Er jeg sippet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

Anonym trådstarter

Aabye skriver:

Respektløst altså..

Ja det er ikke ligefrem så lækkert. Det eneste man lige har lyst til at indtage ud over sin mad er noget at drikke. 
Især fordi jeg spiser ekstremt langsomt, og altid er den sidste der er færdig med at spise, så det er helt sikkert at et måltid ved dem betyder røg i hovedet i slutningen af ens måltid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

Tulipan

Anonym skriver:

Goddag. 
Er lige nødt til at spørge jer her på baby.dk, da I nok kan være en del mere objektive end min kæreste og jeg er når vi diskutere dette. 

Sagen er den, at vi går og venter vores første barn, og når vi er oppe ved hans forældre, så sidder hans forældre (mest hans mor) og ryger  "lige op i hovedet på en"
Før at hun vidste at jeg var gravid, så syntes jeg at det var irriterende, og jeg begyndte at lade være med at tage med derhen så meget som jeg plejede. 
Men efter at de har fået at vide, at vi venter barn, så er de ikke stoppet med at sidde og ryge, hvilket jeg personligt synes er uansvarligt når der ligger et lille barn i min mave.
Desuden ryger de også selvom deres andre børnebørn er der hver eneste dag, og jeg har sågar hørt min svigermor sige til den ældste på 7 år, at hun bare kunne gå ind på værelset (de har deres eget legeværelse derhenne) hvis røgen generede hende, da hun gav udtryk for det. 

Har en far, der også selv ryger, men som lufter ud i 10-15 minutter inden jeg kommer derhen, og går ud på hans altan og ryger mens jeg er der. 

Forleden dag havde mine svigerforældre så inviteret os på morgenmad, og der spurgte min kæreste så om jeg ville med derop (han ved hvor meget det med rygningen generer mig), og så svarede jeg at det ville jeg kunne hvis hans forældre lod være med at ryge den time vi var der.
Han ringede så til hans mor og spurgte om hun ville lade være, hvortil jeg kunne høre hende hæve stemmen og sige "NEJ!" som om det var en fornærmelse. Og så begyndte hun at ævle løs om at det var deres hus, hvilket selvfølgelig er rigtigt nok, men derfor synes jeg bare ikke at de har ret til at skade mit barn. 
Fortalte så min kæreste, at det var fint nok at hun havde den holdning, men så skulle hun også bare vide at de hverken vil få besøg af mit barn eller jeg så længe mit barn bliver ammet. Og hvis det står til mig, så heller ikke efterfølgende da jeg synes det er uansvarligt at ryge når der er børn til stede - men hvad min kærestes søster gør med hendes børn, er op til hende. 

Men kan se at min kæreste føler sig "fanget" midt i den her  strid, hvilket gør både ham og jeg ekstremt kede af det. Men jeg har bare ikke lyst til at komme derhen så længe at de er så ligeglade. 
Er jeg sippet? Burde jeg bare tage derhen og finde mig i, at jeg skal indånde røg og dermed udsætte mit barn for gifte kemikalier? 

Jeg ville reagere på præcis samme måde som dig!
Jeg synes overhovedet ikke du er sippet!
De kan komme og besøge deres barnebarn hos jer og så ikke ryge mens de er der
Jeg går en lang bue udenom folk der ryger på gaden, og jeg har ikke været steder hvor folk ryger indenfor mens jeg har været gravid
Jeg går så langt at jeg beder min kæreste gå i bad inden han må komme ind i soveværelset hvis han har været til fest med rygere.

Passiv rygning er lige så usundt for den ufødte baby som rygning, fordi der ikke er noget filter.

Jeg synes du gør det eneste rigtige. Det er din krop og din baby, og det må de lære at finde sig i

Anmeld

21. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Goddag. 
Er lige nødt til at spørge jer her på baby.dk, da I nok kan være en del mere objektive end min kæreste og jeg er når vi diskutere dette. 

