modesty skriver:
Jeg forstår godt at du er skamfuld, for det er et sindssygt tabubelagt emne. Men der er højst sandsynligt flere kvinder end du aner som går rundt med de samme tanker. Du skal ikke skamme dig, men stå ved dine følelser, for det er den eneste måde du kan få det bedre.
Snakker du med din mand om hvordan du har det? Har du en god SP?
Jeg synes at du skal være ærlig overfor din mand og sige til ham at du har brug for hjælp. Kontakt evt. din SP, som sikkert kan sætte dig i kontakt med en psykolog der har erfaring på området (eller find en psykolog af andre veje hvis du har mulighed for det).
Der har jo slet ikke været en sundhedsplejerske inde i billedet i lang tid, da min datter er 4 år.
Tror måske, at min behandling er blevet fejet lidt af, fordi min psykolog meget bare har "normaliseret", altså i stil med "Det er helt normalt at synes det er hårdt", "Det er helt normalt, at du savner tiden før din datter", "Det er helt normalt, at du i perioder tænker mere på karriere, kæreste, veninder osv", "Det er helt normalt at forestille sig livet uden børn"-
Og så er jeg blevet bekræftet i, at det er godt, at jeg tør sætte ord på det og godt at jeg er opmærksom, og rådet til at få noget mere alenetid/kærestetid. Det har jeg så prøvet, men det skræmmende ved det, er at halvdelen af gangene savner jeg hende helt vildt / den anden gang opdager jeg, at jeg sagtens kan leve et barnløst liv.
Burde jeg være mere insisterende og sige, at jeg altså ikke bare har det som alle? At jeg ikke bare er træt af vasketøj, opdragelse en uges tid? At jeg ikke bare har brug for en weekend med cocktails i byen og den slasg? Men at jeg har følelser, der bliver ved at dukke op også selv om der ind imellem går måneder?