Carina:-) skriver:
Det er ikke det samme nej det har du ret i 
Men jeg har en del inst som kunder og der skal en vis alder til at kunne takle at der er en voksen til min 5 børn.
Og mange gange flere børn ved sygdom i huset.
Det er hårdt både for børn og voksne at gå i inst (bare se hvor mange pædagoger der går ned med stress.... )
I legestue har man mor og en masse legekammerater -ren win -win når man er lille og verden er stor 
Så ja jeg håber at samfundet får øjenene op for hvor vigtigt det er at vi tager os ordentligt af dem der skal tage sig af os når vi bliver gamle.
Vi bliver ikke enige, og det er også ok.
Ved sygdom er der vikarer som kender børnene godt.
Og nej der er ikke min. 5 børn pr voksen. Hos min søns vuggestue er der 3 voksne til 11 børn. Og der var 5 voksne til 16 børn da han gik i en inst. i København. Nogen steder har de måske dårlig normering, men så er det vel op til os som forældre at vælge der hvor vi føler for. Der findes rigtig mange privat institutioner, hvor de netop har mulighed for at sætte normeringen anderledes. Men det skal så nævnes at de 2 inst. min søn har gået i, er begge kommunale. Jeg ved godt at når de kommer i børnehave, så er der en helt anden normering, men nu er det jo børn op til børnehavealderen vi snakker om.
Jeg mener at det er godt for barnet at opleve relationer uden mor og far.
Jeg tager skam godt af mit barn, og stoler trykt på at de uddannede personaler der er i min søns inst. giver min søn den tryghed og omsorg, som han har brug for. Plus giver ham nogle andre konflikter/ situationer som skal takles, uden mor blander sig. Det ser jeg som en win-win
Jeg er ikke tilhænger af at de er der 7-17 hver dag, for selvf. er og skal mor og far være hovedomsorgspersoner. Så derfor skrev jeg også at hvis jeg kunne vælge, ville gå ned i tid
Her mens jeg er på barsel er han i inst. fra 9-10 stykker til ca kl 14-15. Normalt når jeg arbejder er han der fra 8-15, og ofte 9-15, da far kan flexe sin arbejdstid. Og hvis jeg har aftenvagt, bliver han så først hentet lidt i 17. Men tilgængæld afleveret ved en 10-11 tiden. Vi er heldige stillet, det er jeg godt klar over. Men drømmen er da stadig at den hed 10-15 hver dag. Så vi kunne have dejlig rolige morgener og skøn kvalitetstid om eftermiddagen.
Jeg har fået børn for at være sammen med dem, men det er også min opgave som mor at ruste dem til livet. Og det ser jeg institutionlivet en del af. Jeg har bevist valgt at jeg vil sende mit barn i vuggestue. Også hvis jeg havde valget om at gå hjemme.