modesty skriver:
Der der virkelig vuggestuer hvor normeringen er mindre end 3 voksne til 12 børn?
Jeg har set et tilfælde hvor en ansat sad med 9 børn på en stue.
Hun sad på gulvet med armene fulde ,og børn kravlende rundt på sig.
Da jeg kommenterede det,sagde hun nærmest undskyldene at der var sygdom ,for normalt var de jo 2 .
Men pga sygdom delte 2 stuer 3 voksne.
Dem som siger at det er nemt at være pædagog har ikke set hvordan de i midtertiden hvor der er allerflest børn knokler for at give omsorg .
Og det giver stress,som giver sygemeldinger som giver stress til kollegaer som giver....
I Herning kørte man sidste år sammenslutning af inst. De lagde det ud som om der ville spares penge der kunne give flere varme hænder-
Ja spare penge gjorde de,men flere varme hænder var en joke.
Men ja det er kun os forældre der kan ændre det,men vi er jo tilbøjelige til at give personalet skylden når ens børn har rød numse fordi der er gået for lang tid uden en tør ble,eller fordi Rasmus bider fordi han er stresset .Men facts er at de knokler og slider for vores børn -Under fuldstændige urimelige vilkår.
Jeg har haft børn i bh i 21 år,og det er rystende hvilken udvikling det har taget. Ungerne er flere timer afsted ,men den vigtige omsorg og voksenkontakt er blevet voldsomt forringet i løbet af årene....
Sorry nu gik jeg lige i selvsving ,men det er en af mine kæpheste 
Anmeld