Dele værelse eller eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.963 visninger
34 svar
59 synes godt om
7. marts 2014

Papillon

Jeg kom til at tænke på emnet, og tænkte det måske kunne være sjovt at tage op herinde

Hvad er jeres holdning i forhold til børneværelse - er det en absolut nødvendighed, at børnene har hver deres værelse fra start af? Eller er det fint at dele værelse, og i så fald hvor længe?

I må meget gerne uddybe, hvorfor I mener, som I gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

Papillon

Den forsvandt hurtigt igen, og ingen var tilsyneladende interesseret i at svare. Så jeg giver den lige en chance igen.

Troede faktisk ikke, at det var et helt dødt emne, men at nogle nok ville have ret faste holdninger omkring det

Anmeld

7. marts 2014

TNBC

Papillon skriver:

Den forsvandt hurtigt igen, og ingen var tilsyneladende interesseret i at svare. Så jeg giver den lige en chance igen.

Troede faktisk ikke, at det var et helt dødt emne, men at nogle nok ville have ret faste holdninger omkring det

Jeg ville kun lade mine børn dele værelse på grundaf pladsen. Altså hvis der ikke er plads til at de kan have hver sit.

Jeg har aldrig delt værelse, og jeg kan godt li at have mit eget. Nu er der også 8 og 6år mellem de søskende der er tættest på mig. 

Så jeg ville kun gøre det hvis der ikke var værelser nok.

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma

Jeg kom til at tænke på emnet, og tænkte det måske kunne være sjovt at tage op herinde

Hvad er jeres holdning i forhold til børneværelse - er det en absolut nødvendighed, at børnene har hver deres værelse fra start af? Eller er det fint at dele værelse, og i så fald hvor længe?

Når nr 2 på et tidspunkt kommer, skal de have hver deres værelse fra start. 

Det første stykke tid skal den lille ny dog sove hos mor og far, men efter noget tid rykkes på eget værelse. 

Nicoline sover igennem og skal ikke risikere at blive vækket flere gange om natten af den lille ny. Med mindre den lille sover igennem, har jeg intet imod at de deler værelse, hvis der altså ikke er mulighed for at give dem hver deres værelse. Som udgangspunkt så jeg dem dog have hver deres

Anmeld

7. marts 2014

siw84

Vi har også hele tiden sagt at når nr 2 kom så skulle de have hver deres værelse.
Vi vil helst undgå at den stores søvn bliver forstyrret og samtidig ville den lille højst være et par mdr. Hos os.

Men nu står vi så og skal have tvillinger så de kommer selvfølgelig til at dele værelse de første par år. Men ellers går jeg klart ind for hvert sit værelse hvis man selvfølgelig har pladsen

Anmeld

7. marts 2014

modesty

Papillon skriver:

De kan da sagtens dele værelse. Min fætter har 3 drenge, de har delt værelse indtil den ældste var 8. En veninde har to piger, de har delt værelse til den ældste var 10.

Anmeld

7. marts 2014

Papillon

Så hvis der er mulighed for hvert sit værelse, er det at foretrække. Hvis der ikke er mulighed for hvert sit værelse, går det nok, at de deler.

Men skal man vente med at få flere børn, til man faktisk har værelserne til dem? 

Anmeld

7. marts 2014

Kløver

Vores kommer til at dele værelse og måske kan de få et værelse hver når de bliver teenagere, indtil da får de lov at dele som det bedst kan lade sig gøre

Anmeld

7. marts 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mine børn har altid delt værelse pga pladsmangel, men da vi flyttede i et større hus med tre soveværelser sidste år, troede jeg, de skulle have hver deres værelse.
De var dog ikke med på den plan og ville sove sammen, så nu har de en køjeseng i det ene værelse og legeværelse i det andet.

Om nogle år får de hver deres værelse, da det er en pige og dreng, og de ikke kan dele evigt. Men lige nu nyder de at sove sammen

Anmeld

7. marts 2014

lineog4

Afhænger vel af børnene,  pladse n og sikkert også andre faktorer. 

Vi har en gammel herskabslejlighed og de er super dårligt indrettede - massere af skøn plads men værelser der snor sig ind i hinanden. Min store datter plejer at have sit eget værelse men vi har lige nu laaaaaangt besøg af kusinen fra Italien.  Drengene deler værelse og hvordan fremtiden bliver må vi se.... egentlig tror jeg ikke eget værelse er så stort et behov før præteen alderen og selv som.præteen synes min datter det kunne være yndigt hvis de alle 3 sov sammen - ender de så med en gang imellem i vores seng ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.