Er jeg sippet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.707 visninger
51 svar
36 synes godt om
21. februar 2014

Anonym trådstarter

Goddag. 
Er lige nødt til at spørge jer her på baby.dk, da I nok kan være en del mere objektive end min kæreste og jeg er når vi diskutere dette. 

Sagen er den, at vi går og venter vores første barn, og når vi er oppe ved hans forældre, så sidder hans forældre (mest hans mor) og ryger  "lige op i hovedet på en"
Før at hun vidste at jeg var gravid, så syntes jeg at det var irriterende, og jeg begyndte at lade være med at tage med derhen så meget som jeg plejede. 
Men efter at de har fået at vide, at vi venter barn, så er de ikke stoppet med at sidde og ryge, hvilket jeg personligt synes er uansvarligt når der ligger et lille barn i min mave.
Desuden ryger de også selvom deres andre børnebørn er der hver eneste dag, og jeg har sågar hørt min svigermor sige til den ældste på 7 år, at hun bare kunne gå ind på værelset (de har deres eget legeværelse derhenne) hvis røgen generede hende, da hun gav udtryk for det. 

Har en far, der også selv ryger, men som lufter ud i 10-15 minutter inden jeg kommer derhen, og går ud på hans altan og ryger mens jeg er der. 

Forleden dag havde mine svigerforældre så inviteret os på morgenmad, og der spurgte min kæreste så om jeg ville med derop (han ved hvor meget det med rygningen generer mig), og så svarede jeg at det ville jeg kunne hvis hans forældre lod være med at ryge den time vi var der.
Han ringede så til hans mor og spurgte om hun ville lade være, hvortil jeg kunne høre hende hæve stemmen og sige "NEJ!" som om det var en fornærmelse. Og så begyndte hun at ævle løs om at det var deres hus, hvilket selvfølgelig er rigtigt nok, men derfor synes jeg bare ikke at de har ret til at skade mit barn. 
Fortalte så min kæreste, at det var fint nok at hun havde den holdning, men så skulle hun også bare vide at de hverken vil få besøg af mit barn eller jeg så længe mit barn bliver ammet. Og hvis det står til mig, så heller ikke efterfølgende da jeg synes det er uansvarligt at ryge når der er børn til stede - men hvad min kærestes søster gør med hendes børn, er op til hende. 

Men kan se at min kæreste føler sig "fanget" midt i den her  strid, hvilket gør både ham og jeg ekstremt kede af det. Men jeg har bare ikke lyst til at komme derhen så længe at de er så ligeglade. 
Er jeg sippet? Burde jeg bare tage derhen og finde mig i, at jeg skal indånde røg og dermed udsætte mit barn for gifte kemikalier? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

Noahmor

Anonym skriver:

Goddag. 
Er lige nødt til at spørge jer her på baby.dk, da I nok kan være en del mere objektive end min kæreste og jeg er når vi diskutere dette. 

Sagen er den, at vi går og venter vores første barn, og når vi er oppe ved hans forældre, så sidder hans forældre (mest hans mor) og ryger  "lige op i hovedet på en"
Før at hun vidste at jeg var gravid, så syntes jeg at det var irriterende, og jeg begyndte at lade være med at tage med derhen så meget som jeg plejede. 
Men efter at de har fået at vide, at vi venter barn, så er de ikke stoppet med at sidde og ryge, hvilket jeg personligt synes er uansvarligt når der ligger et lille barn i min mave.
Desuden ryger de også selvom deres andre børnebørn er der hver eneste dag, og jeg har sågar hørt min svigermor sige til den ældste på 7 år, at hun bare kunne gå ind på værelset (de har deres eget legeværelse derhenne) hvis røgen generede hende, da hun gav udtryk for det. 

Har en far, der også selv ryger, men som lufter ud i 10-15 minutter inden jeg kommer derhen, og går ud på hans altan og ryger mens jeg er der. 

Forleden dag havde mine svigerforældre så inviteret os på morgenmad, og der spurgte min kæreste så om jeg ville med derop (han ved hvor meget det med rygningen generer mig), og så svarede jeg at det ville jeg kunne hvis hans forældre lod være med at ryge den time vi var der.
Han ringede så til hans mor og spurgte om hun ville lade være, hvortil jeg kunne høre hende hæve stemmen og sige "NEJ!" som om det var en fornærmelse. Og så begyndte hun at ævle løs om at det var deres hus, hvilket selvfølgelig er rigtigt nok, men derfor synes jeg bare ikke at de har ret til at skade mit barn. 
Fortalte så min kæreste, at det var fint nok at hun havde den holdning, men så skulle hun også bare vide at de hverken vil få besøg af mit barn eller jeg så længe mit barn bliver ammet. Og hvis det står til mig, så heller ikke efterfølgende da jeg synes det er uansvarligt at ryge når der er børn til stede - men hvad min kærestes søster gør med hendes børn, er op til hende. 

