DR2 Sådan er det bar'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2014

Mother-love

Jeg synes det er en vigtig del af et barns udvikling at det kommer afsted hvor der er andre børn og voksne.

F.eks i vores situation, har vi ikke rigtig noget netværk der har børn på isabellas alder. Og før hun startede i vs kunne vi godt mærke hun havde brug for andre børn. For hun har helt elektrisk når hun så et andet barn.

Og jeg mener børn lære meget af at være sammen med andre børn.
Og så synes jeg også det er sundt for både børn og forældre at komme lidt væk fra hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

Jibbe

Hvis vi havde muligheden så ville jeg elske at have haft dem hjemme indtil børnehaven. Man kan komme i legestue osv med dem så de ser andre børn. Børn leger parallel lege når de i vuggestuealderen og de leger ikke sammen, men ved siden af hinanden. De lærer selvfølgelig af hinanden, men det gør storebrødre og lillebrødre også.
Og allerhelst ville min mand ønske det var ham, der havde haft muligheden for at være hjemmegående.
Måske kan det lykkes hvis vi skulle have en 3'er men intet tyder på det lige nu.

Anmeld

12. februar 2014

Annette A

Hvis jeg kunne gik jeg hjemme til børnehavealderen med dem men må nøjes med at gå hjemme med dem til 18 mdrs alderen. Men det ville også forudsætte jeg kunne gå i legestue med dem dagligt så de også fik social interaktion med andre børn.

Men er selv glad for at vente til 18 mdrs alderen, det har fungeret godt for mine børn.

Anmeld

12. februar 2014

Happiness

Jeg ville få nedsat tid, og stadig sende Lukas i vuggestue, bare med kortere dage.

Jeg tror på at de har godt af at komme afsted, og få anden stimuli end fra hjemmet og dets personer. Ja der er legestuer, men det er ikke det samme. 

De leger ikke kun parallelleg i vuggestuealderen. Ja, de gør det i starten, men Lukas har leget SAMMEN med en gruppe drenge siden de var 1½-2år. Og de søger direkte hinanden og leger spiderman, biler, eller hvad de nu finder på. De spørger efter hinanden, når der mangler nogen af dem osv. 

Lukas spørger selv efter at komme i vuggestue efter nogle dage hjemme, så han kan se sine venner. Det ved jeg godt man sagens kan arrangere hvis man gik hjemme, men tror at de har godt at knytte bånd til andre børn, uden mor&far eller andre voksne nødvendigvis er indblandet. 

Så jeg ville aldrig holde mit barn hjemme længere end de 1-1½år. Både jeg og mine børn har brug for anden stimuli end fra hinanden og hvad legestuen og lignende kan tilbyde. 

Anmeld

12. februar 2014

lineog4

Jeg elsker at være mor, jeg elsker den tid jeg har med mine børn, fridagene, ferierne, hverdagen. Men jeg elsker den fordi jeg også er andet end mor, at jeg bliver stimuleret på andre områder, har et liv ved siden af at være mor. 

Jeg kan godt en træt onsdag eftermiddag drømme om at gå hjemme med børnene - men hver gang sniger der sig en, så ville jeg studere det fag eller andet ind over. Jeg kan ikke forestille mig indholdet i mit liv bliver hjemmet, ja kunne jo gå når farmand kom hjem, men synes så på en eller anden måde pointen så forsvinder. 

Så for mig er vuggestue ikke for at stimulere børnene (mener jeg sagtens man kan som hjemmegående og endda måske bedre), men for at stimulere mig  Så svaret må være - nej af hensyn til mig selv kunne jeg ikke gå hjemme med børnene til de skulle i børnehave (og så havde jeg med sikkerhed også kun fået et)

Anmeld

13. februar 2014

lhe

Vi var egentlig skrevet op til vuggestue, men er begyndt at lede efter en dagpleje med maks 4 børn efter vi så udsendelsen. Vi har 2 dp i kiggerten hvor de er udd pædagoger, det vil vi gerne give mere for.

Bassen er 9 måneder når han starter.

Selvfølgelig ville jeg gerne blive hjemme og passe ham til han var 3 år, men regningerne skal jo også betales...

i øvrigt mener jeg at det var dybt usagligt at der var en filosof der var med til at udtale sig....