Sagen er den, at vi går og venter vores første barn, og når vi er oppe ved hans forældre, så sidder hans forældre (mest hans mor) og ryger  "lige op i hovedet på en"
Før at hun vidste at jeg var gravid, så syntes jeg at det var irriterende, og jeg begyndte at lade være med at tage med derhen så meget som jeg plejede. 
Men efter at de har fået at vide, at vi venter barn, så er de ikke stoppet med at sidde og ryge, hvilket jeg personligt synes er uansvarligt når der ligger et lille barn i min mave.
Desuden ryger de også selvom deres andre børnebørn er der hver eneste dag, og jeg har sågar hørt min svigermor sige til den ældste på 7 år, at hun bare kunne gå ind på værelset (de har deres eget legeværelse derhenne) hvis røgen generede hende, da hun gav udtryk for det. 

Har en far, der også selv ryger, men som lufter ud i 10-15 minutter inden jeg kommer derhen, og går ud på hans altan og ryger mens jeg er der. 

Forleden dag havde mine svigerforældre så inviteret os på morgenmad, og der spurgte min kæreste så om jeg ville med derop (han ved hvor meget det med rygningen generer mig), og så svarede jeg at det ville jeg kunne hvis hans forældre lod være med at ryge den time vi var der.
Han ringede så til hans mor og spurgte om hun ville lade være, hvortil jeg kunne høre hende hæve stemmen og sige "NEJ!" som om det var en fornærmelse. Og så begyndte hun at ævle løs om at det var deres hus, hvilket selvfølgelig er rigtigt nok, men derfor synes jeg bare ikke at de har ret til at skade mit barn. 
Fortalte så min kæreste, at det var fint nok at hun havde den holdning, men så skulle hun også bare vide at de hverken vil få besøg af mit barn eller jeg så længe mit barn bliver ammet. Og hvis det står til mig, så heller ikke efterfølgende da jeg synes det er uansvarligt at ryge når der er børn til stede - men hvad min kærestes søster gør med hendes børn, er op til hende. 

Men kan se at min kæreste føler sig "fanget" midt i den her  strid, hvilket gør både ham og jeg ekstremt kede af det. Men jeg har bare ikke lyst til at komme derhen så længe at de er så ligeglade. 
Er jeg sippet? Burde jeg bare tage derhen og finde mig i, at jeg skal indånde røg og dermed udsætte mit barn for gifte kemikalier? 

I har hver jeres holdning i siger den højt, det er i orden, en af jer skal ændre j r rør at I kommer til at kunne ses i deres hus, det må en af jer erkende på et tidspunkt..

Hun VIL ryge i sit eget hjem, det skal andre ikke bestemme - fair nok!

Du vil ikke ryges op i hovedet eller være et sted med dit barn hvor der ryges - fair nok!

Personligt er jeg på din side, og så må svigermor vælge om de cigaretter hun ryger når du er der er vigtigere end hendes barnebarn...

Anmeld

21. februar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Ja det er ikke ligefrem så lækkert. Det eneste man lige har lyst til at indtage ud over sin mad er noget at drikke. 
Især fordi jeg spiser ekstremt langsomt, og altid er den sidste der er færdig med at spise, så det er helt sikkert at et måltid ved dem betyder røg i hovedet i slutningen af ens måltid. 

Jeg er helt ligesom dig, accepterer ikke røg i nærheden af mig. Og mht til at de VIL ryge ude i jeres gang/bryggers, det ville også være udelukket fra min side af. Hvis de lever efter deres hjem - deres regler, så er det altså også jeres hjem - jeres regler, og jeg ville personligt forbyde alt røg indendørs.

Når vi får gæster herhjemme, er det mest naturlige at de lige tager en jakke på og går ud på altanen og ryger. Ville blive meget overasket hvis nogen begyndte at insistere på at ville ryge indendørs i mit hjem  

Anmeld

21. februar 2014

Isabel85

Du er overhovedet ikke sippet efter min mening!  Passiv rygning er meget farligt, så det ville jeg slet ikke udsætte mit barn for. Heldigvis er der ikke en eneste ryger i vores familie, men ville faktisk ikke komme på besøg hos nogen der røg indenfor. Troede virkelig at folk gik udenfor når de skulle ryge, troede at det var helt almindeligt i dag.

