Ked og føler mig DUM!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

Trekløver(:

HFB skriver:

Var ved læge i dag. Han sagde, at jeg var 4-1 henne. Så siger han også til mig "Jeg har aldrig oplevet en der kommer herind for at få bekræftet graviditet INDEN at hun er gået over tid". Det vælger jeg ikke at kommentere, da jeg får følelsen af, at jeg er MEGET dum!
Hans test viser også to streger og da vi (min kæreste og jeg) skal til at gå siger lægen: "Jeg vil ikke engang ønske jer tillykke, for der er jo meget der kan ske endnu".
Jeg er meget ked af det og såret...

Du skal overhovedet ikke skamme dig! Da jeg blev gravid, ringede jeg til lægen, som noget af det første for at bestille tid til første undersøgelse, og min læge bad mig komme op dagen efter (der var jeg kun 4+2 eller sådan noget), men de ville gerne lige tage en test derop, for at se om den var god nok.

Så det er meget forskelligt fra læge til læge hvad deres procedure er. Men det er virkelig frækt af din læge, at tale sådan til dig. Selvfølgelig kan der altid ske noget, men nu er det altså LANGT de fleste graviditeter, der kommer til at gå godt og efter bogen.

Hop op og fald ned på det. Sikke en klaphat.

Stort tillykke med din lille spire

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

modesty

Var ved læge i dag. Han sagde, at jeg var 4-1 henne. Så siger han også til mig "Jeg har aldrig oplevet en der kommer herind for at få bekræftet graviditet INDEN at hun er gået over tid". Det vælger jeg ikke at kommentere, da jeg får følelsen af, at jeg er MEGET dum!
Hans test viser også to streger og da vi (min kæreste og jeg) skal til at gå siger lægen: "Jeg vil ikke engang ønske jer tillykke, for der er jo meget der kan ske endnu".

Jeg synes det er helt fair at lægen kommenterer at det er overflødigt at komme ind til ham så tidligt - for det er det.

Men kommentaren om at der kan ske meget endnu, var ikke særlig sød... Jeg ville dog slå det hen med at han nok er irriteret over at have spildt sin tid og borgernes skattekroner.

Og så er det altså heller ikke værre! Glemt det og glæd dig i stedet over graviditeten.

Anmeld

26. februar 2014

E.J.mor.

HFB skriver:

hold da kæf. jeg var tændt fuldstændig af,sikke en l.rte læge.

Anmeld

26. februar 2014

oktoberbaby

Jeg vil sige, at jeg tog til lægen da jeg var 5+2, men af den grund at jeg aldrig har været gravid før, og synes jeg læser så mange skrækhistorier omkring det hele, så jeg ville simpelthen høre det fra en professionel..

Men jeg har også en kliknik her, hvor man kan blive tryghedsscannet fra uge 5, og jeg har tænkt mig at betale mig til en i næste uge - jeg har lige ramt 6+0 i dag. 

Anmeld

26. februar 2014

asff

HFB skriver:

Jeg føler mig meget dum, og skammer mig.

det skal du ikke! jeg styrtede da ud af døren, og fik det bekræftet 3+5 første gang. det havde jeg brug for. anden gang ventede jeg

Anmeld

26. februar 2014

*Mor Til Albert*

Mange tak for jeres svar.
Dejligt, at jeg ikke behøver at føle mig dum.

Anmeld

26. februar 2014

Eliza

Men hvornår pokker vil han så sige tillykke?
Undskyld mig,
Men der kan ske "så meget" både nu, i uge 30, ved fødslen, når h*n er 3år osv.
Skod læge.

Anmeld

26. februar 2014

ano14316

HFB skriver:

Hmm en eget realistisk læge i har.. man kan jo sagtens have et befrugtet et selvom man får mens, man opdager det jo bare først når man prøver at blive gravid og tester før tid...

Hvorfor gik i til lægen?

Men synes godt han kunne have formuleret sig på en noget pænere måde!

Anmeld

26. februar 2014

Thereseh

Du skal bestemt ikke føle dig dum!

Det der undrer mig, er at lægen overhovedet har givet dig en tid. Jeg ringede i går til min læge (talte med sekræteren) og jeg skal derop i næste uge (der er jeg i 7. uge) og starte journal op. 

De kunne jo bare ha sagt til dig at de først ville se dig i uge 7-8, frem for at komme med sådan en dum bemærkning. 

Kram til dig, og stort tillykke ! 

Anmeld

26. februar 2014

*Mor Til Albert*

Thereseh skriver:

Du skal bestemt ikke føle dig dum!

Det der undrer mig, er at lægen overhovedet har givet dig en tid. Jeg ringede i går til min læge (talte med sekræteren) og jeg skal derop i næste uge (der er jeg i 7. uge) og starte journal op. 

De kunne jo bare ha sagt til dig at de først ville se dig i uge 7-8, frem for at komme med sådan en dum bemærkning. 

Kram til dig, og stort tillykke ! 

Jeg gik til læge, fordi at mine kolleger sagde, at det var en god idé. Jeg vidste jo ikke, hvornår at man som førstegangsgravid skulle til læge. Sekretæren spurgte endda, hvor langt jeg var henne, så det er da hendes fejl at hun gav mig en tid. Hun kunne jo have sagt, at jeg skulle vente. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.