Anmeld

13. februar 2014

Carina:-)

Helt sikkert indtil min de 2 år.

Det har jeg så også gjort ,og har absolut intet negativt at sige om det.

Jeg har så mulighed for at arbejde ved siden af ,så det er win-win.

Synes personligt at der da ikke kan være nogen tvivl om at self er forældrene de vigtigste i små børns tilværelse,og inst er lavet for forældrenes behov og ikke børnenes.

Jeg er glad for at jeg har haft og har mulighed for at være mit barns primær omsorgsperson i de første vigtige år.

Og synes som samfund at vi har pligt til at kigge på børns tarv og reagere på at der er flere og flere børn der får stress tidligt .

Det er absurd at eksperter opfordre til forældrekontakt i mindst 2 år og vi så kun har barsel i et år.

Samtidlig med at vi har en stor gruppe arbejdsløse der kunne gå ind og dække forældrene i de 2 år de så skulle være på barsel.

Kan slet ikke forstå at vi gladeligt betaler folk for ikke at lave noget,istedet for at bruge pengene på vores fremtid-Børnene.

Anmeld

13. februar 2014

Happiness skriver:

Jeg ville få nedsat tid, og stadig sende Lukas i vuggestue, bare med kortere dage.

Jeg tror på at de har godt af at komme afsted, og få anden stimuli end fra hjemmet og dets personer. Ja der er legestuer, men det er ikke det samme. 

De leger ikke kun parallelleg i vuggestuealderen. Ja, de gør det i starten, men Lukas har leget SAMMEN med en gruppe drenge siden de var 1½-2år. Og de søger direkte hinanden og leger spiderman, biler, eller hvad de nu finder på. De spørger efter hinanden, når der mangler nogen af dem osv. 

Lukas spørger selv efter at komme i vuggestue efter nogle dage hjemme, så han kan se sine venner. Det ved jeg godt man sagens kan arrangere hvis man gik hjemme, men tror at de har godt at knytte bånd til andre børn, uden mor&far eller andre voksne nødvendigvis er indblandet. 

Så jeg ville aldrig holde mit barn hjemme længere end de 1-1½år. Både jeg og mine børn har brug for anden stimuli end fra hinanden og hvad legestuen og lignende kan tilbyde. 

Har du prøvet legestue ?

I Herning er der masser af legestuer med 20- 25 børn i 1-3 år.

Det er vel mindst lige så godt som en dpmor på 55 med 4 børn imellem 1 og 3? 

Anmeld

13. februar 2014

Happiness

Carina:-) skriver:

Har du prøvet legestue ?

I Herning er der masser af legestuer med 20- 25 børn i 1-3 år.

Det er vel mindst lige så godt som en dpmor på 55 med 4 børn imellem 1 og 3? 

Ja det har jeg. Og mener stadig ikke det er det samme. Og ville ikke sende mit barn i dagpleje, da jeg ikke føler det ville leve op til mine krav, plus at jeg ville være bange for at der ikke ville være aldersvarende børn til mit barn   

Hvad andre gør er op til dem, men jeg føler min intuition og erfaring som pædagog og som mor Og som jeg skriver er det noget som JEG tror på. Siger ikke at andre gør noget forkert

Anmeld

13. februar 2014

Happiness skriver:

Ja det har jeg. Og mener stadig ikke det er det samme. Og ville ikke sende mit barn i dagpleje, da jeg ikke føler det ville leve op til mine krav, plus at jeg ville være bange for at der ikke ville være aldersvarende børn til mit barn   

Hvad andre gør er op til dem, men jeg føler min intuition og erfaring som pædagog og som mor Og som jeg skriver er det noget som JEG tror på. Siger ikke at andre gør noget forkert

Det er ikke det samme nej det har du ret i

Men jeg har en del inst som kunder og der skal en vis alder til at kunne takle at der er en voksen til min 5 børn.

Og mange gange flere børn ved sygdom i huset.

Det er hårdt både for børn og voksne at gå i inst (bare se hvor mange pædagoger der går ned med stress.... ) 

I legestue har man mor og en masse legekammerater -ren win -win når man er lille og verden er stor

Så ja jeg håber at samfundet får øjenene op for hvor vigtigt det er at vi tager os ordentligt af dem der skal tage sig af os når vi bliver gamle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.