Gruppesprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2014

TNBC

Rixer skriver:

hvad nu hvis man har høj status i gruppen har man så særlig ret til sproget og hvordan kan det komme til udtryk ?= Hvad er normer og traditioner ?

Jeg tror ikke de går så meget op i det. Der er måske en leder(nok mest i drengegrupper)

Det er bare den måde de snakker til hinanden. 

Ligesom jeg snakker anderledes til min søster end jeg ville gøre med andre. Fordi sådan snakker vi til hinanden men jeg ville ikke sige mange af de ting til andre. 

Normer? Traditioner?? hvad tænker du på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

Rixer

Jeg forstår. med normer og traditioner mener jeg kan måske være kendetegn til gruppen sætter pris på ? hvad kan det betyde ?

Anmeld

28. februar 2014

Rixer

Yurie skriver:

Jeg tror ikke de går så meget op i det. Der er måske en leder(nok mest i drengegrupper)

Det er bare den måde de snakker til hinanden. 

Ligesom jeg snakker anderledes til min søster end jeg ville gøre med andre. Fordi sådan snakker vi til hinanden men jeg ville ikke sige mange af de ting til andre. 

Normer? Traditioner?? hvad tænker du på?

Nu blev jeg nysgerrig på hvad kan pædagogens rolle være så her ??

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

Rixer skriver:

Nu blev jeg nysgerrig på hvad kan pædagogens rolle være så her ??

Hmmm... Nu snakker vi om unge, men jeg ved ikke hvor meget rolle en pædagog har, men altså det er jo at sætte sig ned og snakke med dem, lære deres måde at snakke og opfører sig. 

Sætte sig i deres sprog. 

Hvad ville du selv sige en pædagogs rolle kunne være?

Når man er pædagog for unge, er det jo vigtigt at du er en smule fornemmelse om hvordan de unge snakker, hvilke ord de bruger om forskellige ting, hvilket der er positive og negative.. 

Ordet Walla har jeg ikke hørt længe, og mest invandrer hørte jeg sige det.

Anmeld

28. februar 2014

SanJose

Rixer skriver:

det er derfor det ikke giver mening ? når jeg har om unge et andet sted end Næstved

Det er vel bare et eksempel?

Anmeld

28. februar 2014

Rixer

Hmmm... Nu snakker vi om unge, men jeg ved ikke hvor meget rolle en pædagog har, men altså det er jo at sætte sig ned og snakke med dem, lære deres måde at snakke og opfører sig. 

Sætte sig i deres sprog. 

Hvad ville du selv sige en pædagogs rolle kunne være?

Når man er pædagog for unge, er det jo vigtigt at du er en smule fornemmelse om hvordan de unge snakker, hvilke ord de bruger om forskellige ting, hvilket der er positive og negative.. 

Ordet Walla har jeg ikke hørt længe, og mest invandrer hørte jeg sige det.

Pædagogens rolle er jo hvis de skal have en kontakt til dem vil jeg være den der er på deres niveau.. men stadig bevare sit eget sprog. De bliver nød til at være cool og sej de pædagoger... Vise interesse for deres interesser vil jeg mene  bevare overblikket ?

Anmeld

28. februar 2014

Rixer

SanJose skriver:

Det er vel bare et eksempel?

Hvad er et eksempel?

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

Rixer skriver:

Pædagogens rolle er jo hvis de skal have en kontakt til dem vil jeg være den der er på deres niveau.. men stadig bevare sit eget sprog. De bliver nød til at være cool og sej de pædagoger... Vise interesse for deres interesser vil jeg mene  bevare overblikket ?

Man behøver ikke at snakke deres sprog, for at vise intresse, men bare spørg ind til hvad de unge laver og går og tænker på. 

Mange unge ville synes det er mærkeligt hvis en pædagog prøver at snakke ligesom dem. 

Jeg ville snakke med de unge som jeg normalt snakker, men sætte med dem/spille fodbold/basket eller noget tredje, og så komme ind på den måde. 

Hvorfor skal pædagoger være seje? Man skal ikke være noget man ikke er, nogen pædagoger er som de unge og andre er som en på 40, og sådan er det overalt. Som pædagog/lærer lære man børn og unge at de skal være dem selv, hvis vi så lader som vi er en anden, er vi jo et dårligt eksempel for dem, og viser at det er ok, ikke at accepterer den man er, at man skal ændre sig for at blive accepteret af andre. 

Hvis du går hen til en gruppe drenge, og siger hey walla, vil de nok stå sådan her:

Anmeld

28. februar 2014

Rixer

Yurie skriver:

Man behøver ikke at snakke deres sprog, for at vise intresse, men bare spørg ind til hvad de unge laver og går og tænker på. 

Mange unge ville synes det er mærkeligt hvis en pædagog prøver at snakke ligesom dem. 

Jeg ville snakke med de unge som jeg normalt snakker, men sætte med dem/spille fodbold/basket eller noget tredje, og så komme ind på den måde. 

Hvorfor skal pædagoger være seje? Man skal ikke være noget man ikke er, nogen pædagoger er som de unge og andre er som en på 40, og sådan er det overalt. Som pædagog/lærer lære man børn og unge at de skal være dem selv, hvis vi så lader som vi er en anden, er vi jo et dårligt eksempel for dem, og viser at det er ok, ikke at accepterer den man er, at man skal ændre sig for at blive accepteret af andre. 

Hvis du går hen til en gruppe drenge, og siger hey walla, vil de nok stå sådan her:

Ikke hvis de er vant til at sige det de unge.  De unge som er vant til det ved jo det er for sjov

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

Rixer skriver:

Ikke hvis de er vant til at sige det de unge.  De unge som er vant til det ved jo det er for sjov

Den skal jeg lige have igen. 

Vant til at sige hvad?

Og hvem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.