DR2 Sådan er det bar'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2014

Anonym8827

Jeg må give ret i regeringen og kommunernes beslutning om nedskæring og sammenfletning er noget lort. For at sige det mildt.
Selve arbejdsprocessen som pædagog, er ofte ekstremt pressede, da der er stort Press, både fra forventningsfulde og håbefulde forældre,
leder, nabo institutionerne, bestyrelser. Så er der kommune, PPR, indmeldninger, osv.
Så kommer det praktiske som det hele går ud på. Pædagogikken med børnene. Ofte er der børn som kommer lige efter tidsfrister, man skal måske ha' en snak med forældrene for 40'erne gang om de for store gummistøvler, og sene afleveringstider. Og før man ser sig om, at alle børnene kommet, en kollega er gået til møde og den anden har ringet syg eller lign, og wupti så sidder man bare der. Med 8-12 unger alene. Det er næsten værre i integreret inst. fordi der kan man flyve rundt fra stue til stue.

Alt dette giver et enormt Press på os pædagoger og vi ligger os syge med stress. Eller lign.
Og det vigtigste er jo at børnene møder faste pædagoger som de kan relaterer til og danne bånd med, og få mere lyst til selvudvikling. Men med det Press fra pædagogerne, præger det oftes også børnene og det bliver der ofte set bort fra. Desværre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

lhe

Min mor er pædagog i kommunal børnehave i Kolding. Hun har lige stået alene med 20 børn pga sygdom og de har IKKE vikarer tilknyttet!!!

Her i kommunen er det mellem 4 og 5 børn pr voksen både i dp og vs. 4 børn i dp er fordi de kan modtage gæstebørn. Derfor har vi valgt privat med max 4 børn.

Anmeld

18. februar 2014

stjernehimmel

lhe skriver:

Min mor er pædagog i kommunal børnehave i Kolding. Hun har lige stået alene med 20 børn pga sygdom og de har IKKE vikarer tilknyttet!!!

Her i kommunen er det mellem 4 og 5 børn pr voksen både i dp og vs. 4 børn i dp er fordi de kan modtage gæstebørn. Derfor har vi valgt privat med max 4 børn.

Er det overhovedet lovligt? 

Anmeld

19. februar 2014

lhe

Det ved jeg faktisk ikke. 

Men hvad skal de ansatte gøre? Sortere i hvilke forældre der må aflevere og hvem der ikke må? Chefen er vist konfliktsky og, undskyld her kommer en fordom,  tit når man er kommunalt ansat, så skal der fisme meget til før man bliver fyret...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.