Gruppesprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.811 visninger
32 svar
6 synes godt om
28. februar 2014

Rixer

Hvad er gruppesprog altså for de unge ?

Hvis jeg ser 3-4 unge som er en majoritets gruppe og de har et sprog for sig selv. Noget med walla, hva sker der, og at de bruger et kodeskift når de taler med pædagogen her siger de ikke walla, men taler anderledes altså laver et kodeskift..

nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

stjernehimmel

Rixer skriver:

Hvad er gruppesprog altså for de unge ?

Hvis jeg ser 3-4 unge som er en majoritets gruppe og de har et sprog for sig selv. Noget med walla, hva sker der, og at de bruger et kodeskift når de taler med pædagogen her siger de ikke walla, men taler anderledes altså laver et kodeskift..

nogen der kan hjælpe

gruppe sprog er vel når en gruppe unge har dannet deres eget sprog/benytter slang og de ved hvad det betyder...

bruger vendinger mm, som de deler  med hinanden

Anmeld

28. februar 2014

Rixer

stjernehimmel skriver:

gruppe sprog er vel når en gruppe unge har dannet deres eget sprog/benytter slang og de ved hvad det betyder...

bruger vendinger mm, som de deler  med hinanden

ja men i min bog står der f.eks. noget om næstved herlovianersprog ?

hvad betyder det at ungdomssprog kan være en meget stærk faktor i identietsmarkering er det det her er os og ingen skal komme i vores gruppe altså dem man går sammen med når man kommer i klubben ?

Anmeld

28. februar 2014

stjernehimmel

Rixer skriver:

hvad betyder det at ungdomssprog kan være en meget stærk faktor i identietsmarkering er det det her er os og ingen skal komme i vores gruppe altså dem man går sammen med når man kommer i klubben ?

Her kommer vi...

Det giver fælleskskab, man skeller sig ud fra mængden... man skal accepteres og lære sproget hvis man skal være en del af gruppen... 

Anmeld

28. februar 2014

SanJose

Rixer skriver:

Herlovianersprog er noget man bruger på Herlufsholm.  http://herlufsholm.dk/Dansk/herlufsholm_skole/Pages/Traditioner.aspx

Anmeld

28. februar 2014

Rixer

stjernehimmel skriver:

Her kommer vi...

Det giver fælleskskab, man skeller sig ud fra mængden... man skal accepteres og lære sproget hvis man skal være en del af gruppen... 

så dvs. gruppens sprog markerer grænser dvs. gruppens ydregrænse ? Man skal have en kendskab til en bestemt måde at udtrykke sig på for at være en del af gruppen ?

Kan du give et eksempel ?

Anmeld

28. februar 2014

Rixer

SanJose skriver:

Herlovianersprog er noget man bruger på Herlufsholm.  http://herlufsholm.dk/Dansk/herlufsholm_skole/Pages/Traditioner.aspx

det er derfor det ikke giver mening ? når jeg har om unge et andet sted end Næstved

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

Rixer skriver:

Klikker(grupper), hvor man har sit eget sprog og man skal kunne det, hvis man vil være en del af det. 

Det er et fælleskab. 

Anmeld

28. februar 2014

Rixer

ja altså du er i fællesskab i gruppen for at være i fællesskab med gruppen skal du kunne deres eget sprog. igås ?

Anmeld

28. februar 2014

Rixer

hvad nu hvis man har høj status i gruppen har man så særlig ret til sproget og hvordan kan det komme til udtryk ?= Hvad er normer og traditioner ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.