Har I styr på de 2-årige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.681 visninger
27 svar
0 synes godt om
5. august 2009

Kaufie

Ja, vi var i zoo i dag - og på hjemvejen slog det mig, at det så ud til at alle andre med børn i 2 års alderen uden problemer kunne kalde dem til sig - og få dem til at følge pænt med. Dagplejerne kan jo sågar få de små til at holde ved klapvognen.

Selv brugte jeg halvdelen af de 3 timer i zoo med at styrte rundt efter William - der absolut synes det sjoveste var at løbe den modsatte vej af hvor vi mente han skulle hen. Det var for så vidt ok den første times tid - han hyggede jo, og så var det ligemeget om han så på myrer og sten end på isbjørne og giraffer.... Men jeg synes bare det er ham, der styrer showet - lidt for meget - og er bange for jeg faktisk ikke engang kan være den, der styrer/stopper ham, hvis han er ved at løbe ind i noget farligt (som fx ud på en vej)

Er det bare os, der er for vattede - og ikke har været ude og træne kontrollen, men mest har været på lukkede områder, hvor han kunne løbe frit  - eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2009

Tynen

Jeg har faktisk tit tænkt det samme!
Specielt fordi jeg tit ser børn på Stellas alder der fint sidder stille i en klapvogn i længere tid af gangen uden brok.
Vi har ikke engang klapvognen med til hende mere, for hun laver ikke andet end at karte op og ned af den.
Derfor bliver den hjemme og Stella får så lov at brænde krudt af via benkraft.
... Og det er altså ikke lige let altid.

Hun er så hamrende stædig og hvis hun ikke vil, så gør hun det ikke!
Synes tit at vi må tage hende under armen og bære hende videre, fordi hun er blevet hys over at vi ikke lige skulle den vej damen synes.

Jeg ved ikke om vi kunne have bekæmpet det der stædighed eller om der bare ikke er noget at gøre.
Jeg synes nemlig, som dig, at en tur ud tit og ofte er 100% på Stellas primisser... Og nogen gange er det altså bare ikke så hyggeligt og afslappende som alle de andre forældre ser ud til at synes

Anmeld

5. august 2009

Sweet1978

Altså nu vil jeg ikke prale eller lyde selvglad, men ja jeg har styr på Danielle, men nu går vi også mange ture og bor lige i centrum, gågaden med tæt trafik så hun er vokset op med det og vant til at gå pænt. Hun havde lige en periode hvor hun ikke ville holde i hånd, men fandt ud af hun ikke brød sig om jeg holdt hende og kunne komme til at klemme. Det skulle være omvendt hende der holdt ved mig, i en finger. Så går det bare der ud af.

Anmeld

5. august 2009

Siber

Tja jeg ved sku ikke..................

ej jeg tror nu nok at vi har styr på Johanna, hun følger pænt med, og er opmærksom på noget der er farligt! Men hun kan da også få hys ture, og nægte at sidde i klapvognen og vil gå en anden vej. Men det går hurtigt over!

Når Alma og Johanna er på tur sammen, kan det godt gå over i fjol, eller kamme over, også er det lidt svært at høre efter, for så rotter de sig sammen!

Men efter hånden ved de godt at nej er nej, og mor og far bestemmer. Ja de er faktisk gode at have med på tur!

Knus Siber

Anmeld

5. august 2009

Lise

TRE timer i Zoo???  Vi var også i Zoo idag...i en halv time  Hurra for årskort - mange korte ture...

Nå, det var ikke det der var emnet.

Tjaaah, har da såhn lidt styr på ham. Det er ikke helt slemt. Vi begyndte for nogle måneder siden at sige klart STOP når han ikke må gå længere. Og det virker faktisk rimelig godt - synes han har respekt for det. Ikke så meget når vi siger "naaaaaj Simon, kom her Simon, ikke længere Simon, kooom nuuuuu", men når der bliver sagt STOP, så stopper han op  Og så har han helt vild respekt for biler. Uha, de er farlige. Når vi tager ham ud af bilen på en parkeringsplads, så skal man bare sige "pas på, der kører biler", og så bliver han lidt bange, på den gode måde, holder hånd, og siger "farli', aaaa påååå!" (Pas på, det er farligt).

