Dele værelse eller eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

lineog4

Afhænger vel af børnene,  pladse n og sikkert også andre faktorer. 

Vi har en gammel herskabslejlighed og de er super dårligt indrettede - massere af skøn plads men værelser der snor sig ind i hinanden. Min store datter plejer at have sit eget værelse men vi har lige nu laaaaaangt besøg af kusinen fra Italien.  Drengene deler værelse og hvordan fremtiden bliver må vi se.... egentlig tror jeg ikke eget værelse er så stort et behov før præteen alderen og selv som.præteen synes min datter det kunne være yndigt hvis de alle 3 sov sammen - ender de så med en gang imellem i vores seng ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

Chili

Papillon skriver:

Jeg kom til at tænke på emnet, og tænkte det måske kunne være sjovt at tage op herinde

Hvad er jeres holdning i forhold til børneværelse - er det en absolut nødvendighed, at børnene har hver deres værelse fra start af? Eller er det fint at dele værelse, og i så fald hvor længe?

I må meget gerne uddybe, hvorfor I mener, som I gør

Når vi får nr. 2 kommer de til at dele værelse. Når baby er mellem 6-12 måneder, alt efter hvordan den sover.
Vi har egentlig pladsen, men jeg synes det hyggeligt
Jeg er tvilling og delte værelse med min søster til jeg var 8 og vi delte igen værelse fra vi var 10-13, eget valg
Jeg synes det virker som om det giver et bedre bånd, og det jo hyggeligt for børnene med alt det fælles legetøj osv

Anmeld

7. marts 2014

SandraXOXO

Her har de alle tre hver deres. Vi har forsøgt os med deleværelser, men det funker slet ikke, de vækker hinanden og gejler hinanden op til ballade og leg i stedet for at sove. Men nu har vi jo så også pladsen, så vi gad ikke ta kampen op. Hvis vi ikke havde, så måtte de jo bare leve med at dele. Da jeg var barn delte jeg værelse med min søster, Det fungerede fint for vi kendte ikke til andet, og da vi endelig fik hver sit var vi alligevel altid på det ene eller det andet værelse sammen :-)

Anmeld

7. marts 2014

helle85

Papillon skriver:

Jeg kom til at tænke på emnet, og tænkte det måske kunne være sjovt at tage op herinde

Hvad er jeres holdning i forhold til børneværelse - er det en absolut nødvendighed, at børnene har hver deres værelse fra start af? Eller er det fint at dele værelse, og i så fald hvor længe?

det kommer an på hvad alder børnene har.

da vi havde plads til at de kunne få hver deres værelse, fik de det til at starte med, men vi lavede det hurtigt om så de sov sammen og havde et lege værelse, og det var de meget glade for, de sidste 1,5 år har vi kun haft, så de måtte dele værelse og nu hvor de er 6 og 7 år så vil freja godt have sit eget værelse (fordi lucas roder rigtig meget) så vi har valgt at flytte så de kan få hver deres(også pga andre fordele)

Anmeld

7. marts 2014

mortilnoahogmelina

Mine børn kan ikke dele værelse . De vækker simpelthen hinanden hele natten igennem .
Min datter kan kun sive for sig selv i In egen seng .
Hun har aldrig været god til at falde i søvn hos nogen ikke engang mig .

Min søn er mega trygheds narkoman og ham skal man helst sove samme med .

Så i mit tilfælde har jeg prioritet en bolig med værelser til os alle . Så vi alle har hvert vores værelse . Og det fungere bedst .

Anmeld

7. marts 2014

MomInTheMaking

Papillon skriver:

Når vi engang får nr. 2 vil de ikke kunne få hver deres værelse til at starte med, da vi bor i en 3 værelses rækkehus, men hvis alt går efter planen vil vi kunne købe hus inden nr. to bliver 2 år og sikkert også meget tidligere og så længe den bette er så lille sover den bare inde ved os. Synes ikke de nødvendigvis har brug for eget værelse når de er så små, men når de begynder at have legekammerater med hjem, tænker slut børnehave/start skole barn, så synes jeg det er fint hvis de har hver deres rum. Jeg ser det dog ikke som en nødvendighed, men en lille luksus som de fleste er i stand til at give deres børn her i den vestlige verden.

Anmeld

7. marts 2014

Clisolka

Papillon skriver:

Så hvis der er mulighed for hvert sit værelse, er det at foretrække. Hvis der ikke er mulighed for hvert sit værelse, går det nok, at de deler.

Men skal man vente med at få flere børn, til man faktisk har værelserne til dem? 

Man skal da absolut ikke vente med at få flere børn, indtil de har hvert deres værelse! Så er jeg langt bagud, eller foran eller noget

Bella er lige rykket i vores soveværelse - og vi har indtaget stuen Vi bor i en 2 vær... Det er en stor 2. vær, men vi kan da godt være her. Dog savner jeg lidt mere plads engang imellem Men indtil videre bliver vi i denne lejlighed, vi skal lige have sparet op til indskud til en ny

Vi har rykket den lilles tremmeseng i stuen sammen med os - og det går faktisk perfekt! Når ikke han får natflaske mere, så bliver han rykket på Bellas værelse

Anmeld

7. marts 2014

Krussedulle

Papillon skriver:

Vi har et stort værelse på 20 kvm som to af vores drenge deler

Planen er at de små skal have en køjeseng derinde.

Men ikke før den mindste ikke længere har behov for middagslur.

Det er mine drenge på 6 og 3 som deler lige pt.

Hvor længe de skal dele, det ved jeg ikke, indtil de ytre noget andet

Anmeld

7. marts 2014

modesty

Så hvis der er mulighed for hvert sit værelse, er det at foretrække. Hvis der ikke er mulighed for hvert sit værelse, går det nok, at de deler.

Men skal man vente med at få flere børn, til man faktisk har værelserne til dem? 

Nej, det ville da være helt skævt at vente med at få barn fordi barnet skal dele værelse med en søskende???

Og jeg er faktisk slet ikke enig i at det er bedst at de får separate værelser. Fra de begynder at bede om det selv, ja, men det kan jo snildt være at de første gør det når de er en 7-8 eller mere år.

Det er en underlig tendens i vores samfund at man skal have mere og mere plads i sine hjem. Man kan sagtens klare sig med mindre plads.

Anmeld

7. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Papillon skriver:

Jeg tænker at de kan dele til de når pubertetsalderen, hvor jeg tror privatliv bliver lidt vigtig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.