Har I styr på de 2-årige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2009

Lise

Juniors mor skriver:

- og jeg indrømmer lige, at vi noglegange (ok....måske tit...) smutter ind og får en gratis bolle selvom vi ikke handler der ....

Harh harh, hvor godt...  Totalt snigeren... du er ikke bange for at de råwer efter dig, når du vender om og går mod udgangen igen?

Fatter i øvrigt ikke hvorfor Bilka er nærrig med bollerne. De ku da os' godt gi' én...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2009

Juniors mor

Lise skriver:

Harh harh, hvor godt...  Totalt snigeren... du er ikke bange for at de råwer efter dig, når du vender om og går mod udgangen igen?

Fatter i øvrigt ikke hvorfor Bilka er nærrig med bollerne. De ku da os' godt gi' én...

Nej nej det er jeg ikke bange for, for jeg har selvfølgelig altid en Føtex pose under barnevognen så det ligner jeg lige har handlet.......x1000

Helle - udspekuleret sniger...

Anmeld

5. august 2009

Muffinmus

vil sige at 90 % a tiden går de godt og han hører efter...de sidste 10 mder opfører han sig som en tosset unge, men som regel fordi han er træt eller andet

Anmeld

5. august 2009

Helle30

Joan ( Smallie ) skriver:

Hmm den er svær for de er jo ved at finde ud af de har en mening og ALT.
Men første gang Niels smed sig ned på jorden og ikke ville gå den vej vi andre gik ja der gik jeg sku fra ham. Manden var med og gik og holdt øje med ham, men jeg gik. Og hold da op han kunne komme op så og efter mig.

Den må jeg lige hoppe på, for det er nærmest dén metode, jeg/vi bruger.

- Jeg bruger altså også den dér med at gå, bortset fra at jeg lige "annoncerer" det først. Hvis vi er på et sikkert sted, og jeg gerne vil have Sofie med mig og HAR bedt hende komme én gang - så siger jeg: Jamen så går mor - hejhej Sofie! Så ender hun altid med at tulle efter, for der er ikke noget værre end at blive forladt.
Jeg tror, at hvis jeg bliver ved med at stå og parlamentere "kooom nuu" "vi skal hjem og have iiis" "kom, så går vi" - ja, så har jeg sgu tabt kampen.

Hvis vi er ude og handle, sidder Sofie som regel i indkøbsvognen. En enkelt gang (hvor jeg ikke skulle købe så meget) var jeg frisk og prøvede at lade hende køre en børnevogn. Al begyndelse er svær, og det havde de andre kunder ualmindeligt stor forståelse for. Kun en enkelt større dreng reagerede, som jeg havde håbet, da hun kom til at køre ind i ham: AV! råbte han og kiggede direkte på hende: pas dog lige lidt på! Han kiggede lidt undskyldende på mig - for han synes måske selv, han havde overreageret (men var jo blevet forskrækket). Jeg gav ham et anerkendene smil og tommelfingeren, og Sofie holdt sig ved mig og passede på under resten af turen.

Mht. trafik, så er hun generelt meget forsigtig og stiller sig ved mig, hvis der kommer biler, eller hvis far kører med traktor el. truck herhjemme. Men kampen kan jo godt udspille sig på en p-plads kl. 17 - efter en meget lang dag. I så fald må hun bare op under armen og så kan hun hyle og sparke. Der
er noget med sikkerhed og noget med, at nu skal vi altså videre.
Dén med bollen anede jeg ikke noget om. Jeg har altid en pose riskiks i bilen., som jeg kan bruge, hvis der er optræk til ballade.

- Helle

Anmeld

5. august 2009

BellaT

Meget mærkeligt, men når jeg går med Phillip og mine to andre dagplejebørn, så går han pænt holdende fast i vognen. Går pænt og snakker (for det meste da).
Men er vi i Legoland eller Zoo eller andre steder hvor han er eneste barn afsted, så styrter han rundt. Han er fuldstændig ligeglad med hvor vi er, for han ved at vi kommer halsende efter ham hver gang han stikker af.  
Så nej, som mor har jeg ikke styr på min 2-årige...