Jeg synes det er ekstremt egoistisk, at de ikke engang kan lade være med at ryge når I er på besøg. Men ja, det er deres hjem og deres regler. Jeg ville holde mig væk! 

Anmeld

21. februar 2014

1234rj

Anonym skriver:

Goddag. 

Mm, vi er total ikke rygere herhjemme, og ingen skal ryge i vores hjem fordi vi bor her.
Men jeg kan ikke bestemme i andres hjem, det er deres. Min mor, far og papmor ryger også og der er ikke det store hensyn til at jeg er gravid, men så må jeg flytte mig hvis det genere mig. Tilgwngæld skal de ikke passe mit barn hvis de ikke kan ryge andre steder. Så den er svær.. Men jeg vil ikke have at familie/venner kommer ind i mit hjem og vil bestemme så kan jeg ikke tillade mig det i deres..

Anmeld

21. februar 2014

MorDk

21. februar 2014

Kløver

Anonym skriver:

Synes bare det er en skam, at mit barn skal gå glip af at vi alle (min kærestes forældre, søster og hendes mand og børn) mødes til morgenmad oppe ved dem i weekenderne, fordi de ikke vil vise hensyn overfor mit barn og jeg. 

Men ja, man kan jo ikke gøre andet end udelukkende at invitere dem hjem til os, og så håbe at de når at ændre holdning inden næste vinter (om sommeren er det jo en del nemmere når man primært er udenfor). 

Kunne der være mulighed for noget kompromis. Du giver dog lidt og hun giver sig lidt at i finder en løsning for jer begge. Jeg gør selv alt jeg kan for at mine unger skal undgå skadelige stoffer fra tobak, parfume osv osv men kan være rigtig svært, og prøver at finde løsninger jeg kan leve med og at når vi ikke ryger herhjemme er det jo en stor bonus. Feks er bilos i byerne lige så skadelig hvis ikke mere, så helt at undgå bliver så svært. Kan sagtens følge dig og som gravid vil man gerne passe på. Skaden er dog noget større når barnet er født så er det kun lidt passiv rygning indimellem er det ikke der den er værst, og det kan være resten af hensynet kommer og bliver både større og naturligt når den lille kommer. Håber i kan finde en holdbar løsning så i også kan være med

Anmeld

21. februar 2014

MsDane

Anonym skriver:

Din mor lyder fornuftig. 
Jeg vil godt nok heller ikke lade mit barn blive passet ved mine svigerforældre under andre forhold. 
Tror måske bare at de har svært ved at indse det, da deres egen datter aldrig har haft noget problem med at hendes forældre har siddet med hendes børn samtidig med at de har haft røget - så tror de har svært ved at se hvorfor dette skulle være anderledes. 
Hvilket jo bare er enormt frustrerende for mig, når jeg ikke vil udsætte mit barn for det. 

Og nej, den tanke er virkelig ikke til at rumme. 
Desuden ville jeg være enormt træt af at skulle have min baby i bad og skifte tøj hver eneste gang, at vi har været på besøg derhenne. 
Så der er ikke andet for end at undgå at besøge dem. 

Det er også bare rigtig træls, at søsteren er ligeglad - så kan du være hende den sarte svigerdatter!
Er din kæreste enig med dig, men bare træt af at stå i midten mellem sine forældre og sin kæreste? (hvilket jo er forståeligt nok).

Mon ikke også, de kommer på bedre tanker, når de finder ud af, at du rent faktisk mener, at de ikke få besøg af deres barnebarn, når de ryger.

Anmeld

21. februar 2014

Fra2-3..Håb

Anonym skriver:

Goddag. 

Jeg syntes den er svær. Min første tanke er, hvor er din kærestes holdning? Jeg læser mange skrive at det er din krop og dit barn, den det er da lige så meget hans barn. 

Jeg syntes det er uheldigt at det i den episode du nævner er din kæreste der skal spørge hans forældre om at vise hensyn, måske det havde haft en anden efekt hvis du selv havde taget røret og spurgt, måske, måske ikke. men på den måde havde din kæreste ihvertfald ikke stået som lusen mellem to negle. 

Håber I finder en løsning I alle kan acceptere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.