nødvendighed, at børnene har hver deres værelse fra start af? Eller er det fint at dele værelse, og i så fald hvor længe?

Vi deler værelse med vores søn lige nu.. (Han er 3 måneder) men vi er ret enige i, at når nr. 2 kommer (hvis nr. 2 kommer) så skal vi flytte til noget hvor der er plads til to børn, altså med 2 børneværelser

Anmeld

9. marts 2014

Clisolka

modesty skriver:

Nej, det ville da være helt skævt at vente med at få barn fordi barnet skal dele værelse med en søskende???

Og jeg er faktisk slet ikke enig i at det er bedst at de får separate værelser. Fra de begynder at bede om det selv, ja, men det kan jo snildt være at de første gør det når de er en 7-8 eller mere år.

Det er en underlig tendens i vores samfund at man skal have mere og mere plads i sine hjem. Man kan sagtens klare sig med mindre plads.

Enig, man kan sagtens klare sig på mindre plads  Som jeg skrev lidt længere oppe, så bor vi "kun" i en 2 vær... Folk kigger underligt på mig, når jeg siger det "skal i så ikke i noget større...?" Joooh, når pengene er til det  Hvad pokker gjorde folk i gamle dage 

Anmeld

10. marts 2014

Starfish

Papillon skriver:

Mine børn deler værelse og det er de så glade for. De sover meget, meget bedre sammen end de gjorde hver for sig.

Anmeld

10. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Papillon skriver:

Min bror og jeg delede værelse da vi var helt små, og vi elskede det. 
Der er lidt under to år mellem os (han er fra september '91 og jeg er fra juni '93) så vi var jo ikke langt fra hinanden aldersmæssigt - hvilket også gjorde at vi elskede at lege sammen og sådan. 
Da vi så fik vores egne værelser valgte vi tit at overnatte på hinandens værelser. 

Så personligt synes jeg at det er fint med små børn, hvor aldersforskellen er lille. Men ville ikke bryde mig om det ved større børn. 

Anmeld

10. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vores dreng er 6 1/2 år og vores pige er 5 år, og de har altid delt værelse. Det har aldrig været noget problem og har fungeret super fint. Vi har ikke mulighed for, at de skal have hvert deres værelse med mindre, at vi flytter i stuen.

Men så længe, at det fungere, så fortsætter de med, at dele værelse

Anmeld

10. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Babymor1013 skriver:

Enig, man kan sagtens klare sig på mindre plads  Som jeg skrev lidt længere oppe, så bor vi "kun" i en 2 vær... Folk kigger underligt på mig, når jeg siger det "skal i så ikke i noget større...?" Joooh, når pengene er til det  Hvad pokker gjorde folk i gamle dage 

Haha, det spørger folk også os om når vi snakker børn  Var gravid i november og alle der fik det af vide spurgte som det første om vi så skulle flytte??  Næææ, ikk før pengene til et hus er der

Anmeld

10. marts 2014

Ciss

Hvis man ser helt væk fra andre faktorer som plads og økonomi og temperament osv, så synes jeg, at det er helt fint at børn deler værelse frem til 1. eller 2. år i skolen.

Før den tid representerer det at sove i samme rum som andre en masse tryghed, og hvis der ikke er stor aldersforskel leger de jo alligevel med mange af de samme ting og en streng opdeling i mit og dit er ikke nødvendigvis så aktuel.

Efter det første eller andet år på skolen vokser behovet for at kunne sidde alene med ting, både lektier og andet, og da synes jeg, at det er dejligt, at barnet har et eget sted at trække sig tilbage til.

Men temperament har rigtig meget at sige for, hvad som er rigtigt i den enkelte familie. Børnenes indbyrdes forhold spiller ind, døgnrytme, aldersforskel, interesser osv.

Anmeld

10. marts 2014

Ciss

Papillon skriver:

Så hvis der er mulighed for hvert sit værelse, er det at foretrække. Hvis der ikke er mulighed for hvert sit værelse, går det nok, at de deler.

Men skal man vente med at få flere børn, til man faktisk har værelserne til dem? 

Jeg tror slet ikke, det er at foretrække.

Der er masser af tryghed og fællesskab i at sove sammen med søsken. Det betyder enormt for de små.

- Og jeg synes, det bliver helt hen i vejret, hvis den eneste grund til, at man venter med at få den næste er, at man ikke har et eget børneværelse stående klart fra starten af. Det har intet med barnets behov at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.