Anmeld

6. august 2009

Anja

Her er det lidt op og ned. Nogle dage er han en total engel og høre efter 100 % af tiden andre dage så styrter han rundt og hører overhovedet ikke efter.

En enkelt gang har jeg oplevet ham helt umulig at have med ud at handle. Han var glad, smilende og syngende, MEN han løb rundt i Netto og ville bare ikke følge med. Desværre har jeg jo ofte 2 eller 3 børn med og Esther sidder jo vognen, så der kan han ikke lige komme op. Nogle gange sætter jeg ham dog op i selv vognen inden vi har handlet .....

Jonas er jo en total engel at have med altid, så jeg regner med at Elias også bliver sådan   - engang

Anmeld

6. august 2009

Nadi

Joan ( Smallie ) skriver:

Ha ha det med bolle det har Niels med bilka. Lige så snart han ser bilka skiltet så råber han bolle

Det samme gør Oliver!!
Var faktisk ved at være helt pinlig over det  Så er glad for at høre han ikke er den eneste

Anmeld

6. august 2009

Nadi

Jeg synes faktisk Oliver er ret god at have med, han får da sine hysteriske anfald, men han kan både sidde i sin klapvogn (det er specielt bedst hvis han selv klatre op), hvis han vil ned og gå får han lov til det, hvis ikke det er et farligt sted. Når han så er nede og gå holder han i hånd eller ved klapvognen.
Her igår var vi inde i en lille by hvor du kan se fra den ene ende af gågaden ned til den anden, og vi sad på en café og Oliver fik lov til at løbe rundt selv. Han syntes det var utrolig spændende, men man kunne straks mærke på ham hvornår han syntes han var kommet for langt væk, så vendte han om og kom hen til os.
Jeg går meget ind for at han skal prøve tingene på egen hånd, men stadig vide hvad han må og ikke må og at det er os der bestemmer.

I mandags var vi inde i samme by, og der var stillet hoppeborge op. Der hopper så en lille dreng på den her borg og han er ca 1-1½ år ældre end Oliver. Hans mor står og tager billeder og gør det en mor nu gør. Pludselig siger hun "jeg går lige over i legetøjsbutikken, vil du blive her eller vil du med?" (legetøjsbutikken lå lige overfor hvor hoppeborgen stod) Drengen vil gerne blive og hun spørg ham så om hvor han skal gå hen hvis han ikke vil hoppe mere. Drengen siger "legetøjsbutikken" og peger. Han hopper lystigt vidre og moren går. Da der er gået lidt tid gider drengen ikke hoppe mere og han smutter over i legetøjsbutikken!
Det kalder jeg altså at kunne styre sit barn!! Jeg var dybt imponeret over at han gjorde som hun sagde og ikke bare stak af på eventyr.

Anmeld

6. august 2009

Lene76

BellaT skriver:

Meget mærkeligt, men når jeg går med Phillip og mine to andre dagplejebørn, så går han pænt holdende fast i vognen. Går pænt og snakker (for det meste da).
Men er vi i Legoland eller Zoo eller andre steder hvor han er eneste barn afsted, så styrter han rundt. Han er fuldstændig ligeglad med hvor vi er, for han ved at vi kommer halsende efter ham hver gang han stikker af.  
Så nej, som mor har jeg ikke styr på min 2-årige...

hehe det gælder osse for Viktor......men rart at de høre efter når vi har de andre unger 

Anmeld

6. august 2009

Kaufie

Rart nok at høre der findes andre lettere ustyrlige unger - og at det også er meget normalt at være udstyret med boller og kiks som afledningsmanøvrer

Dem havde vi bare glemt til turen ii zoo, og kunne ikke få pølsehorn før kl 11.

Jeg vidste ikke man fik gratis boller i Føtex - er det sådan i ALLE Føtex'er??? Den vi kommer i er indrettet, så man kommer til bageren efter kassen....... måske fordi de vil undgå alle jer nassere???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.