Men kan se at min kæreste føler sig "fanget" midt i den her  strid, hvilket gør både ham og jeg ekstremt kede af det. Men jeg har bare ikke lyst til at komme derhen så længe at de er så ligeglade. 
Er jeg sippet? Burde jeg bare tage derhen og finde mig i, at jeg skal indånde røg og dermed udsætte mit barn for gifte kemikalier? 

Bom bom, synes den er lidt svær. Her er vi også totalt ikke rygere og man må ikke ryge i vores hjem. Stort set hele vores familie er røgfri. Men kærestens far ryger pibe og det gør han også når vi er på besøg med børnene. Kunne ikke drømme om at sige til ham at han ikke må ryge i hans eget hjem. Han kan så heller ikke gå udenfor, da han har sklerose og ligger i sengen. 

Jeg synes ikke man kan bestemme over andre folks hjem og synes måske du sætter din kæreste i en dum situation, når du siger at hans forældre ikke må se deres barnebarn, hvis de ryger. 

Anmeld

21. februar 2014

Lukas&Liam<3

Synes bestemt ikke du er sippet.

Hvis det var en sjælden gang imellem du var et sted hvor der blev røget ville jeg selv synes det var ok. Men ikke ofte. Og ville meget sjældent komme med mit barn hvis der blev røget. Engang imellem synes jeg er ok, men sjældent. Og alligevel forstår jeg ikke at de ikke vil tage hensyn.

Vi er tit hos mine svigerforældre, og min svigermor ryger altid oven på på et værelse. Hvis hun ikke gjorde det var vi heller ikke kommet der op til flere gange om ugen. Jeg kan bare ikke lide at sige noget. Så var nok bare blevet væk.

Anmeld

21. februar 2014

Kris89

Anonym skriver:

Goddag. 

sippet er du ikke... Det er godt at tage hensyn til sit barn..

Men så må du lade være med at komme der... De ryger i deres hjem og er de ikke indstillet på at lade det være mens i er der kan i jo ikke gøre noget ved det...

Det er DERES hjem deres regler

Anmeld

21. februar 2014

Lukas&Liam<3

Hvis man gerne vil se sine børnebørn og vil dem det bedste vil jeg mene at man sagtens kan gå udenfor den tid de er der.

Og hvis de ikke vil det er de åbenbart ikke interesseret nok og alt for egoistiske og stædige.

Anmeld

21. februar 2014

lille-fisen

Altså.. Jeg ville ikke sige du er sippet som sådan. Kan godt forstå du ikke er vild med passiv rygning. MEN man kan heller ikke fortælle andre folk hvad de må og ikke må deres eget hjem, sådan er det bare. 

Enten må du jo lade være med at komme der eller også må du indordne dig når du er på besøg der. 

Anmeld

21. februar 2014

Isabella_mor

Det er jo op til dig at bestemme om du vil komme. Så det er fint du siger fra. Og så må det jo hedde sig at hvis de vil se deres barnebarn må det blive andre steder end hos dem. 

Min far gør lige som din, det sætter jeg pris på, de er så betænksomme når vi kommer på besøg. 

Så jeg synes ikke du er sippet. Du vil beskytte dit barn imod passiv rygning, det kræver rygrad når man møder modstand. Jeg synes det er fint

Anmeld

21. februar 2014

AmalieR

du er bestemt ikke sippet ! og det er 100procent Dit valg hvad du ønsker at udsætte dig selv og dit ufødte barn for . hjemme hos mine forældre , som ryger begge to , bliver der røget ved åbent vindue i stuen eller køkkenet og hvis jeg står i køkkenet bliver der spurgt om det er iorden at der bliver røget lidt

Anmeld

21. februar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi er selv ikke rygere. Min svigerfar og hans kæreste ryger. Og de kan storryge! Altså da de ikke vidste det men jeg var gravid der gik jeg bare selv hen og åbnede terrassedøren og luftede ud. Nu efter de ved det har vi faktisk ikke været hjemme hos dem, men samlet på andre måder. Men jeg forventer at jeg så bare gør det samme. Bare lufter ud for dem. Det kan vel ikke genere nogle

Synes selv det er irriterende. Gravid eller ikke gravid. Men som en anden skriver er det jo ikke ens hjem. Der kan man jo sætte regler som man vil.

Men nej synes egentlig ikke at du er sippet

Anmeld

21. februar 2014

2721

Jeg synes ikke du er sippet.
Du kan ikke bestemme over dem og deres hjem, men du kan vælge ikke at komme og det havde jeg gjort. Jeg nægter at tage mit barn med til hjem hvor der bliver røget. Han har så også astma og allergi, så den smider jeg retur hvis folk bliver sure

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.