Fik lige lyst til at lave en opdate, selv om, det er ved at være noget tid siden, jeg skrev. Fik endelig sparket mig selv til lægen. Vi fandt frem til at noget, jeg oplevede for et par mdr siden, var med til at vække nogen af de traumer og følelser, jeg oplevede lige da jeg var blevet mor, som måske ikke er bearbejdet.
Nu er det så blevet sådan, at jeg til april skal begynde med terapi og medicin. (Har aldrig været på medicin i forbindelse med fødselsdepression, og er godt nok lidt nervøs for hvordan det så bliver, omvendt har jeg erkendt, at jeg nok har brug for medicinsk hjælp for at få det overskud det kræver at holde angsten og alle de negative tanker på afstand)
Det er så også blevet til at jeg kan få noget rådgivning om at håndtere nogen af de konflikter, jeg har oplevet med min datter og også nogen råd til at få lidt mere selvtillid i forhold til at tro på, at jeg gør det godt nok i forhold til hende.
I det hele taget synes jeg lige nu, at det lyder utrolig omfattende, men har næsten indset, at det ikke nytter noget at camouflere det eller prøve at komme udenom tingene, for så bliver alt værre. Håber, så at jeg kan arbejde med tingene én gang for alle og være gladere bagefter.
Anmeld