Ellers så er han en rod, der er overalt. Han er ikke særlig god til at sidde pænt i klapvognen længere tid end..han gider..   Men hvis han SKAL blive siddende kan han ALTID bestikkes med rosiner, boller, æbler mv.... Faktisk er han blevet så vant til bestikkelsen at han, inden vi når ind i Føtex, sidder og råber på Bolle  Godt de gi'r en gratis...

Anmeld

5. august 2009

Joan ( Smallie )

Hmm den er svær for de er jo ved at finde ud af de har en mening og ALT.
Men første gang Niels smed sig ned på jorden og ikke ville gå den vej vi andre gik ja der gik jeg sku fra ham. Manden var med og gik og holdt øje med ham, men jeg gik. Og hold da op han kunne komme op så og efter mig.
Vi har lige været nede i byen idag, Anne i vogn og Niels ved siden af, og han slipper bare ikke den vogn. Og det er så har hans DP mor skal have mega ros. Og så hjælper det også en del på det at han er en meget rolig dreng og mega bange for de busser som kommer på gå gaden i viborg. Han har meget stor respekt for biler eller i det heletaget alt med en motor på.
Tror altså ikke det er unomalt at de gerne vil en masse, men jeg har heller ingen ide om hvad i skal gøre ved det. Men nu ved du hvordan jeg gjorde med Niels selv om det ikke var særligt pænt.

Joan 

Anmeld

5. august 2009

Juniors mor

Julie elsker hendes klapvogn og vil rigtig gerne sidde i den. Vi bor i København tæt på store trafikerede gader, så hun har heller ikke noget valg: hun SKAL sidde i den klapvogn, SPÆNDT fast og så må hun skrige hvis det ikke passer hende, men ned kommer hun ikke!! Jeg er total hys med trafikken, har hele to gange set et lille barn på vej ud på vejen mens det grinte og troede det var en leg - begge gange gik det dog godt, selvom det var cm fra at gå rigtig galt den ene gang.....
Når vi så er i Kongens Have, Zoo, ved stranden eller andre ikke farlige  steder, så må hun gerne gå selv, men hun løber ikke væk eller protesterer over ruten vi går, hun følger faktisk fint med.....det der med at følge med, er dog ikke noget vi har "øvet" med hende...mon ikke det bare er fordi børn er forskellige og nogle er vandt til mere trafikerede omgivelser end andre??

Anmeld

5. august 2009

Joan ( Smallie )

Lise skriver:

TRE timer i Zoo???  Vi var også i Zoo idag...i en halv time  Hurra for årskort - mange korte ture...

Tjaaah, har da såhn lidt styr på ham. Det er ikke helt slemt. Vi begyndte for nogle måneder siden at sige klart STOP når han ikke må gå længere. Og det virker faktisk rimelig godt - synes han har respekt for det. Ikke så meget når vi siger "naaaaaj Simon, kom her Simon, ikke længere Simon, kooom nuuuuu", men når der bliver sagt STOP, så stopper han op  Og så har han helt vild respekt for biler. Uha, de er farlige. Når vi tager ham ud af bilen på en parkeringsplads, så skal man bare sige "pas på, der kører biler", og så bliver han lidt bange, på den gode måde, holder hånd, og siger "farli', aaaa påååå!" (Pas på, det er farligt).

Ellers så er han en rod, der er overalt. Han er ikke særlig god til at sidde pænt i klapvognen længere tid end..han gider..   Men hvis han SKAL blive siddende kan han ALTID bestikkes med rosiner, boller, æbler mv.... Faktisk er han blevet så vant til bestikkelsen at han, inden vi når ind i Føtex, sidder og råber på Bolle  Godt de gi'r en gratis...

Ha ha det med bolle det har Niels med bilka. Lige så snart han ser bilka skiltet så råber han bolle

Anmeld

5. august 2009

Juniors mor

Lise skriver:

LOL sådan gør Julie også!! Hvis jeg siger vi skal handle, når jeg henter hende i vuggestuen, så råber hun "bolle, bolle, bolle" hele vejen til Føtex. Når vi så noglegange går i NETTO i stedet , flejner hun helt over, at der ingen boller er .
Hun råber faktisk "Bolle" hver gang hun ser en Føtex - og jeg indrømmer lige, at vi noglegange (ok....måske tit...) smutter ind og får en gratis bolle selvom vi ikke handler der ....

Anmeld

5. august 2009

Lise

ÅRH, hvor er det fedt at høre at Simon ikke er den eneste der råber på boller når der skal handles...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.