Rixer skriver:
Pædagogens rolle er jo hvis de skal have en kontakt til dem vil jeg være den der er på deres niveau.. men stadig bevare sit eget sprog. De bliver nød til at være cool og sej de pædagoger... Vise interesse for deres interesser vil jeg mene bevare overblikket ?
Man behøver ikke at snakke deres sprog, for at vise intresse, men bare spørg ind til hvad de unge laver og går og tænker på.
Mange unge ville synes det er mærkeligt hvis en pædagog prøver at snakke ligesom dem.
Jeg ville snakke med de unge som jeg normalt snakker, men sætte med dem/spille fodbold/basket eller noget tredje, og så komme ind på den måde.
Hvorfor skal pædagoger være seje? Man skal ikke være noget man ikke er, nogen pædagoger er som de unge og andre er som en på 40, og sådan er det overalt. Som pædagog/lærer lære man børn og unge at de skal være dem selv, hvis vi så lader som vi er en anden, er vi jo et dårligt eksempel for dem, og viser at det er ok, ikke at accepterer den man er, at man skal ændre sig for at blive accepteret af andre.
Hvis du går hen til en gruppe drenge, og siger hey walla, vil de nok stå sådan her:
Anmeld